Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

FOCUS IZALCO MAX 9.9

Yeni Focus Izalco Max artık yalnızca hafif değil, aynı zamanda aero

bisikletcumhuriyeti.com

Focus Izalco Max’ın orijinal versiyonu bilinen ilk gerçek disk frenli yarış bisikleti olarak geçiyordu. Pek çok marka disk frenlerin yarışçıların görmezden gelemeyeceği kadar ağırlığa yol açtığı düşünülen bu zamanlarda, 2015 Izalco Max’ın en küçük boy bisikleti UCI’ın minimum ağırlık limitini zorlayabiliyordu – tartıda yalnızca 6.82kg geliyordu. 

O günlerden günümüze zaman su gibi akıp geçti. Artık markaların büyük bölümü eski Izalco Max’ın ağırlığıyla boy ölçüşebilecek ve hatta aerodinamik gibi diğer alanlarda daha üstün meziyetlere sahip disk frenli modeller geliştirmeye başladı. 

“Erken dönemlerde disk frenli bisikletlerle yarışan yarışçılar için eski modelimiz gerçek bir referans noktasıydı – mevcut üretilen en hafif kadro setlerinden biriydi” diyor, yeni projenin başmühendisi Fabian Scholz. “Ancak bisikleti hafifletmek için en iyi sertlik/ağırlık oranını veren yuvarlak kadro borularını kullandık. Bunun anlamı, dünyanın en aero bisiklet tasarımı olmadığıydı.”

Bisikleti daha hızlı yapmak yeni modelin gelişiminin odak noktası. Focus, Izalco Max’ta öncelikle hızı ön plana çıkartıyor. 

“Yeni bisikletlerin tamamının kadro borularında kamm-kuyruk şekli kullanılıyor” diyor Scholz. Focus, Immendstadt, Almanya’da bulunan GST rüzgar tünelinde hatırı sayılır bir zaman harcamış. Üstelik, rüzgarın tüm bisiklet/binici sistemi ile nasıl etkileşime gireceği jant setlerini değiştirerek ve hatta yapay bir bacak maketi ile gerçek çevre koşulları yeniden yaratılmış. Sonuç olarak, üretici bir önceki modele göre kadroyu %6 daha hızlı yapmalarına karşın, kadro ağırlığının medium boyda 890gram olduğunu belirtiyor. Focus, bu verilerin 1 dakikada 30 saniye, 50km üzeri sürüşlerde ise 200watt kazanç sağladığını söylüyor.

Scholz, bu performans gelişimini sağlayan en önemli özelliğin, bisikletin ön bölümünden kaynaklandığını söylüyor. Maşa öncekine oranla daha ince ve ön lastikler ile maşa rekoru arasındaki mesafe alışılmadık şekilde fazla. “Sıkıştırılan ön bölüm daha küçük bir alın borusu verdi. Bu sayede ön bölümde ve ön lastikte hava akışı daha kolay sağlanıyor. Bisikletin aerodinamik altın noktası ise tam olarak bu nokta.”

Izalco Max’ı aero hale getirmek savaşın yarısıydı, çünkü son tasarımımızın hafifliğini mümkün olduğunca muhafaza etmeye çalıştık” diyor Scholz. “Aerodinamik boru şekilleri şüphesiz daha ağır, daha az konfor vadediyor ve üretim aşaması daha zorlu. Sırf bu nedenlerden dolayı bile düşük ağırlıkta iyi kalitede bir aero kadro üretmek ince bir iş. Büyük bir emek yatırımı – araştırmalar ve gelişim süreci iki buçuk yılın üzerinde zaman aldı.”

Bütünün toplamı  

İki yıl markanın yeni bir proje için alışıldık zaman çizelgesi, ancak Scholz, bu süre zarfı içerisinde yalnızca kadronun geliştirilmediğini, sayısız ekipmanın da yeniden elden geçtiğini anlatıyor. 

“Boru profillerini düzenlemenin yanında hepsini bir araya getirme de aero kazançlar sağlayabileceğimiz alanlardan biriydi; ancak performans üstünlüğünü göz önünde bulundururken kullanıcı dostu bir bisiklet yaratırsanız, diğerlerinden ayrılabilirsiniz” diyor Scholz. “Toplamda, yeni kadro kümesi özel olarak tasarlanmış 56 bileşenden oluşur.”

Scholz’un söz konusu tescilli tasarımın neden büyük bir hayranı olduğunu gösteren en güzel örnek belki de gidon boğazı. Focus tarafından geliştirilen gidon boğazı, ön bölümdeki aero etkinliğin yanı sıra bisikleti kullanıcı dostu yapan da en önemli aktör.

“Kablolar orta göbek yerine orta göbeğin altına kapaklı bir kutucukla kadronun bütününe dağılıyor” diyor Scholz. “Temiz ve aero kazanımların yanında gidon boğazı uzunluğunu kolayca değiştirebiliyorsunuz. Bu, yarışçılar için bir bisiklet, kısaca Izolca Max ile Alanya’ya antrenman kampına gitmek size sorun yaratmayacaktır.”

Eğer şapkadan çıkan tavşan sayısının iki – ağırlık ve aerodinamik – olduğunu düşünüyorsanız, Focus’un açmadığı bir kutu daha var: Konfor. Sürücü rahatlığı markanın baş karbon mühendisinin ilk görevi. Başmühendis ise Izalco Max’ın karbon plakalarının en ideal nasıl birleştirileceğini çözmek gibi zahmetli bir işe sahip.

“Yeni Izalco Max 671 farklı karbon parçasından yapıldı, bu yüzden yapboza benzer” diyor Scholz. “Yine de memnuniyetle söyleyebilirim ki ortaya harika bir iş çıktı.” 

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

TREK MADONE SLR DİSK

Kaçırmayın:

SPOON IZOARD RR

Yorum yapmak için tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

SÜSLÜ KADINLAR BİSİKLET TURU 120 ŞEHİRDE EŞZAMANLI OLARAK YAPILACAK

Haberler

DUMOULIN’İN BU SEZON YARIŞLARA DÖNME OLASILIĞI DÜŞÜK

Haberler

BURSA’DAN YOLA ÇIKAN BİSİKLETÇİLER DOĞA İÇİN PEDALLIYOR

Haberler

FESTA2200 BİSİKLET FESTİVALİ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!