Dünyanın en büyük bisiklet markalarından biri olan Trek, yeni piyasaya sürdüğü bisikleti Trek Madone SLR Disk ile kadro tasarımı kadar kadro boyasıyla da göz kamaştırıyor.
Trek’e göre, önceki jenerasyon Madone’ların yarısı, müşterilerin istedikleri bileşenleri ve kadro boya tasarımını belirlemeye olanak tanıyan Project One özel programı aracılığıyla sattı.
Bu sefer, satın alma yelpazesi, Project One Icon seçeneği ile genişletildi – Bu opsiyon, aşağıda da görüldüğü gibi daha göz kamaştırıcı olan “Prizmatik İnci” boyası gibi önceden yapılandırılmış altı renk şemasını içeren daha özel bir seviye.
Söz konusu, Wisconsinli markanın altıncı jenerasyon Madone’da neleri geliştirildiği olduğunda, Trek’in yol ürün müdürü Jordan Roessingh, dış görünümün buzdağının yalnızca görünen kısmı olduğunun garantisini veriyor.
“2015 yılında piyasaya sürülen beşinci Madone modeli, aero yol bisikleti dünyasında büyük bir sıçrama yarattı” diyor Roessingh. “O dönemki Madone konforu artırmak için saklı IsoSpeed’e, tamamı kadro içinden geçen kablolara ve entegre özel frenlere sahipti. Ancak kaçınılmaz olarak, her piyasaya sürdüğümüz bisiklette olduğu gibi, gün sonunda bir sonraki modelde neleri daha iyi yapabiliriz diye düşünmeye başlamıştık.”
Madone’un yeni versiyonundaki yenilikler şüphesiz disk freni de içeriyor. Pek çok rakibine göre ise Trek hala kumpas fren uyumlu tasarımları destekliyor; ancak marka, disk frenlere yönelik genişleyen pazar ağının, SLR Disk ile faydalanabilecekleri bazı ilginç fırsatlar yarattığını kabul ediyor.
“Disk frenin yarattığı gücü yönetmek için kadroya bazı yapısal güçlendirme takviyesi yaptık. Ancak kadroya disk fren eklemek, kumpas frenlerin yarattığı güçlüklere oranla çözmesi daha basit bir problemdir” diyor Roessingh. “Entegre ön kumpas frenin Madone’a eklenmesi, oldukça zor bir tasarım özelliği gerektiriyordu. Ek olarak, alt boru uzunluğunu UCI’ın kadro onayını alabilmek için kısaltmamız gerekliydi. Bu bir handikap yarattı. Disk fren kullanmak, artık Madone SLR Diski, kumpas fren muadillerinden daha hızlı olacak şekilde tasarlayabileceğimiz anlamına geliyordu.”
Ayrıca disk frenli yeni Madone sanıldığı kadar ağır değil. Trek, Madone SRL Disk 9’un ağırlığını 7,4kg olarak belirtiyor, kumpas frenli varyasyonundan yalnızca 300 gram daha ağır.
“Yeni kadronun üretiminde OCLV700 seri karbon kullandık” diyor Roessingh. “Bu malzeme gerçekten ağırlık bakımından elde edebileceğiniz en iyi performansa sahip kompozit ve bisiklet endüstrisinde yalnızca Trek’e özel. Ancak inanılmaz derecede pahalı.”
Rahat sürüş
2015 Madone, Trek’in o dönem bir aero bisiklette düşünülmemiş IsoSpeed teknolojisini içeriyordu. Sele boru bağlantısını tek bir ünite olarak kalıplamak yerine, Trek bir mil ekseni ve kartuş yatakları yardımıyla sele borusunu kadronun kalanından ayırdı. Bu sayede geleneksel yapıdaki sele borularına göre daha esnek bir yapı elde etti. Yeni modelde ise esnek yaylı bölümün, üst borunun altına konumlandırıldığı, L-şekilli bir tasarıma geçiş yapılmış.
“Domane modelinden ilham alarak IsoSpeed ünitesini dışarıdan erişebilir kıldık, bu sayede her an ayarlanabilir hale geldi” diyor Roessingh. “Daha önce olduğundan %17 daha yumuşaktan %21 daha serte kadar ayarlanabilir vaziyette. Bu, aynı zamanda kadro boyutlarında daha tutarlı bir uyumluluk duygusu yaratmamıza izin verdi, çünkü IsoSpeed’in bükme bileşeninin uzunluğu artık kadro boyutuyla orantılı değil.
Roessingh, sürüş kalitesinin ve bisikletçi/bisiklet etkileşiminin, son bisiklette Trek’in en fazla gelişme potansiyeline sahip olduğu alanlar olarak ele aldığını belirtti. Bu sayede yeni Madone daha çok yönlü ve ayarlanabilir olmak üzere kadro geometrisinde birtakım değişikliklere uğramış.
“Madone SLR bizim yeni H1.5 uygunluğumuzu kullanıyor. Bu bizim eski H1 ve H2 sistemlerimizin tam ortasına denk düşüyor, ama artık aynı kadrodan daha geniş bir hareket aralığı oluşturmak için farklı sele boru açıları sunuyoruz. Kokpit iki parçalı olduğundan, enine gidon genişliği, eğim ve gövde uzunluğu daha da kolay değişebilir. Rahat bir bisikletçi, aynı zamanda hızlı da bir bisikletçidir.”
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!