Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Editoryal

SHIMANO STEPS İLE GÜNLÜK RUTİN

Avrupa’daki sosyal yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelen elektrikli bisikletler, insanların hayatlarını kolaylaştıran bir araca dönüştü. Cyclist Türkiye, Shimano STEPS’i İstanbul’un günlük hayatı içerisinde denedi

Yeni bir günün başlangıcı… Birkaç aydır uzun iş hayatını geride bırakmış olmanın keyfini sürüyorum. Elbette artık belirli saatler arasında mesai yapmam gerekmemesi, günlük yaşam içerisinde birtakım sorumluluklarım olmadığı anlamına gelmiyor. Nitekim artık ev ve evin günlük ihtiyaçlarına keyifle daha fazla zaman ayırıyorum. Buna karşılık; günlük sorumluluklarım arasında kendimi de ihmal etmiyorum. Sanırım emekliliğin en güzel yanı, değişen sorumluluklarımı eğlenceye çevirme imkanı bulmam. Bugün de rutin ev ihtiyaçlarını ve bazı şahsi işlerimi halletmek için bisikletimle dışarı çıkacağım.

Yapılacaklar listesi

  1. Tahlil sonuçları alınacak
  2. Eczaneye uğranacak
  3. Manava gidilecek
  4. Fırından ekmek alınacak
  5. Aktara gidilecek

Bunun için güneşin biraz daha kırılacağı akşam üstü 16:00 civarını bekliyorum. Çok da geç kalmadan bugünkü işlerimi tamamlamak için uygun bir saat. Saatin nasıl geçtiğini anlamadan çalan alarm ile İstanbul, Koşuyolu’nda bulunan evden yola koyuluyorum.

Bugünkü ilk durağım Üsküdar Devlet Hastanesi. Oradan tahlil sonuçlarımı aldıktan sonra, hastanenin hemen yakınlarında bulunan eczaneye uğrayacağım. Ardından rotamı sevgili eşimin almamı tembih ettiği mutfak alışverişi için Kadıköy balık pazarına kıracağım.

Rotayı görece uzun menzilli oluşturmamın ise basit bir nedeni var: Bugünkü dışarı işlerinde bana Shimano STEPS destekli bir e-bike eşlik edecek. Bisiklete uzak olmadığımı söylemeliyim. Özellikle hafta sonları fırsat buldukça arkadaş grubumuzla Şile’de sürüşler yapıyoruz. Buna karşılık günlük yaşamda iki tekeri daha önce hiç aktif kullanmadığımı belirtmeliyim. Zira hafta sonu yaptığımız günlük sürüşleri, günlük hayata entegre etmeyi hiç başaramadım. Tabii bunun bazı başlıca sebepleri mevcut. 

Öncelikle, şehir içinde günlük işlerimi bisikletle görmek için yol bisikleti kullanmak hem performans hem de konfor açısından benim için oldukça zorlayıcı bir tercih olacaktı. Üstelik ürettiğiniz pedal gücü kadar mesafe kat eden bir bisikletle birkaç noktaya uğramak kısa sürede beni kan ter içinde bırakacaktır. 

Yine de Cyclist Türkiyeekibinden gelen günlük rutinimde e-bike test etme teklifinin beni oldukça heyecanlandırdığını söylemem gerek.

Kusursuz yardımcı

Elektrikli bisikletlerin namını bir süredir duymama karşın daha önce hiç deneme şansı bulamamıştım. Herkes gibi benim de elektrikli bisikletlerle ilgili aklımda bazı soru işaretleri vardı. Örneğin; motor destekli bir bisiklette sürüş hissinin katiyen kaybolacağını zannediyordum. Bu fikrimin tamamen bir algı hatasından kaynaklandığını kısa sürede anladım.

Shimano STEPS destekli bir e-bike yalnızca pedala güç uyguladıkça ve hatta pedala uyguladığınız güç oranında size destek sağlıyor. Üstelik Avrupa Birliği yasalarınca 25km/s’in üstüne çıktığınızda motor otomatik olarak devre dışı; gerisi bacaklarınıza kalmış. Bugün bana eşlik edecek Shimano STEPS destekli e-bike görünüm itibariyle motor desteksiz standart bir bisikleti andırıyor.

Evet, motor ağırlığı e-bike’lara birkaç ekstra 
kilo ekliyor olması bisikletin taşınmasını bir miktar zorlaştırıyor; ama bu da elektrikli bisikletlere 
özel üretilen Selle Royal’ın tutacakla gelen sele modeli eZONE sayesinde aşılıyor. Belki bisikleti hafifletmiyor ama sele arkasındaki tutacak, e-bike’ı taşırken kavramanızı kayda değer oranda kolaylaştırıyor.

İlk intibam gayet olumlu, gelelim pratiğe.

Yerinize düşünüyor

İlk durağım birkaç gün önce yaptırdığım bazı tetkiklerin sonuçlarını almak üzere Üsküdar Devlet Hastanesi oluyor. Evimden hastaneye olan mesafe yaklaşık 4 kilometre civarında, ancak güzergah üzerinde sert bir yokuş beni bekliyor. Bu da bana Shimano STEPS destekli e-bike’ı test etmek için yerinde bir meydan okuma sunuyor. Dilerim normal bir bisikletle çıkmanın benim açımdan imkansız olduğu zorlu yokuşta ter içinde kalmam.

