CHRIS KING’İN CHRIS KING’İ

CHRIS KING’İN CHRIS KING’İ

Cyclist: Halihazırdaki Chris King ürün gamında göbeklerden yeniden hayat verdiğiniz kadro markanız Cielo’ya kadar hemen her şey var. Bütün bunları başlatan ürün neydi
Chris King: 1976 yılında çıkardığımız furş takımıydı. Hayır, aslında ilk prototipler muhtemelen 1975’te yapılmıştı.

Cyc: Bisikleti oluşturan bütün parçalar arasında sizi furş takımı üretmeye yönelten neydi?
CK: Küçük bir bisiklet tamircisinin arkasında bir dükkanım vardı. Garaj büyüklüğünde bir yerdi. Birlikte bisiklete de bindiğim bir grup yarışçı sık sık burada takılıyordu. Bir gün aralarından biri “Eğer vaktini boşa harcayıp bisiklet parçaları yapacaksan bari furş takımı yap” dedi. Furş takımının ne olduğunu bile bilmiyordum ama bana gösterdi ve tuzak noktalarını anlattı. O günlerde alabileceğiniz en iyi furş takımı Campy’nin çelik yol bisikletleri için ürettiğiydi ama üzerinde conta filan olmadığı için gevşemeye yatkındı ve set kolaylıkla eziliyordu. Ben ameliyat gereçleri üreten bir yerde çalışıyordum ve üretilen gereçlerden bazılarında hemen hemen furş takımı boyutlarında çıkma rulmanlar kullanılıyordu. Bunların hepsi bozulmuş ve atılmış parçalardı. Bunları topluyor, rulmanları değiştiriyor ve eskilerini çöpe atıyorlardı. Ben de çöpleri karıştırıp birkaç rulman topladım, ultrasonik temizleyiciden geçirdim ve wow! Yepyeni oldular. Bundan sonra tek yapmam gereken uygun kapaklar yapmak ve bunları nasıl tutturacağımı bulmaktı. Birkaç tane prototip yapıp bisikletçilere verdim ve hepsi “Bunlar gerçekten iyi, belki daha çok yapıp satmalısın” dediler. Tamam. Ben de bir sabah otoparkta o çöp kutusunu yere boca ettim ve yaklaşık bin tane rulman kurtardım ki bunlar beni bir-iki yıl idare etti.

Cyc: Bu furş takımlarından hala kullanılır durumda olanlar var mı?
CK: Çoğunun hala kullanılır durumda olduğunu düşünüyorum. Arada bir iki tane görüyorum; çoğunlukla da koleksiyoncuların bisikletlerinde… Furş takımı başına iki rulman olduğuna göre 500 tane üretmiş olmalıyım.

Chris King röportajının tamamını Cyclist Türkiye Ağustos sayısında bulabilirsiniz.

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir