BİSED E-BİSİKLET REKABET STRATEJİLERİ ORTAK AKIL TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

BİSED E-BİSİKLET REKABET STRATEJİLERİ ORTAK AKIL TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) tarafından geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen “E-bisiklet Rekabet Stratejileri Ortak Akıl Toplantısı”nda, elektrikli bisiklet sektörüyle ilgili pek çok konu başlığı değerlendirilerek stratejik önerilerde bulunuldu. Bisiklet sektöründen pek çok önemli ismin katıldığı toplantı, ekonomist Emre Alkin’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi.

Katılımcıların, elektrikli bisiklet sektörünün şu anki durumu ve gelecek planlarıyla ilgili yorumlarda bulunduğu toplantıda, BİSED üyeleri pazara ilişkin açıklamalar da yaptı.

E-bisiklet ile ilgili gelecek planlarıyla ilgili konuşan Cycleurope Yönetim Kurulu Başkanı Önder Şenkol, “kümelenme” konusunun öncelikli olarak ele alınmasını gerektiğinin altını çizerek, “Böyle bir kümelenme kamuyla ilişkilerde, rekabetçilikte, maliyetlerin düşürülmesinde, İK konusunda çok yararlı olur.” yorumunda bulundu. Elektrikli bisiklet pazarıyla ilgili de konuşan Şenkol, “Bir elektrikli bisiklet deklarasyonu oluşturabilirsek ve kısa-orta-uzun vadeli planlar yapıp gerekli yetkililerle paylaşabilirsek çok daha etkili olacağına inanıyorum.” şeklinde konuştu.

E-bisiklet sektörüne ilişkin konuşan bir başka isim BİSED Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet ise “E-bisiklet özellikle son 6-7 yıldır Avrupa’da büyük gelişim içinde, %25 gibi bir payı var. 10 Milyar Euro’nun üzerinde bir pazardan bahsediyoruz. Bu konuda geç kalmamamız lazım” dedi.

Önde gelen yerli üreticilerden Salko Bisiklet Yönetim Kurulu Üyesi Bayram Akgül de mevcut bisiklet sektörünün durumuna ilişkin yorumlarda bulundu: “Bizim sektörün kayıt dışılıkla ilgili sıkıntısı var. Regülasyonlarda sorunlarımız var. Standartlarımız eksik.” Elektrikli bisiklet konusundaki girişimlerinden de bahseden Akgül, “Elektrikli bisiklette en pahalı iki parça motor ve pil. Vestel benim de ricalarım üzerine bu konuda ilgili pili ürettiler. Bu bizim için önemli bir girişim” dedi.

Accell Bisiklet Genel Müdürü Hilmi Anıl Şakrak, “Niye bizden elektrikli bisiklet alsınlar? Hızlı, esnek ve rekabetçi olmalıyız. Kümelenme çok önemli. Ama hacim yakalamadan yan sanayiyi getirmek mümkün değil” derken, “İnsanlar artık bisiklete sahip olmak istemiyor, ihtiyacı olduğunda kiralamak, ihtiyacı sona erdiğinde bırakmak istiyor. Belki üreticiler bir kuruma satacak, o da kiralayacak. Ama insanlar hobi için alıma devam edecek” diyerek kullanıcıların ihtiyaçlarına göre sektörün şekillenmesinin gerekliliğini belirtti.

Bu noktada kiralama sistemlerine değinen Accell Bisiklet Genel Müdür Yardımcısı Selim Ataz da “2016’da kiralama sistemine dahil 2 milyon bisiklet varmış. 2018’de bu rakam 18 milyon 300 bine çıkmış.” diyerek paylaşımlı bisiklet sistemlerinin gelişimine ve artışına dikkat çekti.

Shimano Bisiklet Ortağı ve Genel Müdürü Metin Cengiz ise “TSE ile birlikte bir test merkezi kurmamız gerekiyor” diyerek Türkiye’deki bisiklet kullanıcıları ve üreticileri için oldukça yeni bir teknoloji olan elektrikli bisikletlerin, son kullanıcı ile buluşmadan önce mutlaka test edilmesinin gerekliliğine değindi.

Accell Bisiklet Genel Müdür Yardımcısı Selim Ataz, e-bisiklet pazarına ilişkin “Geçen sene ilk 6 ayda Türkiye 800 e-bisiklet, bu yılın ilk 6 ayında ise 6 bin elektrikli destekli bisiklet ihraç etti. Burada fırsat var.” yorumunda bulunurken, Bisan Genel Müdür Yardımcısı Ümit Onur Yüksel, “Uzun vadede sürdürülebilir bir sektör için değer önerisine odaklanmamız gerektiğini düşünüyorum. Doğru değer önerisi yapabilirsek markalaşmanın da peşinden geleceğine; fiyat rekabetiyle hiçbir yere ulaşamayacağımıza inanıyorum.” şeklinde konuştu.

Bununla beraber Türkiye’deki elektrikli bisiklet sektörüne yönelik katılımcılar şu yorumlarda bulundu:

Aslı Bisiklet Pazarlama Müdürü Servet Emanet, “Bir an önce yabancı yatırımcının Türkiye’ye gelmesinin sağlanıp, bisiklet üretiminde “Made in Turkey” isminin Avrupa’da popülaritesini artırmak faydalı olur.”

Shimano Bisiklet Satış Müdürü Faruk Cengiz, “Çok hızlı olmamız gerekiyor, çünkü Avrupalı firmalar kapasitelerini artırmaya başladılar bile. Devletin bazı destekler vermeli. Örneğin test desteği verilebilir.”

Güler Dinamik Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Güler, “Elektrik destekli bisiklet Türkiye’de sektörün çıkışı. Devletten mutlaka destek alınmalı.”

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir