Louis Pasteur ilk kuduz aşısını üretti, Mark Twain’in Huckleberry Finn’in Maceraları kitabı çıktı, Gottlieb Daimler ilk motosikleti üretti ve bunların hepsi 1885 yılında oldu. Aynı yıl bir başka büyük olaya daha sahne oldu, dünyanın en uzun süre ayakta duran bisiklet firması Bianchi, Milan’da kuruldu.
Markanın ilk bisikletleri lug’lar ile birleştirilmiş yuvarlak, çelik borulardan üretilmişti ve bugünün parasıyla yaklaşık 7000TL’ye satılıyordu. İşler geçtiğimiz 130 yılda oldukça değişti. Klasik yuvarlak çelik borular, Oltre ve Infinito modelleri ile yerini modern karbon fiber borulara bıraktı. Fakat markanın son modeli klasik görünümüyle karşımıza çıkıyor. Atalarının kullandığı tasarıma oldukça yakın bir görüntüye sahip bu model, atalarından yaklaşık 4 katı fiyata satılıyor. Bianchi İngiltere’nin ürün müdürü Andrew Girffin “Specialissima bir tırmanış bisikleti olarak tasarlandı ve bu işi oldukça iyi yapıyor” diyor. “Oltre XR2 ‘hızlı’, Infinito CV ise ‘rahat’ bir bisiklet olarak tasarlanmıştı. Specialissima ise yeni ‘hafif’ bisikletimiz.”
Proje yaklaşık iki sene önce, firmanın şimdiye kadar ürettiği en hafif kadroseti tasarlaması ile başlamış. Medium boyu 780 gram gelen kadro, 340 gramlık bir maşa ile tamamlanıyor. Günümüz şartlarında bu pek de öne çıkan bir ağırlık değil (Cervelo Rca’nın kadrosu 667, maşası ise 277 gram ağırlığında) ama kesinlikle rekabette geri de kalmıyor.
“Hafif ve sert bisikletler oldukça iyi bir tırmanış performansına sahiptir fakat yol titreşimlerini sönümleyemedikleri için inişte tedirgin olmanıza neden olurlar” diyor Griffin. “Fakat bu bisiklet Infinito CV ve zamana karşı bisikletimiz Aquila CV’de kullandığımız Countervail teknolojisine sahip.“
Countervail karbon teknolojisi, karbon katmanları arasında özel bir esnek malzeme kullanıyor. Bu da yol titreşimlerinin sönümlenmesini sağlıyor. Bu malzeme yol darbelerinde şekil değiştirip daha sonra eski haline dönüyor ve bu sırada açığa çıkan enerjiyi ısı enerjisi olarak depoluyor. Specialissima karbon fiber katmanlarının arasına konulan bu ekstra malzeme nedeniyle piyasadaki en hafif tırmanış kadrosu olmasa da, Bianchi bu darbe emici özelliğin piyasadaki diğer teknolojilerden en az iki kat daha iyi olduğunu iddia ediyor.
Countervail aslında yeni bir teknoloji değil. Bianchi bunu 2014 yılında Infinito CV, 2015 yılında ise Aquila modelinde kullanmıştı. Fakat bu bisikletlerde countervail teknolojisi yoldan gelen bütün titreşimleri sönümlemesi için kullanılmıştı. Specialissima modelinde ise bu daha iyi bir yol tutuşu ve sürüş hissi vermesi için kullanılmış. Bianchi’ye göre yoldan gelen bütün darbelerde esneyen bir bisiklet sürüşü daha hissiz yaptığı için yol tutuşunu azaltıyor.
Bu tartışmaya oldukça açık bir konu, fakat biz test ederken Specialissima’yı oldukça sevdik. Bisiklet kağıt üzerinde değil, onu kullanırken de oldukça güzel. Bu güzelliğin bir kısmı şüphesiz ki garip şekillere sokulmamış, dümdüz karbon fiber borularından geliyor, fakat onlar yalnızca güzel görünsünler diye oraya konulmamış. Griffin’e göre bisikletin şekli, en iyi sürüş hissini vermesi için incelikle tasarlanmış.
“A noktasından B noktasına giden en kısa yol bir doğrudur. Bu nedenle düz borulu bisikletler, eğik borular kullanan rakiplerine göre daha az malzeme kullanılarak üretilir. Yuvarlak borular ise diğer şekillere göre en iyi ağırlık/sağlamlık oranını sunar.”
“Oltre XR2 sprint etapları için uygun bir bisikletken, Specialissima ise Robert Gesink’in geçtiğimiz yıl genel klasmanını 6. bitirdiği Tour de France’da kullanmak isteyeceği bir bisiklet.”
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!