Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

CANNONDALE CAAD13 DISK

Alüminyum yarışçı özelliğini koruyor

1990’larda bisiklet sporunu takip edenler, Cannondale’in alüminyum CAAD (Cannondale Gelişmiş Alüminyum Tasarımı) bisikletlerini hatırlayacaktır. Karbon malzeme gücü eline geçirmeden önce alüminyum kadro sayısız yarış kazandı. Kumandayı bozan Saeco-Cannondale takımı ve gösterişli lideri Mario Cipollini bu bisikletlerin ikonik olmasını sağladı.

Bu miras o zamandan beri yerinde saydı. Cannondale pek çok markanın aksine, alüminyum bisikletleri karbonun daha ucuz, giriş seviyesi alternatifleri olarak görmedi. Bunun yerine alüminyum serisine yatırım yapmaya ve geliştirmeye devam etti; karbon yarış bisikletlerine ayak uydurabilmek için gereken tasarım ve malzemeleri sürekli olarak güncelledi.

Konu hız, ağırlık ve rahatlık olduğunda alüminyumun ikinci sınıf bir malzeme olmadığını kanıtlamaya hazır 13’üncü jenerasyon CAAD, 2020’de geliyor.

“Her yeni CAAD bir önceki sürümünün üzerine çıktı, ancak 13’üncü kuşak tamamıyla farklılığı temsil ediyor” diyor, Cannondale’in küresel ürün müdürü David Devine. “Sürtünmeyi azaltma, konfor, çok yönlülük ve aynı zamanda ağırlığı sabit tutmak gibi sürüşü gerçekten zenginleştiren elementler üzerine odaklandık.”

Sonuç olarak ortaya tamamen yeni görünüm bir CAAD13 çıktı. En göze çarpan farklılık geleneksel yuvarlak boru şekillerinin terk edilmesi. Cannondale’in bu bisikleti piyasaya sürmeden birkaç hafta önce görücüye çıkardığı en son modeli SuperSix Evo ile CAAD13’ün benzerliğini fark etmek zor değil. 

Cannondale’in en yeni CAAD’ı, alüminyum bisikletlerin karbon fiber için gerçekten uygun bir alternatif olduğu görüşünü onaylıyor

Modern yarış bisikletlerinin tamamı benzer bir görünüme kavuşmaya başladı: Uçak kanadı kadro şekilleri, keskin hatlı orta çeki boruları ve aero gidonlar. Tıpkı karbon kardeşleri gibi CAAD13 de bu özelliklerin tamamına sahip. Ayrıca geometri ve sürüş pozisyonu da SuperSix Evo’yu anımsatıyor. 

Görünümden fazlası   

Aero boru şekillerinin alüminyuma uygulanması beraberinde zorluklar getirir. CAAD13 ile Cannondale mühendisleri, SmartForm adını verdikleri yöntemi kullanarak materyali manipüle etmede ortaya modern bir başyapıt çıkarmış. Cannondale’e göre karmaşık şekilde oluşturulmuş aero boru seti, sele borusu ve gidon kombinasyonu, önceki modele göre sürtünmede %30 azalma sağladı.

Kokpit, Cannondale’in rüzgar savar yarış bisikleti SystemSix için geliştirilen, tamamı aero hatlara sahip Knot ürünlerinden geliyor. Bir diğer önemli fark, bu sürümün aynı zamanda rahatlığı arttırmak için Cannondale’in Save teknolojisini (temel olarak ayarlanmış bir karbon yerleşimi) kullanması. Yekpare olmayan gidon/gidon boğazının güzel bir özelliği de tek parça tasarımın görünüme katkıları ve aero faydalarına rağmen, kolayca değiştirilmesini ve ince ayar yapmak için 8°’lik bir rotasyon dönüşü sunmasını sağlayan ayrı parçalar olmasıdır.

