Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Editoryal

VITTORIA GRAPHENE 2.0 TEKNOLOJİSİ

Vittoria, Graphene 2.0 teknolojisinin, yol lastiklerinin daha az yuvarlanma direnci ve artan hava tutma, kavrama ve kesme direncine sahip olmalarına yardımcı olduğunu iddia ediyor

bike.shimano.com

Bisiklet dünyasında teknolojinin hızına yetişmek, profesyonel bisikletçilerin hızına yetişmekle neredeyse eş anlamlı. Piyasaya her an yeni bir ürün tanıtılırken Türk bisiklet sektörü de bu değişime ve gelişime kayıtsız kalmıyor. Ülke pazarına bu yıl Shimano ile giriş yapan köklü Vittoria markası, lastik sektöründe bir sac ayağı. Özellikle yol ve MTB yarışları için ürettiği lastik jantlarıyla isim yapmış köklü markanın son yeniliği ise iddialı bir şekilde geliyor.

Firma mühendislerine göre, mazisi eskilere dayanan İtalyan markası Vittoria, yeni lastik teknolojisinin temellerini atmaya yıllar önce (2013’te ilk kez grafen malzeme ile testlere başlayan firma, aynı bileşenden ilk ürünlerini piyasaya 2015 yılında sundu) başladı ve kümülatif bir çalışmayla yeniliği 2019’a kadar taşımaya başardı. Peki Vittoria gibi bir markayı bile heyecanlandıran bu yenilik nedir? 

Özel bir grafen türünü (karbon allotrop) lastik üretim formülüne ekleyen marka, sonuç olarak daha iyi dayanıklılık, tutuş, yuvarlanma direnci, delinme direnci gibi tüm performans alanında belirgin gelişmeler kaydettiği iddiasında.

Tüm bu iddianın arkasında ise markanın Graphene 2.0 teknolojisine olan güveni yatıyor. Marka, Graphene 2.0 adlı ikinci nesil Vittoria lastiklerin, birinci nesil versiyona kıyasla 50 kilometre boyunca bir dakika 20 saniye daha hızlı olduğunu iddia ediyor. 

Yeni başlayanlar için grafen teknolojisi, tek bir lastik oluşturmak için dört farklı bileşiğin bir araya getirildiği ve Vittoria’nın en üst seviye 4C lastiklerinin merkezinde yer aldığı bir teknolojiydi. Bu noktada bir parantez daha açmakta fayda var; Vittoria dört bileşiği tek bir lastikte kullanan tek büyük şirkettir. 

İkinci nesil için Vittoria “işlevselleştirilmiş grafen” terimini kullanıyor. İlk nesilde grafen farklı bileşikler arasına eşit bir şekilde uygulanırken, en yeni formda Vittoria, belirli bileşenleri geliştirmek için grafenin bileşikle entegrasyonunun bir yolunu buluyor. 

Graphene 2.0, Vittoria’nın Corsa ve Rubino lastiklerinin, özellikle de TLR (Tubeless Ready) modelinin ayrılmaz bir bileşeni. Vittoria, Graphene 2.0’ın yol lastiklerinin daha az yuvarlanma direnci ve artan hava tutma, kavrama ve kesme direncine sahip olmalarına yardımcı olduğunu iddia ediyor. Türkiye’de yaşayan bisikletseverler için daha da önemlisi ise bu teknolojinin artık ülkemizde de ulaşılabilir olması, üstelik markanın tüm ürün yelpazesi ile.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorum yapmak için tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

SÜSLÜ KADINLAR BİSİKLET TURU 120 ŞEHİRDE EŞZAMANLI OLARAK YAPILACAK

Haberler

DUMOULIN’İN BU SEZON YARIŞLARA DÖNME OLASILIĞI DÜŞÜK

Haberler

BURSA’DAN YOLA ÇIKAN BİSİKLETÇİLER DOĞA İÇİN PEDALLIYOR

Haberler

FESTA2200 BİSİKLET FESTİVALİ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!