Üsküdar İskelesi’nden start aldığımız bu 65 kilometre uzunluk ve 1400 metre irtifa kazancına sahip sürüşünde Beykoz’a kadar olan kısmında İstanbul’un güzel sahil şeridinden ilerledik. Uzun tırmanışların olmadığı bu virajlı sahil yolu, antrenmanın ısınma kısmı için oldukça ideal bir güzergâh aslında. Keskin virajlar ve semtlerin içinde daralan yollar nedeniyle zaten hızlı bir tempo sürdürmek kolay olmuyor. Avrupa yakasından bu güzergâha gelecek olan bisikletçiler, İstinye – Çubuklu arasında her 20 – 30 dakikada bir karşılıklı sefer yapan feribot ile geçerek gelebilecekleri bir alternatife sahipler. Özellikle hafta sonu sabah saatlerinde sahil şeridindeki bu yol araç bakımından oldukça sakin. Çubuklu içinden Beykoz Devlet Hastanesi’ne çıkan tırmanışta ısınma rutininin olmazsa olmazı olan mini bir nabız yükseltme fırsatı bizleri bekliyor. İlk virajdan sonra dikleşen yol mini bir Zone 4 segmenti için güzel bir fırsat. Sonrasında keskin dönemeçlerin olduğu inişte sert viraja dikkat etmek şart. Eskiden burada Tekel Fabrikası varken anason kokuları arasında Paşabahçe’ye inerdik. Yavaştan Beykoz’a yaklaşırken Ortaçeşme içinden geçip Akbaba ve Dereseki’ye varıyoruz. Dereseki içinden geçtikten sonra yol kenarında 2 tane çeşme var sağlı sollu, daha önce de buradan su içtik, güvenilir diyebiliriz. O çeşmelerin orada ana yoldan ayrılarak soldaki dik yokuşa sarıyoruz.
Önümüzde 2km uzunlukta, %9 ortalama eğimde kıvrıla kıvrıla çıkan bir yokuş var, bazı noktalarda anlık %20 eğim bile bulunuyor. Kendinizi bir an için Karadeniz köylerinden birinde sanabilirsiniz. 25km artık geride kaldı ve biz güzel bir interval için iyice ısınmış durumdayız. Her zaman önerdiğimiz gibi, yokuşun yarısında tükenmemek için eşik altı bir nabız veya güç değerinde başlayıp, ilk yarısına geldiğinizde temponuzu artırıp zirveye tam güç eforla ulaşırsanız yapmış olduğunuz tırmanıştan en büyük kazancı sağlamış olursunuz. Tırmanış bitince kısa bir iniş var köyün içinden geçen, inişin sonunda sola keskin bir dönüş ile 400m uzunluğunda kısa bir tırmanış daha var. Nabzınız bu kısa inişte fazla düşmemiş olsa da bu kısa segmentte vücuda gelişmek için ihtiyacı olan o uyarıyı vermek yerinde olabilir. Kısa ve hızlı! Aerobik ve anaerobik gelişmenin temel anahtarı.
Rotada şimdi dinlenme zamanı, 5km kadar usul usul ineceğiz. Köyün içine, hatta limana kadar hafif tempoda pedal çeviriyoruz. Artık Yavuz Sultan Selim Köprüsü de iyiden iyiye görünür oluyor. Köye inerken “Plaj” tabelasından sola dönerseniz mini bir plajla sonlanan yolda bulursunuz kendinizi. Havanın elverdiği günlerde bu sevimli balıkçı köyünde bir kahve içmek, suları doldurmak için minik bir mola verilebilir. Fotoğraf çekmeyi seviyorsanız köy içinde anlık nefis kareler alınacak bolca nokta bulunuyor. Hadi şimdi geri dönelim. Dönüşte, gelirken kullandığımız o köy içi yokuştan inmeyip ana yoldan Dereseki’ye sürersek (QR koddan rotayı takip edebilirsiniz), öncesinde 8km uzunlukta sert olmayan, arada düzleşen bir tırmanış ile devam ediyoruz. Eğer Poyrazköy’de fazla soğumadıysanız eşik altı bir eforla sürüş yerinde olur.
Kuvvet antrenmanı yapmak isterseniz yokuşu her zaman kullandığımızdan daha sert bir dişli ile ortalama 50 kadans ile çıkmayı deneyebilirsiniz. Eğer bisiklet sürecek zaman ve enerjiniz varsa yokuşu çıkarken Anadolufeneri tabelasıyla sola dönüp farklı güzellikleri de görmeye gidebilirsiniz. Dereseki’ye dimdik inişle yaklaşırken son derece temiz asfalt ve oldukça keskin birkaç viraja sahip yolda dönüş tekniklerinizi sınayabilirsiniz. Virajlarda şeridin karşı tarafına geçmemeye özen gösteriniz. Artık Beykoz’a geldik sayılırız. Sahil boyunca yer alan kafelerde bir şeyler içme fırsatınız da var. Hafta sonları İstanbul’da grup sürüş aktiviteleri olan bisiklet grupları var. Yaşınıza ve performansınıza uygun olanlarına katılmayı düşünebilirsiniz. Bu rotaları grupça geçerek farklı tecrübeleri deneyimlemek size yeni katkılar sağlayacaktır. Yolunuz açık olsun!
Giant Contend SL 2
giant-bisiklet.com
En büyük bisiklet üreticilerinden biri olan Giant, giriş seviyesinde ekipmanla makul fiyata sunduğu Defy modelinin yerine yenisini koydu, Contend SL 2. Daha düşük bütçe ile yol bisikleti dünyasına girmek isteyenler için ideal bir seçim olacağına şüphe yok. Contend SL modelinin geometrisi neredeyse Defy ile aynı, tek farkı Contend SL 2’nin çeki borusu daha 1 cm daha kısa. Alüminyum gövdeye sahip bisiklette çamurluk montajı için uygun yerlere bağlantı noktaları konmuş. Bu sayede işe gidiş geliş için de kış boyunca kullanılacak çok amaçlı bir bisiklet olarak düşünülmüş. Alüminyum jant seti, gidon, boyun, sele borusu Giant’ın kendi tasarımı olan alt markasınca üretilmiş. 25mm clincher lastikler artık yollarımız için standart oldu. 10kg civarında bir ağırlığı olan bisiklette Shimano Tiagra grup set kullanılmış. 10’lu rubledeki 11-32 kaset dişlilerini önde 50/34 ayna dişlileri karşılıyor. D-Fuse sele borusunun enine kesiti D harfi şeklinde, vibrasyonu azaltarak daha konforlu bir sürüş elde edilmesi sağlanmış.