Corelli, bisiklet sektörü içerisinde yeni olabilir, ancak markanın çatı kuruluşu Korel firması, 1988’den bu yana beyaz eşya ve otomotiv yan sanayinde alüminyum malzemeler üretmeye devam ediyor. Corelli’yi piyasadaki diğer yerli bisiklet markalarından ayıran da tam olarak bu. Eskişehir menşeili firma alüminyum kadrolarını Türkiye’de üretmekle kalmıyor, imalatta kullandığı alüminyum malzemeyi de Türkiye’den temin ediyor ve bu malzemeyi kendi döküm, boru fabrikalarında işleyerek bisiklet sektörünün beğenisine sunuyor.
Son iki yılda ürettiği alüminyum kadrolarıyla bisikletseverlerin memnuniyetini kazanan Corelli, yeni yılda ise bisiklet kullanıcılarının farklı ihtiyaç ve beklentilerine yönelik hamleleriyle karşımıza çıkıyor. 2019’da ürün yelpazesinde birtakım güncellemelere giden marka, en büyük yeniliği piyasaya sürdüğü karbon bisikletlerle yapıyor.
Corelli Bisiklet Satış Müdürü Uğur Kül anlatıyor: “Kullanıcı talepleri doğrultusunda karbon bisiklet üretme kararı aldık. Alüminyum kadro ve diğer ekipmanların yerli üretiminde yakaladığımız başarıyı karbon bisikletler sınıfında da yakalamayı amaçlıyoruz.”
Ar-ge çalışmalarına verdiği önem düşünüldüğünde Corelli firması için karbon kadro üretimi, bisiklet endüstrisinin geldiği son noktada kaçınılmaz istikamet. Bu bağlamda piyasaya sürülen markanın yeni karbon yol bisikleti Aero RC-109, adından da anlaşılacağı üzere hız ve aerodinamiklik ön planda tutularak geliştirilmiş.
Karbon kadro, aerodinamik profil borular, alın borusunun her iki yanından aşağı doğru uzanan aero karbon maşa ve kelepçesiz sele borusu gibi her biri hava sürtünmesini minimuma indirecek özelliklerle Aero RC-109, kullanıcısına daha fazla hız sunmayı amaçlıyor.
Aero RC-109 üzerinde Corelli firmasının kendi fabrikasında ürettiği, tamamen yerli Dacron Aero Race marka jantlar, tercih edilmiş. Alüminyum Dacron Aero Race jantlar, önde 20, arkada ise 24 yassı telli olarak geliyor. Rulmanlı göbekler, 9-10-11’li sistemlere uygun. 40mm profil jantlar, Schwalbe’nin 700×25 Lugano model lastikleriyle kombinlenmiş. Bu sayede Aero RC-109 hem ıslak hem de kuru zemin koşullarında güvenilir bir sürüş performansı sunuyor.
Bizim incelediğimiz Aero RC-109’da Shimano’nun yeni Ultegra R8000 serisi bulunuyor. Ancak daha uygun fiyatlarla Tiagra ve 105 seçeneklerinin mevcut olduğunu belirtelim. Arka ve ön vitesler, aynakol, fren kolları, zincir, ruble, fren pabuçları ve orta göbek gibi temel aksamların tamamında Ultegra parçalar kullanan Corelli, yeni Ultegra ile hafiflik ve sertliği bir araya getiriyor. Bir detay da, Di2 bağlantısına imkan veren kadro üzerinde ekstra kablo giriş yerleri mevcut. Firma bu yolla bisikleti daha üst seviye bir grupset ile kullanmak isteyen kullanıcılara alternatif çözüm yolu sunuyor.
52-36 yarı kompakt aynakolun kullanıldığı Aero-RC 109, arkada 11-28 dişli oranı ile düz yolda rahatlıkla hızlanabildiği gibi yokuş çıkılmasına da yardımcı oluyor. Ancak şu ana kadar bahsi geçen özellikler Aero RC-109’un kağıt üzerindeki marifetleri. Agresif ve konforlu bir sürüş vadeden bisikletin yola yansımasını test etmek için Cyclist Türkiye ofisinden çıkıyoruz.
Etkiye tepki
Aero RC-109’un aerodinamik kadro yapısı ile agresif bir sürüş pozisyonu sunması şaşırtıcı değil, ancak firmanın konforu elden bırakmayan detayları yeni Aero RC-109’u özel kılıyor. Bisiklet bu sayede yalnızca düz yolda üst düzey performans arayan sürücüleri değil, daha kontrollü ve stabil bir sürüş tercih eden kullanıcıları da memnun edecek düzeyde.
İlk pedal darbesinden itibaren Corelli’den oldukça hızlı geri dönüşler alıyorum. Dikkatimi en fazla çeken bisikletin aktardığınız güce verdiği atiklik ve kolaylıkla hızlanabilmesi oluyor. 48 boyda 98cm’lik iki teker arası mesafe bu alanda başrolde. İki teker arasındaki mesafenin kısa oluşu kendini gidona verilen emirlere daha hızlı ve kolay tepki vermesiyle gösteriyor, böylece Aero RC-109 yüksek hızda dahi virajları etkili bir biçimde zorlanmadan alabiliyor.
Her bir parçası birbiriyle uyumlu şekilde tasarlanan Aero RC-109, inişlerde de oldukça hızlı geri bildirimler veriyor. Burada da aslan payı bisikletin yola iyi oturan stabil kadro şekilleri alıyor. Yol dikleşip de işin içine yer çekimi girince de Aero RC-109 performansıyla beklentimin üstüne çıkıyor.
Eğim yapısını hızla algılayarak anında tepki veren kadro özellikle çok dik olmayan, şehir içindeki orta düzey yokuşlarda oldukça iyi sonuçlar elde edebileceğiniz bir bisiklet. Karbon maşa yoldan gelen titreşimi olabildiğince az hissettiriyor. Ancak yine de daha aerodinamik bir tasarım için esnemezliğin arttırıldığı düşünüldüğünde konfordan bir parça ödün verilmesi beklendik bir gelişme.
Hafifliği ve bakım kolaylığıyla öne çıkan kumpas fren sistemin kullanıldığı Aero RC-109’da Ultegra’nın en yeni grup setlerinden biri olan R8000, sürüş esnasında vites ve fren sistemlerinde etkili bir kullanım ve hafiflik sağlıyor. Özellikle Shimano’nun üst düzey grupseti Dura-Ace’in R9100 serisine benzer tasarıma sahip fren kolları, ergonomik yapısı ile daha kolay kavrama sağlarken güvenilir bir frenaj performansı sunuyor.
Önceki serilerden farklı olarak kış koşullarında kalın eldivenlerle dahi rahatça kullanım sağlayan büyütülmüş vites tuşu ile belirgin bir vites değişim hissi sunan R800 ile bisiklet, pürüzsüz ve etkili vites geçişlerine olanak veriyor.
Corelli Aero RC-109, aerodinamik özellikleri ile karbon teknolojisini bir araya getiren oldukça hoş görünüme sahip bir bisiklet. Üstelik aerodinamiği merkeze alan bir bisiklet için oldukça konforlu ve dengeli bir sürüş hissiyatı sunuyor. Bisiklete verdiğiniz her tepkiye anında yanıt veren Aero RC-109, hızlı ve uzun sürüşler için oldukça iyi bir yol arkadaşı.
Kısaca; Corelli’nin karbon yol yarış bisikleti Aero RC-109, farklı renk seçenekleri, kadro geometrisi, tamamlayıcı ekipmanları ve bütün olarak tasarımı ile fiyat performans alanında kullanıcıların ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayacak aero bir bisiklet.