Benzer pratiklik sele borusunda da hakim. Kadronun büyük bölümünde olduğu gibi sele borusunda da Knot 27 aero profil boru tercih edilmiş. Ancak Cannondale bunun son derece uyumlu olduğunu öne sürüyor – dahası, bir önceki modelde kullanılan süper ince 25.4mm Save karbon sele borusundan daha faydalı olduğunu iddia ediyor. Cannondale’in testlerine göre sonuç; CAAD13, 12’ye kıyasla iki kat daha uyumlu bir bisiklet.

Bisikletin selefinden daha rahat hissettirdiğini kabul ediyorum ama iki kat daha fazla mı? Şüpheliyim. Belki %50 diyebilirim. Fakat, ne olursa olsun, en iyi alüminyum bisiklet (ki bu inkar edilemez) inanılan konforlu olmadıkları görüşünün aksini ispatlıyor.

Deneme bir iki

Söz konfordan açılmışken, lastik genişliği ve basıncı, yol bisikletinde konforun kilit belirleyicileridirler ve Cannondale, 30mm’e kadar çıkabilen lastik aralığıyla bunu sağlıyor. Ancak bence bu buzdağının görünen yüzü. Farklı bir açıdan bakmak gerekirse, CAAD13’ü tam çamurluklara sahip geniş lastiklerle de kullanabilirsiniz.

Cannondale’in kendi çatı kuruluşu yeni Hollowgram Knot 45 jant seti, üst seviye SuperSix Evo modeline takılan setin aynısı. Ve gerçekten harikalar. Bu jant setinin en iyiler arasında olduğunu söylemek için rüzgar tünel testlerine ihtiyaç yok. Havayı ne kadar iyi dilimledikleri, ne kadar atik, hızlı, güven verici ve aynı zamanda şık göründükleri ortada. Paranızın karşılığını aldığınızı hissettiriyorlar.

Kokpit, Cannondale’in rüzgar savar yarış bisikleti SystemSix için geliştirilen, tamamı aero hatlara sahip Knot ürünlerinden geliyor

Üst düzey ekipmanla geliyor olması alüminyum kadro tercih etmeyi cazip kılıyor. Elbette, alüminyum kadronun karbona karşı ekstra sağlamlığının getirdiği bir miktar ek huzur da var, ama alüminyum kadro tercihi Sram Force eTap AXS kablosuz vites sistemi, üst düzey karbon jantlar gibi genel fiyat uçmadan en iyi komponentlere sahip olabileceğiniz anlamına geliyor. Ve yolda yaşanan performans kaybı, tahmin edilen kadar fark edilir değil.

CAAD13’ü birkaç kişiye gözü kapalı  (bunu önermeyiz) sürdürseniz, büyük bölümü bahse girerim alüminyum bir bisiklete bindiğini fark edemezdi.

Evet, ufak bir ağırlık dezavantajı var. Belirtilen kadro ağırlığı 56cm’de 1,150g ve bizim skalamızda bisikletin genel ağırlığı 8.4kg geliyor. Ağırlık, yerçekiminin kendini hissettirdiği dik çıkışlarda daha da belirginleşiyor. Ama bu noktada biraz beyin jimnastiği yapalım. Zira ağırlık fiyatta büyük bir rol oynuyor. CAAD13, son model karbon yarış bisikletleri (Cannondale ya da aklınıza gelen diğer markalar) segmentinin neredeyse yarı fiyatında. Buna karşılık aynı seviye bisikletlerin performansını %90
oranında sunuyor.

Cannondale’in en yeni CAAD’ı, alüminyum bisikletlerin karbon fiber için gerçekten uygun bir alternatif olduğu görüşünü onaylıyor. Günlük antrenman bisikletinden safkan bir yarışçıya kadar uyum sağlayabilen son derece çok yönlü bir makine.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

DECEUNINCK – QUICKSTEP’İN TÜKETİM RAPORU

Haberler

ANILARA ÖVGÜ

Editoryal

OSLO’DA 2019’DA HİÇ BİSİKLETLİ VE YAYA ÖLÜMÜ YAŞANMADI

Haberler

JULIANA BUHRING, İSTANBUL’DA BİSİKLETSEVERLERLE BULUŞTU

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!