Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

CANNONDALE SUPERSIX EVO

Cannondale’in ikonik yarış bisikleti aero hatlarla geliyor

deltabisiklet.com

Cannondale SuperSix Evo’nun geleneksel görünümü, onu akranlarından ayıran en önemli özelliklerden biri. Diğerleri etli boru profilleri ve geometri şekilleriyle deneyler yaparken, 2008 yılında piyasaya sürülen SuperSix, yuvarlak kadro boruları ve yatay üst boru şekline sadık kalmayı tercih etti. 

Düşük ağırlığı ve sürüş kalitesi, yarışçılar arasında onu tercih sebebi haline getirdi. Fakat aerodinamik rakiplerine karşı inkar edilemez bir şekilde yarışın gerisinde kaldı. En azından şimdilik.

Yeni SuperSix Evo geleneksel görünümünü yitirirken, Cannondale’in aero gurusu Dr. Nathan Barry’nin rüzgar tünelindeki çalışmaları sayesinde hızına hız kattı. Hafifliğin ön plana çıktığı aero yarış makinaları klasmanına yeni bir giriş yapan SuperSix Evo, kaçınılmaz olarak rakiplerinin birçoğuyla benzer siluete sahip. Ancak Barry, nasıl fark yaratacaklarını bildiğini söylüyor.  

“Sadece 15km hızda bile, aero sürtünme bisiklet üzerindeki toplam direncin %50’sine eşit. Bu yüzden geleneksel şekilden vazgeçmek, performans açısından çok değerli bir fedakarlıktı” diyor Barry.

Cannondale mühendisleri bu yinelemeyi geliştirmek için yaklaşık dört yıl harcadı. Buna karşılık Cannondale’in safkan aero yarışçısı SystemSix’in etkileri açık. Kadro, Barry’nin aynı çaptaki yuvarlak borulardan %30 daha az sürtünmeye neden olduğu ve ek ağırlık olmadan %10 sertlik sağladığını söylediği düşük açılı, kanatlı boru profilleri kullanılarak inşa edilmiş. 

Cannondale’in rüzgar tüneli verilerine göre, SuperSix Evo bir önceki modelinden yalnızca ayırt edici şekilde daha hızlı değil (markanın iddiası, 48.3km/h’da 30Watt daha az sürtünme), aynı zamanda Barry’nin yaw-ağırlıklı sürtünme modeline dayandırdığı iddiasında, Specialized’in en yeni Tarmac modelinden 9, Trek’in Émonda’sından ise 40Watt’lık bir üstünlük taşıyor.

Elbette Cannondale’in belirttiği aero kazanımları doğrulayacak elimizde herhangi bir veri yok ancak yeni SuperSix’in hala en hafif yarışçılar arasında olduğu gerçeğine güvenebiliriz. Belirtilene göre, yeni en yüksek segment Hi-Mod Disk kadronun ağırlığı (56cm boyalı) 866 gram. Fakat daha da önemlisi, standart kadro dahi 1 kilonun altında geliyor.

SystemSix’in kadrosu kadar, komponentlerin entegresi de aero kazanımlar konusunda kilit rol oynuyor. Bileşenlerin en doğru uyumu yakalayabilmesi için ayarlanmasına izin veren iki parçalı gidon/gidon boğazı tasarımı aynı zamanda temiz bir görünüm ortaya koyuyor. Ek olarak, pozisyonun daha da ince ayarlanması için gidonda 8°’lik ekstra rotasyon ayarı mevcut.

Oyuncu değişikliği

Yeni D-profil sele borusu, önceki modellerin yuvarlak 25.4mm sele borusunun yerini alıyor. Bu haliyle yeni model yalnızca daha aerodinamik değil; ayrıca Cannondale, yeni karbon yerleşimi sayesinde ağırlık tasarrufu sağladığını ve hatta konforu artırdığını ileri sürüyor.

Knot Hollowgram 45 SL jant seti ile gelen en üst model, SystemSix’te kullanılan 64mm Knot jant setinden biraz daha düşük profilli. Barry, değişik rüzgar koşullarında daha kullanışlı olmasına rağmen, jant setinin ufak bir miktar yavaş olduğunu paylaşıyor.

SuperSix Evo’nun çok yönlülüğü göz önüne alındığında, Cannondale’in “oldukça muhafazakar” dediği 30mm lastikler kullanıma elverişli. Anlaşılan spesifik lastik ve fren kombinasyonuyla daha geniş lastikler dahi tercih edilebilir. Aynı amaç uğruna, geometri aşırı agresif değil. Bu da aero SystemSix ile dayanıklılık odaklı Synapse arasındaki farkı azaltıyor.

Teknik açıdan, jant sensörü sürüş verilerini ve servis geçmişini depolamak için bir uygulamayla eşleşiyor. Power2Max güç sayaçları ise yalnızca üst modellerde bulunuyor. Ancak Cannondale, power metreyi dahil etmenin fiyatı artırmadığını ve eğer aktif hale getirmeyi tercih ederseniz, çift taraflı bir elektrikli power metreyi takmaktan çok daha ucuza mal olduğunu iddia ediyor.

Cannondale’in SuperSix Evo’yu güncel hale getirmek için bilgi ve deneyimlerinin tamamını kullandığı açık. Peki hız, hafiflik ve konfordan oluşan kutsal üçlüye ulaşabildiler mi? Gelecek sayılardaki incelemelerimizde göreceğiz.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

TCDD’DEN BİSİKLET TAŞIMA SAATLERİNDE DEĞİŞİKLİK

Haberler

MİLLİ TAKIM, TAKIM KLASMANINDA İKİNCİ

Haberler

82 YAŞINDA BİR MİLYON KİLOMETREYE ULAŞTI

Haberler

İSTANBUL’UN BİSİKLETLERİ: İSBİKE

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!