Shimano STEPS destekli e-bike ile ilk kilometreler geride kaldıkça motorun çalışma sistemi hakkında bazı izlenimler ediniyorum. Shimano STEPS destekli motorun temiz bir görünüme sahip olduğunu söylemiştim; buna karşılık motor yumuşak ve sessiz bir çalışma prensibine sahip. Gidona monte edilmiş bisiklet bilgisayarı ise şık ve kolay okunabilen bir tasarımda.

Veysel Paşa Sokağı  yokuşuna başlamadan önce modlara hakim olmak üzere üç farklı mod arasında geçişler yapıyorum. Şunu söyleyebilirim ki; Eco mod, pedal darbemin çeyreği oranında destek veriyorsa, Normal mod yarısı ve High modda %75’i oranında ileri bir kuvvet uyguluyor. Ama kesinlikle bundan fazlası değil. Yani sürüş hissi hiçbir şekilde ölmüyor.

Şimdilik aklımdaki asıl soru işareti, yokuşu hangi modda çıkmam gerektiği.

Veysel Paşa Sokağı yokuşu toplamda 350 metre uzunluğunda ve ortalama %10,1 eğime sahip. 

Açık konuşmak gerekirse, performansıma böylesi dik bir yokuşta güvenmediğimden yolun başına High modda geliyorum. Parke taşlı yokuşun ilk metrelerinde pek de zorlanmadan yokuş yukarı devam ediyorum. Yol bisikletiyle tırmanmanın ne külfetli bir iş olduğunu bildiğimden, e-bike’ın “arkadan hafifçe ittirircesine” desteğinden son derece memnun kalıyorum. Hatta yokuşun ortasında bacaklarımı biraz denemek için modu Normal’e getiriyorum. Hızım düşüyor, ama yokuşun tepesine nefes nefese kalmadan, en önemlisi de terlemeden varıyorum.

İnanın elektrikli bisikletleri test etmeden anlaması güç. Sürüş hissiyatını kaybetmeden sizin için hayatı kolaylaştırıyor, özellikle de belli bir yaşın üstündeyseniz. Üstelik bunu yalnızca motor desteğiyle değil, otomatik vites geçiş sistemi Nexus ile de sağlıyor. 

Nexus elektrikli bisikletinizin hızına en uygun dişliye vitesi ayarlayan sistemin adı. Örneğin; inişle birlikte hızınız artıyor ve bisikletiniz otomatik olarak yüksek vitese geçiyor; yahut tam tersi yol dikleşiyor ise Nexus da bacağınızı rahatlatacak bir vitese kendiliğinden geçiyor. Üstelik Nexus sisteminin bir diğer olumlu yanı, motor desteğinden bağımsız çalışıyor olması. 

Yani motor desteği kapalıyken ya da hızınız 25km/s’ın üzerine çıkıp, motor devre dışı kaldığında dahi Nexus otomatik vites geçiş sistemi sizin lehinizde çalışmaya devam ediyor. Aynı şekilde vites geçiş sistemi manuel’e de alınsa, bisiklet durduğunda kendiliğinden birinci vitese atıyor. Bu da vitesle arası iyi olmayan bisiklet kullanıcılarının kalkışlarda yahut sürüş esnasında doğru viteste pedal basmasına imkan tanıyor. 

Önce Üsküdar, ardından Kadıköy’de elektrikli bisikletim ile bisiklet sürmenin keyfine varıyor, üstelik yapılacaklar listesindeki maddelerin üzerini birer birer çiziyorum. Son olarak ev alışverişini de tamamladıktan sonra kısa bir mola verip kendimi ödüllendiriyorum.

Eve döndüğümde hiç bisiklet sürmemiş gibi değilim, ama ne terledim ne de halsizim. Sevgili eşim yemekleri hazırlarken, benim de sofranın kurulmasına yardım edecek gücüm hala var. İlk elektrikli bisiklet deneyimimden kendime çıkardığım sonuç şu ki; bisiklete binmek için illa da yüksek bir performansa yahut bazı teknik bilgilere ihtiyaç gerekmediği yönünde.

Araç trafiğinin giderek arttığı, buna bağlı olarak doğanın geri dönülmez hasarlar aldığı bir dünyada elektrikli bisikletleri günlük hayatınıza adapte etmemek için bir sebep göremiyorum.

Rakamlarla batarya 

Modlar ve gidebildiği kilometre

High mod: 91km

Normal mod: 128km

Eco mod: 183km

Dolum süresi: 4 saat

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

BİSİKLET DÜNYASI GIOVANNI IANNELI’NIN ÖLÜMÜYLE SARSILDI

Haberler

STRAVA KULLANICILARINA KÖTÜ HABER

Haberler

SERİ Mİ ÇEVİRMELİ, SERT Mİ?

Editoryal

OKAN BAYÜLGEN: “OTOMOBİL ALMAK BENCE SALAKLIK”

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!