Yazı Özge Seçkin Fotoğraf Tarık Gül
Cyclist Türkiye: Bisiklet Pro’nun kuruluş öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?
Ercüment Aras: Bizde bisikletçilik baba mesleği aslında. Bisiklet işine imalatçı olarak başladık. Dolayısıyla çocukluğumdan beri sektörün içindeyim. İşin üretim kısmındayken yıllık 180.000 adet bisiklet üretiyorduk ancak bunlar market bisikleti diye tabir ettiğimiz bisikletlerdi. Sonra kardeşlerimle birlikte bu işin dışına çıkmak gerek diye düşündük ve 2014’ün 10’uncu ayında ilk mağazamızı Paşabahçe’de açarak işin perakendecilik kısmına geçtik. Çünkü sektör değişiyordu, piyasa yenileniyordu ve mevcut vizyonun dışına çıkmak gerekiyordu artık.
Biz de bu düşünceden yola çıkarak işin satış ve teknik kısmında da yer almak istedik. Sonrasında 2015’te Başakşehir’de ikinci mağazamızı açtık. Tabii biz mağazalarımızı açarken her birini belirli bir kalite ve konsepte göre tasarladık. Bu konuda oldukça özenli davrandık. Sonrasında Başakşehir’deki mağazamızı daha da güzelleştirdik, geliştirdik. Ardından hem Başakşehir hem de ilk mağazamız olan Paşabahçe’deki deneyimlerimizden yola çıkarak buralardan üstüne koyduk, eksiklerimizi gördük ve sonuçta Beylikdüzü’ndeki son mağazamızı açtık. 2015-2018 yılları arasında toplamda dört şubeye ulaştık.
Cyc: Bisiklet Pro ailesinden bahseder misiniz?
EA: Gerçekten bir aileyiz, burada çalışan gerçek anlamda kan bağıyla bağlı üç kardeşiz. Ancak bizim dışımızdaki diğer tüm çalışanlarla da en az kan bağıyla bağlı olduklarımız kadar kardeşiz. Hiçbir çalışanımızla aramızda patron-işçi ilişkisi bulunmuyor. Dolayısıyla çalışanlarla aramızda gerçekten güçlü ve samimi bir ilişki var. Bu yaptığımız işin kalitesine de yansıyor doğal olarak, çünkü insan şüphesiz mutlu olduğu yerde verimli olur. Biz buna çok inanıyoruz ve çalışanlarımızla ilişkimizde her zaman bu mottoyla hareket ediyoruz.
Burada Tamer Bey, teknik ekibimizin başı Alpay Aras teknik bölümde bize çok yardımcı oluyor. Onun dışında ben de işletme sahibi olarak çalışanlarımla aynı işi yapıyor, görev dağılımı konusunda tamamen eşit bir ortam sağlamaya gayret gösteriyorum. Bunun dışında gerek mağazalarımızda gerekse depomuzda çalışan tüm personelimiz işinde uzman olan kişiler. Bisiklet Pro adı altında gerçekleşen her iş dalı için ayrı bir elemanın yer aldığı sistemimiz bulunuyor. Dolayısıyla her iş için uzmanlaşmış bir kadroya sahibiz.
Franchise sistemiyle tabelamızı, ismimizi verdiğimiz iki işletme bulunuyor kendi mağazalarımızın yanında. Franchise mağazaları seçerken de hem personel hem de mağaza içi kalitesi bakımından bizimle aynı vizyonu paylaşmasına özen gösteriyoruz.
İşinde uzman, iletişimi güçlü bir ekip ile kaliteli bir hizmet anlayışının olduğu mağazalar olmasına önem veriyoruz. Hem satış anında hem de satış sonrasında bizimle aynı standartları paylaşan firmalar olmasını istiyoruz. Dolayısıyla franchise mağazalarımıza da hizmet ve kalite anlamında kendi mağazalarımız kadar güveniyoruz.
Cyc: Shimano Service Center’a ne zaman ve neden geçtiniz?
EA: Shimano Service Center olmayı biz talep ettik. 2018 yılının ilk ayında Shimano Service Center olarak hizmet vermeye başladık. Öncesinde de zaten Shimano’yla birlikte çalışıyorduk ancak Beylikdüzü mağazamızı açınca, madem bu kadar güzel bir yer açtık, teknik kısmımız da güçlü olsun istedik ve Shimano Service Center olmak için başvuruda bulunduk. Onlar da bizi kırmadı ve gerekli şartları tam anlamıyla yerine getirdikten sonra Shimano Service Center olarak çalışmaya başladık. Çok da güzel bir birliktelik oldu, Shimano’nun bu anlamda bize kattığı çok fazla değer var.
Cyc: Shimano Service Center olduktan sonra verdiğiniz hizmette ve müşterilerinizin tepkilerinde bir değişim oldu mu? Nasıl geri dönüşler aldınız?
