Bizimle iletişime geçin

Editoryal

ANTRENMAN ROTASI: ÇATALCA-ORMANLI KÖYÜ ROTASI

Startımızı Büyükçekmece Kültür Park’tan alıp, arkamızı Marmara Denizi’ne vererek kuzeye sürdük, neredeyse bir dikey hat boyunca en kuzeye. Büyükçekmece Gölü’nü solumuza alarak tarlalar arasında sürerken Hezarfen Havaalanı yanından, demir kuşların altından geçerek Çatalca ilçe merkezini teğet geçtik. Artık mahalle olmuş köylerin içinden kıvrılarak, yeşillikler arasından Karadeniz’in o berrak “mavi” kıyısına kadar pedal çevirdik.

Yazı İrfan Türetgen  Fotoğraf Marion Dupeyrat

Önerdiğimiz rota Büyükçekmece’den başlayıp kuzeyde Ormanlı Köyü’nün sahilinde biterken 62 km uzunlukta olup 675 metre tırmanış içeriyor. Büyükçekmece içinde Kültür Park içinden kahvemizi içtikten sonra, gölün gerdanlığı tadındaki Mimar Sinan Köprüsü’ne veda ederek şehrin göbeğinden hızla uzaklaşmaya gayret ettik.

Parkurun profiline bakarsak tırmanışların çok kısa ve hafif olduğunu kolayca fark decekseniz. En uzun tırmanışta bile maksimum 100 m irtifa kazanıyorsunuz. Ancak, bu parkurun en büyük zorluğu rüzgâr. Sürüş günümüzde poyraz esintisi nedeniyle rüzgârı karşıdan aldık.

Parkurun büyük kısmında ağaçlar yoldan uzakta, o nedenle açık arazide rüzgârı oldukça fazla alıyorsunuz.  Hafta sonları piknik ve deniz için kuzeye rağbet edenlerden dolayı hafta içi bir program yapmanızı öneriyoruz. Yolun tek sıkıntısı, olmayan bir emniyet şeridi. Yoğun trafik ve büyük kamyonlar olmamasına rağmen araç trafiğine dikkat etmenizi önemle hatırlatırız.

Çatalca’dan sonra İzzettinköy, Kestanelik, Dağyenice köylerinden geçerek vardığımız Ormanlı’ya civar köyler üzerinden de yemyeşil doğanın arasında kıvrılan yollarla varmak mümkün.

Parkurun Çatalca’ya kadar olan kısmını ısınmak için sakince, yüksek kadans ve yumuşak dişlide kat ettik. Yolumuz Hezarfen Havaalanı yanından geçerken tek motorlu uçaklar neredeyse rüzgârıyla bizi yalayarak iniyordu piste.

Çatalca sonrasında 25 km geride kalmış oluyor. İyice ısınmış bacaklar için önünüzde yavaş yavaş rakım kazanan bir yol bulacaksınız. Laktat eşiği antrenmanı için bu yolda 20 dakika boyunca sürdürülebilir en yüksek sabit tempoda, %90 güç seviyesinde pedal çevirerek performansınıza önemli katkı sağlayabilirsiniz.

Süre sonunda pedalı yumuşatarak nabzı düşürmek ve bacakları dinlendirmek için sakin sürüyoruz. Eğim grafiğine bakarsanız, 42. km’de kısa, tatlı sert bir tırmanış görecekseniz. Maksimum eğim anlık olarak %9 olsa da çok sert değil bu segment. Bu mini tırmanışı tam güç efor ile çıkıp aerobik eşiğimizi yokladıktan sonra Ormanlı Köyü sahiline kadar tatlı tatlı indik.

Karadeniz kıyısında o güzel sahili görünce denize girmek isteyeceksiniz. Karnınız açsa Ormanlı Köyü içinde Terkos Gölünün etrafında piknik alanları var. Parkuru sürerek geri dönmeden önce mola verip ufak atıştırmalar için iyi bir fırsat olabilir.

Yol üzerinde birbirine yakın aralıklarla geçtiğimiz köylerde bakkal dükkânları sıkça bulunuyor. Bu açıdan su ve atıştırmalıklar için seçenek çok. Poyrazı arkanıza alarak geri dönüş çok keyifli olacaktır. Giderken bizi zorlayan rüzgâr, dönüşte bizi ite ite, interval yapmadan sakin bir sürüşe davet ediyor.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!