Kurumsal ve ticari başarısının yanında bisiklet sporuna verdiği destek ve emeğin meyvelerini alan yerli marka Salcano, Uluslararası Bisikletçiler Birliği UCI’ın yol bisikleti takım sınıflandırmasında Kıtasal Takımlar arasında yer alan Torku Şekerspor’un da kullandığı XRS001 serisi ile bisikletin günlük kullanımdan rekabetçi performans seviyesine kadar her alanında var olmayı hedefliyor.
XRS001 serisi, teknik küçük detaylar hariç Torku Şekerspor’un 2015 sezonunda kullanacağı bisiklet ile aynı kadroyu paylaşıyor. Kadro seçilirken performansa odaklanılmış. Kullanılan kadro, üst seviye malzeme ve işçilikle üretilmiş; karbon malzeme kullanımının doğru mühendislikle birleşimi sonucu en deneyimli ve profesyonel kullanıcıları bile tatmin edecek seviyeye sahip bir kadro ortaya çıkmış.
Belki birçoğumuz Torku Şekerspor’un sporcularını dikkatli incelememişizdir. 2015 yılında kadroda bulunan Kevin Seeldraeyers, Giro d’Italia ‘yı 2009 yılında 14. Sırada bitirerek “en iyi genç sürücü” ödülünü almış bir isim. Kendisi 3 büyük Turu da yarışmış. Sohbetler esnasında, XRS001 serisi kadroların değiştirilmeden üretime devam etmesini rica eden sporcu, özellikle uzun tırmanma etaplarını seviyor.
Takımda böylesine yarış tecrübesi olan bir Belçikalı’nın yanında bir de Avrupa Şampiyonumuz var; Ahmet Örken. Pistte 2011 Omnium Genç Erkekler Şampiyonu olan sporcumuz da Kevin’in aksine düz etaplardaki hızlı temposu ve ataklarıyla biliniyor.
XRS001 serisi bu her 2 karakteri de tatmin edebilen bir performans sergileyerek, aslında Salcano’nun dikkatli malzeme seçimi ile üst grup bisiklet kullanıcılarını da tatmin edebileceğinin bir kanıtı…
Bisikletin vites ve fren grubu SRAM Red serisinden seçilmiş. Red serisi hafifliği ve yenilikçi tasarımları seven bisikletçilerinin gözdesi. Krank seti 50/34 dişli kombinasyonuna sahip, arka dişli de yokuşları alt etmenizi sağlayacak vites oranlarını sunar şekilde 11/28 olarak kullanılmış. Bisiklette yeni nesil pressfit orta göbek kullanılmış. Bakımı ve temizliği en kolay orta göbek tipi olarak değerlendiriliyor.
Tekerlek seti Zipp 60 olarak seçilerek performans odaklı malzeme kombinasyonundan ödün verilmemiş. Zipp ABLC™ teknolojisi ile karbon jantlara golf toplarındaki gibi içe girintiler uygulamış. Bu sayede aerodinamik performans en üst seviyeye çıkarılmış. Jantlar alüminyum fren yüzeylerine sahip, böylece her şartta en üst seviyede fren performansı ve ısı dağılımı sağlanmış. Jant telleri sağlamlığıyla efsane olan Sapim CX Ray serisi.
Jantlar üzerinde yol bisikleti kullanıcılarının tartışmasız en memnun olduğu ama bir o kadar da pahalı olan Continental GP4000 lastikler kullanılmış.
Bisiklet üzerinde kullanılan Ritchey WCS serisi ekipmanlar göz dolduruyor. Ritchey’nin bu serisi, ismi olan WCS’yi WORLD CHAMPIONSHIP SERIES yani Dünya Şampiyonluğu Serileri’nin kısaltması olarak taşıyor. Çok uzun yıllar piyasaya sürülmüş en üst seviye malzeme serilerinden kabul edilen seri Sele + Gidon + Gidon Boğazı parçalarında seçilirken, bisikletin sele borusu Ritchey’nin giderek gelişen bisiklet piyasası ve piyasadaki egzotik parça meraklılarının artması sonucu ortaya çıkan Superlogic serisinden seçilmiş.
Uzun soluklu, performansı yüksek sürüşlerin vazgeçilmezi olabilecek bisikletin kullanım keyfi de üst seviyede. Bisiklet egzotik parçaları ekleyip güvenlikten ödün vermeden 6,33 kg. ağırlıkla kullanıcılara sunuluyor ki, pedal eklediğinizde bile UCI’ın minimum ağırlık kuralı olan 6,8 kg.’a ulaşamıyorsunuz.