Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

GIANT TCR ADVANCED PRO1

Giant 2016 model TCR’ında Giant fanatiklerini memnun edecek bir karar vermiş ve çok sevilen 2015 TCR’ın geometrisinden uzaklaşmadan yeni bisikleti üretmiş. Fakat geometrinin aynı olması, bisikletin aynı olduğu anlamına gelmiyor.

Bisiklet 2015 TCR’a göre daha ince profilli borular ve daha akıllı boru şekilleri ile üretilmiş. Bu sayede yeni TCR hem daha hafif, hem de daha performanslı.

Bunlara ek olarak yapılan birkaç ufak değişiklik sayesinde TCR, 2015 modelinden çok daha iyi bir bisiklet haline gelmiş.

Shimano Ultegra grupset hariç bütün ekipmanlar Giant markalı olarak seçilmiş. Giant, baştan sona bisikletin bütün parçalarında kontrol sahibi olarak yer alıyor. Bu da bisikletin fiyat/performans bakımından öne çıkmasına neden oluyor. Fiyat olarak orta seviyede yer alan bisiklet, 13000 liranın biraz üzerinde bir liste fiyatına sahip. Karbon fiber kadro ve maşalı, Shimano Ultegra 6800 grupsetli ve karbon fiber jantlı bir bisiklet için oldukça iyi bir fiyat olduğunu söyleyebiliriz.

All-rounder yarış makinesi olarak tasarlanan TCR Advanced Pro 1, herhangi bir yol yarışında karşılaşacağınız bütün koşullarla başa çıkmak üzere tasarlanmış. Bunu yaparken de kendini saklamıyor, mat siyah üzerinde yer alan parlak mavi ve yeşil detaylar ile bisiklet oldukça güzel görünüyor. 86.5mm genişliğe sahip PF86 orta göbek ile kusursuz bir uyum sağlayan Shimano Ultegra 6800 aynakol, bacaklarınızdaki gücü son damlasına kadar arka tekere iletmenizi sağlıyor. 52-36 oranı ise bisikleti hobi amaçlı kullanan pek çok kişi için yeterli olsa da, ciddi anlamda yarışan bisikletçiler için yetersiz kalabiliyor. Fakat 4 kollu aynakol tasarımı sayesinde, aynakol ya da spider değiştirmeden, yalnızca yaprak değişimi ile 53-39 oranlı bir aynakola geçebiliyorsunuz. Bulunduğunuz coğrafya çok sert tırmanışlar içeriyorsa eğer, yine aynı şekilde 50-34 bir aynakola geçmeniz de oldukça kolay. Pedallar ve suluk kafesleri ile birlikte 7450 gram ağırlığındaki bisiklet, en dik tırmanışlarda rakiplerinden de geri kalmıyor.

 Tam bir yarışçı

Pedal çevirmeye başladığınızda ilk hissettiğiniz bisikletin ne kadar sert bir bisiklet olduğu oluyor. 23mm lastiklerin de etkisiyle yoldaki bütün detayları size ileten bu bisiklet, aslında yarışanların ve bisikleti ile tek bir parçaymış gibi hissetmek isteyenlerin oldukça sevdiği bir detay. Fakat kusursuz yollarıyla ün yapan bir ülke olmadığımız için, bu durum bazı kullanıcıların hoşuna gitmeyebilir. Bisiklet 28mm’ye kadar lastik kullanımına izin veriyor. Gravel Biek’ların oldukça revaçta olduğu bu zamanlarda 28mm bir lastik kullanarak bisikleti tam bir all-rounder yapabiliyorsunuz. Buradaki sorun ise, performansı çok iyi olmasına rağmen, Giant’ın lastikleri 23mm üretmesi nedeniyle kullanamamanız.

Giant SLR1 jant seti 23mm genişliğinde ve 30mm yüksekliğinde çemberlere sahip. 1450 gram ağırlığındaki jant sette Giant çember ile göbek arasındaki iletişimi sağlamak için önde 16, arkada ise 21 jant teli kullanmış. Arka jantın 2:1 şeklinde örülmesi ise yine başka bir avantaj. Jantın sol tarafında, sağ tarafına oranla 2 kat fazla jant teli yer alıyor. Bu sayede teller çok daha eşit ve yüksek gerginlikte kullanılabiliyor. Bu da jantın performansını yükselten başka bir detay. Frenleme ise oldukça düzgün. Frenleme alüminyum bir jant kadar başarılı olmasa da oldukça iyi seviyede. Karbon fiber fren yüzeyine sahip jantlar için beklenmedik bir durum değil bu. Kısacası jant seti hem profil yapısı hem de göbekleri ile oldukça iyi not alsa da 23mm genişliğindeki bu jantlarda neden 25mm’lik bir lastik kullanılmadığı konusu kafamı kurcalıyor.

Giant 2016 model TCR’ın alın borusunda altta bulunan rulmanı biraz daha yukarıya çıkarmış. Bu değişen tasarım, maşadan gelen kuvvetlerin kadroya daha rahat aktarılmasını sağlıyor. Sonuç olarak Giant Advanced Pro 1, gireceğiniz en zorlu virajlardan bile sizi güvenle çıkaracak performansa sahip, hem de yüzünüzde kocaman bir gülümsemeyle. Giant markasını kadro, maşa, sele borusu, gidon boğazı, gidon ve selenin üzerinde görüyorsunuz. Giant’ın bu sene duyurduğu yeni seleleri bisiklete hem renk, hem de performans olarak oldukça yakışıyor. Bisikletin genel sürüş karakterini yansıtır nitelikte, sert bir yapıya sahip olan sele, yoldan gelen küçük titreşimleri emmede başarılı olsa da büyük darbeleri sürücüye yansıtıyor. Fakat bu seleyi kesinlikle rahatsız bir konuma getirmiyor. Sele uzun sürüşlerde bile oldukça rahat ve kullanışlı.

Sele kelepçesinin gizlenmesi oldukça sade bir görüntü çıkmasını sağlamış. Giant’ın aerodinamik sele borusunun önüne gizlenen bir alyan anahtar ile ayarlanan sele borusu kelepçesi, kauçuk bir kapak ile gizleniyor. Bisikletin aynı kadro ve maşayı paylaşan büyük ağabeyi Pro 0, +10000 liralık fiyat etiketinin yanında daha hafif SLR 0 jantlar ve Shimano Dura-Ace grupsetle karşımıza çıkıyor. Bisikletin Pro olmayan daha uygun fiyatlı modeli ise aynı kadroyu kullanıyor fakat alüminyum furş borulu bir maşaya sahip.

 

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Kaçırmayın:

RITTE ACE

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!