Bizimle iletişime geçin

Editoryal

ANTRENMAN ROTASI: ÜSKÜDAR-BEYKOZ-RİVA

İstanbul içinden başlayan bu rota, yaklaşık üç saat sürüyor ve kendinizi her yönde geliştirmenizi sağlayacak tırmanışlara, düzlüklere ve inişlere sahip.

Yazı İrfan Türetgen  Fotoğraf Utku Kuran

Üsküdar İskelesi’nden start aldığımız bu 75 kilometrelik sürüşün Beykoz’a kadar olan kısmında İstanbul’un güzel sahil şeridinden ilerledik. Uzun tırmanışların olmadığı bu virajlı sahil yolu, antrenmanın ısınma kısmı için oldukça ideal bir güzergah aslında. Keskin virajlar ve semtlerin içinde daralan yollar nedeniyle zaten hızlı bir tempo sürdürmek kolay değil. Özellikle hafta sonu sabah saatlerinde sahil şeridindeki bu yol araç bakımından oldukça sakin oluyor.

Çubuklu içinden Beykoz Devlet Hastanesi’ne çıkan tırmanışta ısınma rutininin olmazsa olmazı olan mini bir nabız yükseltme fırsatı bizleri bekliyor. İlk virajdan sonra dikleşen yol mini bir Zone 4 segmenti için güzel bir fırsat. Sonrasında keskin dönemeçlerin olduğu inişte sert viraja dikkat etmek şart. Eskiden burada Tekel Fabrikası varken anason kokuları arasında Paşabahçe’ye inerdik. Yavaştan Beykoz’a yaklaşırken Ortaçeşme içinden geçip Akbaba ve Dereseki bir anda arkamızda kalıyor.

Buradan itibaren yerleşim yeri bitiyor, araçlar azalırken güzel bir asfalt ve geniş bir yol açılıyor önümüzde. Dereseki biter bitmez sağa doğru gittikçe dikleşen, yer yer %20 eğime sahip, parkurun en sert yokuşu beliriyor. VO2max çıtasını biraz yukarı ötelemek için bu 1,8km uzunluğundaki yolu iyi değerlendirmek istiyoruz. Tahminen 6 dakika sürecek bu tırmanışın ilk yarısını %70-80 güç vererek çıkarken, tepesine yaklaşırken artık tam güç ile varımızı yoğumuzu pedal gücüne veriyoruz.

Aldığımız nefes bize yetmezken pedalı kesip tatlı tatlı uzun bir iniş başlıyor ve nabzımızı normal seyrine indiriyoruz. Buradan itibaren Alibahadır Köyü’ne kadar iniş ve düzlükler var. Nabız düzelince inişle beraber bir sert dişli ile düşük kadansta dolduruyoruz pedalları. Köy sağımızda kalıp biz ana yoldan Riva istikametine devam ederken güzel bir sprint denemesi için kısa bir yokuş var önümüzde. Ne kadar uzun sprint atacağımız çok önemli değil, ama sert dişlide dayanabildiğimiz kadar yüksek tempoda bacaklardaki gücü veriyoruz pedallara.

Ardından Zone 2 ile bacaklar ve kalp için uzun bir dinlenme fırsatı veriyoruz kendimize. Yine tatlı bir iniş ve geniş yol bizi Yavuz Sultan Selim Köprüsü altından Riva’ya ulaştırıyor. Bu parkurun bir avantajı, emniyet şeridinin oldukça geniş olması. Bu sayede hem bireysel, hem de grup sürüşleri için bize güzel bir olanak sunuyor. Özellikle baharın gelmesiyle beraber etraftaki yemyeşil doğa keyif katıyor sürüşünüze.

Havanın elverdiği günlerde Riva gibi sevimli balıkçı köyünde sahildeki kafelerde kahve içmek, suları doldurmak için minik bir mola verilebilir. Bu sevimli yeri vücudumuz fazla soğumadan arkamızda bırakıp Zone 3 seviyesinde dönüşe yolunda pedal çevirmeye devam ediyoruz. Eğer rüzgar poyrazdan esiyorsa, dönüş yolu beklenenden daha hızlı geçecek demektir. Lodos varsa şüphesiz laktik asit sızılarınız biraz daha fazla olacaktır.

Alibahadır Köyü yanından geçtikten sonra geldiğimiz yola sapmayıp, ana yoldan ayrılmadan Acarlar yönünde devam ediyoruz. Bu tercihin sebebi Mahmut Şevket Paşa Köyü sapağından başlayıp Zerzevatçı Köyü sapağına kadar güzel bir tırmanış olması. Bu tırmanış 20 dakika laktat eşiğimizi zorlayabileceğimiz bir segment tadında. Mahmut Şevket Paşa Köyü sapağı ile beraber dik bir tırmanış bizi bekliyor. Burada hedefimiz sürdürebilir bir güç ile tepeye ulaşmak. Öyle bir kadans ve güç ile gidelim ki yarı yolda pilimiz bitmesin. İlk sürüşte parkuru tanımak adına bocalamak normal olabilir. Yolun başındaki o kısa ama sert tırmanış bitse bile irtifa kazanmaya devam ediyoruz.

Nabzı yüksek tutup Zerzevatçı Köyü sapağına tempoyu düşürmeden sürmeye devam ediyoruz. Bu tip 20 dakikalık tam güç eforları laktat eşiğimizin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu segment bitince artık iniş başlayacak. İster Acarlar’dan Anadoluhisarı’na, ister Beykoz’a inip sahilden başlangıç noktasına ulaşıyoruz. En az 1000 metre tırmanış, üç farklı amaca yönelik interval içeren sürüş böylece tamamlanmış oluyor. Artık harcadıklarımızı yerine koyma yani beslenme vaktidir.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!