KONFOR BÖLGESİ

KONFOR BÖLGESİ

Kuzey İtalya’da bir fabrikanın üretim hattında modern çağın en büyük bisiklet icatlarından biri sessiz sedasız üretilmekte. Mucidi? Elastic Interface. Ürün? Bisiklet taytınızın pedi.

İtalyan futbol ligini takip etmiyorsanız, San Vendemiano adını muhtemelen hiç duymamışsınızdır. İtalya’nın en sevdiği çocuklarından santrafor Alessandro Del Piero’nun burada, Dolomit dağlarının gölgesinde yetişmiş olması dışında, on bin nüfuslu bu küçük şehrin adını duyuracak hiçbir şey yok. Ama San Vendemiano’nun genel olarak spor dünyasına katkısı bununla sınırlı değil. Doğru, Del Piero İtalya adına milli formayı 91 kez giymiş olabilir ama yakından baktığınızda, San Vendemiano’nun daha da heybetli bir spor efsanesine ev sahipliği yaptığını göreceksiniz: Elastic Interface. Bu markayı da pek tanımıyor olabilirsiniz ama bisiklet taytınızın içine baktığınızda icatlarını göreceksiniz: yumuşacık, esnek, anatomik şekilli bir destek, yani tayt pedi. Sadece geçtiğimiz yıl 1.8 milyon sattıklarına göre kendi taytınızdaki pedin de San Vendemianolu bu şirket tarafından üretilmiş olması pek muhtemel. Şimdi artık rahat rahat oturabildiğinize göre, başlayalım…

undefined

NEYİN ÜZERİNE OTURUYORSUNUZ?
Tayt pedleri hissettiğinizden çok daha fazlasına sahip…
Bir Elastic Interface tayt pedinin içinde aslında epey bir şeyler oluyor. Öncelikle, vücut hatlarına uyacak şekilde biçim verilmiş. Erkekler için üretilenlerin ortalarında, bacak arasına baskıyı engelleyecek bir oluk bulunurken kadınlar için üretilenlerde bulunan düz, kabartma bölge sürtünmeyi gideriyor. Kadınlar için üretilenler dikkat çekici şekilde daha geniş ve erkeklerinki ise daha uzun. Şirket kurucusu Marino De Marchi, “En kaliteli tayt pedlerinde farklı yoğunluklarda köpükler kullanılır” diyor, “Kalça kemiklerini desteklemek üzere (ki oturur halde bisikletçinin ağırlığının çoğunu bunlar taşır) ultra yüksek yoğunlukta bir köpük kullanıyoruz, 120kg/m3, üzerine bacak arası bölgesi ve yine kalça kemiklerini desteklemek için yüksek yoğunluklu köpük, mesela 80 kg/ m3, ve onun üzerine de bu bölgedeki cildi korumak üzere orta yoğunlukta köpük.” Bu pedlerin nasıl şekillendirileceği ve yerleştirileceği, vücuttaki basınç noktalarını (sensörler aracılığıyla) gösteren basınç haritalama yöntemi ve bisikletçilerden gelen geri bildirimlere göre yapılıyor. “Bazı ped tasarımları üretime hazır hale gelmeden önce 30 bin kilometreden uzun mesafelerde deneniyor.”

Konfor Bölgesi yazısının tamamını Cyclist Türkiye Eylül sayısına bulabilirsiniz.

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir