Fizik kuralları oldukça açık. Bisiklet üzerindeki hava sürtünmesini ne kadar azaltırsanız, bisiklet o kadar hızlı gider. Bisikletin hep daha iyi, hep daha hızlı olmasını isteyenler için Merida, Reacto serisinin ikinci versiyonunu çıkardı. Geçtiğimiz yıllarda yarı-aero bisiklet olarak tasarlanan ve piyasaya sürülen Reacto, yeni Reacto Evo modeliyle beraber piyasadaki en iyi bisiklet olmayı hedefliyor. Sadece düz, rüzgarsız etaplarda hızlı olmak yerine Merida mühendisleri bisikletin her yarış koşulunda en hızlı olması için çalışmış. Bu da hem daha rahat, hem çok iyi tırmanabilen hem de inişlerde yol tutuşu çok iyi bir bisiklet ortaya çıkmasını sağlamış.
Yeni Reacto Evo’nun, arkası kesik su damlası şekilli boru profilleri markanın rüzgar tünelinde en iyi sonuçları almasını sağlamış. 1000 gram’ın biraz üzerindeki kadro ağırlığı ile bu aero kadro, doğru ekipmanlarla birleştiği zaman oldukça hafif bir bisiklet ortaya çıkarıyor. Tekerden oldukça açık duran maşa bacakları sayesinde Merida mühendisleri hava akımını düzenlemeyi amaçlamış. Hatta öyle ki, maşanın varlığı bisikletin aerodinamik yapısına en ufak bir etkide bile bulunmuyor, adeta yok gibi. Bu yeni maşa tasarımı sayesinde yeni nesil geniş jantlar ve kalın lastiklerin kullanımına da izin verilmiş oluyor. Direct-mount ön ve arka frenler de bu aerodinamik yapıyı tamamlarken fren performansından ödün vermiyor. Konik maşa borusu en sert virajlarda bile bisikletin stabilitesini koruyor. Devasa BB386 orta göbek ise pedala uygulanan gücün arka tekere kadar en kayıpsız şekilde aktarılmasını sağlıyor. Patentli S-Flex sele borusu gelen yol darbelerini önlerken bozuk zeminlerde yapılan en uzun sürüşlerde bile sürücünün dinç kalmasını sağlıyor. Yani Merida Reacto Evo sadece rüzgar tünelinde değil, tüm yol koşullarında en hızlı bisiklet olmayı amaçlıyor. 2014 yılında Dünya Şampiyonu Rui Costa’nın başarıları da bunu doğrular nitelikte.
2016 Merida Reacto DA LTD modelinde Merida, kendini kanıtlamış Shimano Dura-Ace 9000 grupsetin yanında Rotor 3D30 aynakol kullanmayı tercih etmiş. FSA Trimax T42 jant seti ise orta yükseklikteki profili ile hem düz etaplarda yeterince hızlı, hem de rüzgarlı havalarda sizi rahatsız etmeyecek kadar stabil bir sürüş garanti ediyor. Tekerlek seti Continental’in Grand Prix 4000 SII ile tamamlanmış.