EA: Shimano Service Center olduktan sonra Bisiklet Pro olarak sahip olduğumuz kaliteli hizmet anlayışının Shimano gibi global bir markayla desteklenmesi doğal olarak müşterilerimizden de oldukça olumlu tepkiler çekti. Bunu hem bire birde müşterilerimizden aldığımız yorumlardan hem de internet üzerinden gelen bildirimlerden rahatlıkla ölçümleyebilme şansımız oldu. Dolayısıyla, şu an Shimano’nun da desteğiyle %100’e yakın bir müşteri memnuniyetiyle devam ettirdiğimiz bir servis hizmetimiz mevcut.
Cyc: Shimano Service Center kapsamında verdiğiniz hizmetler neler?
EA: Bizim Shimano Service Center’da verdiğimiz ve bizi diğer Service Center’lardan ayıran başlıca hizmetimiz; bakım ya da tamir amaçlı gelecek bisikleti belli bir ücret karşılığında kişinin evinden alıp, burada gerekli işlemlerini yaptıktan sonra, tekrar kullanıcısına ulaştırıyor olmamız. Eğer bisikletine bakım yaptırmak isteyen ya da tamir için gelecek müşterilerimizin mesafesi uzaksa ya da buraya gelmek için ayıracak vakti yoksa, biz Shimano Service Center olarak gidip müşterinin bulunduğu yerden bisikletini alıyor, burada tüm bakım ve tamir işlemlerini yaptıktan sonra yine kendisine teslim ediyoruz.
Aynı hizmet mağazamızdan alınan bisikletler için de geçerlidir. Örneğin, müşterimiz internet üzerinden bisikleti beğeniyor, satın alıyor, biz aynı gün kendisine seçtiği bisikleti kurulu bir şekilde ulaştırıyoruz. Bunun yanında, yine Shimano Service Center kapsamında müşteriye bir tamir kartı açarak Shimano’nun kalite standartları çerçevesinde her türlü bakım, onarım işlemlerini a’dan z’ye müşterinin bilgisi dahilinde gerçekleştiriyoruz.
Cyc: Bisikletin zincir, ruble, hidrolik yağ gibi periyodik olarak değişmesi, yenilenmesi gereken parçalar ne sıklıkla değişmeli ve bu değişim gerçekleşmezse ne olur?
EA: Bu parçaların değişim sıklığı kullanıcının bisikleti kullanım süresi, şekli, yeri ve bakım yaptırdığı aralıklar gibi kriterlere göre belirleniyor. Gerekli değişimlerin yapılmadığı durumlarda aşınan ya da eskiyen parçalar zamanla sağlam olan diğer bölümleri de yıpratmaya başlıyor ve dolayısıyla hem sürüş kalitesi hem de sürüşün güvenliğiyle ilgili sorunlar ortaya çıkıyor.
Cyc: Neden Shimano’nun orijinal parçaları kullanılmalı ve neden Shimano Service Center’ı tercih etmeliyiz?
EA: Öncelikle kullanılan parçanın bisiklete birebir uyması, daha iyi performans alımının sağlanması ile kullanılan parçaların uzun ömürlü olması bakımından mutlaka orijinal parçaların kullanılması gerekiyor. Bu anlamda Shimano Service Center olarak bisikletin her parçası, her sorunu için buna özel üst seviye, orijinal ekipman ve malzemeler kullanılıyor.
Shimano bu anlamda hem yaptığı işe hem de kullanılan malzemelere tamamen güvendiği için gönül rahatlığıyla bunun garantisini vererek bakım, onarım ve satış sonrasında da müşteri memnuniyetini devam ettiriyor.
Ürün Tanıtımı
PARK TOOL GÖBEK YATAĞI VE RULMAN SIKIŞTIRMA SETİ
Park Tool’un bu seti çeşitli yatak tipine göre tasarlanmış kartuşlar içerir. Bu kartuşları bisiklet göbeğine çakmak ve jant setlerinin rulmanlarını sıkıştırmak için kullanılır. Özellikle full amortisörlü bisikletlerde arka çekiş sistemlerinin rulmanlarının sıkıştırılmasında kullanılırken yol bisikletlerinde ise jant setlerinin rulman ve göbek yataklarının takılmasında bu aletten faydalanılır.
PARK TOOL CDG-2 AYNAKOL ÇAPI ÖLÇER
Park Tool’un alüminyumdan yapılmış yelpaze biçimdeki ölçüm aleti, aynakol yapraklarının vida aralıklarını, cıvata daire çapını milimetre cinsinden ölçerek merkezden merkeze mesafe ölçeği sunar ve ek montaj modelleri için yapılacak ölçümlerde kullanışlı bir referans çizelgesi sağlar.
SHIMANO TL-BH62 DİSK FREN HORTUMU KESME VE SIKIŞTIRMA ARACI
Hidrolik disk fren hortumunun kolay ve hassas bir şekilde kesilmesi ile hortum ucunu kapatmak için kullanılan zeytin vidaların çakılması için kullanılır. Bu işlem elbette normal bir çakı ya da maket bıçağı yardımıyla da yapılabilir ancak bu alet, hortumun güvenli bir şekilde ve kablo sertliğine göre ayarlanarak hortum zarar vermeden ölçülü bir şekilde kesilmesini sağlar.
Kesimin ardından boş kalan hortum ucunun vida ile doldurulması işleminin de yine aynı aletle sağlanabiliyor olması da çok yönlü bir kullanım sağlar.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!