Bizimle iletişime geçin

Editoryal

VE TREK PROJECT ONE’I YARATTI

Trek’in üst model bisikletleri, kullanıcılarına dünyanın en yüksek performanslı bisikletlerini sunuyor olabilir, fakat markanın Project One konsepti sizlere bu bisikletleri yeniden yaratma imkanı tanıyor

Pictures made by JoostVH Photography

trekbikes.com/projectone/

Yazı ERMAN ÖNER  Fotoğraf TREK

Hep bir çocuğunun olmasını isteyen Geppetto usta, bir gün ormanda gezinirken bulduğu kütükten Pinokyo’ya can verir. Marangoz Gepetto tahtadan da olsa artık bir oğlu olduğu için çok mutludur. Pinokyo’nun en büyük özelliği ise eşsiz yani benzersiz oluşudur. Amerikalı bisiklet üretici Trek mühendisleri Pinokyo’nun sıra dışı öyküsünden ne denli esinlendi bilinmez; fakat her zaman kişiye özel, benzersiz bir üst segment bisikletin hayalini kuranlardansanız Trek, Project One ile sizlere karbona hayat verme şansı tanıyor. Sonuç, Geppetto ustanınkine benzer bir mutluluk. Üstelik bunun için marangozhaneye ihtiyacınız yok. Rahat ve sıcak koltuğunuza yerleşin ve bilgisayarınızın açma tuşuna hafifçe dokunun.

700’ün hikmeti

Trek’in Project One macerası tam 12 yıl öncesine dayanıyor. Geçen süre içerisinde çeşitli gelişim ve özel eklentilerle günümüze ulaşan Project One, kişiselleştirme denince akla ilk gelen konsept. Durumun böyle olmasındaysa kusursuzlaştırılan sistem ve detaylara verilen özen var. Trek Türkiye distribütörü Sami Koen anlatıyor. “Project One’dan kastedilen Amerika’da üretilen kadrolar. Evet, rekabet ortamında bu çok zor bir iş ama grup en üst segment bisikletlerini hala Amerika’da üretmeye devam ediyor.” 

Hal böyle olunca Trek, Project One’ın uygulanabileceği model sayısını şimdilik yedi ile sınırlı tutuyor. Bunlar yol bisikletleri Domane SLR, Emonda SLR, Madone SLR, zamana karşı bisikleti Speed Concept ve dağ bisikletleri Slash, Top Fuel ve Fuel EX. Bahsedilen modellerin en büyük ayırt edici özelliği ise kullanılan karbonun kalitesinden geliyor. “Trek üretimde kullanılan karbon tabakalarını 300, 400, 500, 600 ve 700 denilen kodlarla tarif ediyor” diyor Koen. Peki bu rakamlar neyi ifade ediyor?

Bisikletinizin üretiminde kullanılacak bir milimetre karelik karbon bir tabaka düşünün. İşte bu rakamlar tabakanın içinden geçen lif sayısını belirtiyor. Örneğin, bir milimetre karelik karbon tabakadan 300 lif geçiyorsa, o tabaka kalın karbon iplerden oluşuyor demektir. Kod numarası arttıkça lif sayısı da artıyor. Bir milimetre karelik alana sığdırılan 700 lif ise gözle dahi görünemeyecek kadar ince iplikler kullanıldığı anlamına geliyor. Artan lif sayısı ile ağırlık arasında ters orantı söz konusu. Bu sebeple, Amerikan savunma sanayinde de kullanılan Trek’in 700 kod numaralı karbon tabakası markanın en hafif karbon malzemesi olarak göz dolduruyor.

Görevimiz tasarım

700 kod numaralı karbon bisikletler yalnızca Amerika’da üretiliyor. Bu sebeple model sayısı hem sınırlı hem de özel oluyor. Fakat Trek ayrıcalık konusunda bu kadarıyla da yetinmemiş. “Madem bu modellerden yüz binlerce üretmeyeceğiz, çünkü o rakamlara ulaşanlar Çin ve Tayvan fabrikalarında yapılıyor, insanların istediği gibi boyayalım, ortaya tamamen özel bir bisiklet çıksın denilerek başlıyor” diyor Sami Koen. “Zaten Amerika’da boya fabrikası var, her biri sanatkar dört beş çalışanla Project One konseptinin temelleri atılıyor.”

Buna karşın Project One en üst model dağ veya yol bisikletleri için benzersiz bir renk şeması sunmaktan çok daha fazlasını vadediyor. Kadrodan aktarma organlarına tutun da gidon bandından sele borusuna kadar Project One bisikletinizin her bir parçasını kişiselleştirme imkanı veriyor. Ve evet, renk hala operasyonun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Üstelik yalnızca bisikletinizin kadro gibi bariz bölgelerinde değil; tekerlekler, jant seti, sele, kablo yuvası ve gidon da müdahil olabileceğiniz alanlara dahil. Dilediğiniz renkleri seçtiğinizi hayal edin!

Project One’a girdiğinde karşınıza ilk olarak bembeyaz bisikletler çıkıyor. Dilediğiniz modeli seçiyor ve boyama işlemine geçiyorsunuz. Kullanıcı dostu ara yüzü sayesinde rahatça kadro rengi, jant, elcik, gidon, adınızın yazıp yazmayacağı, boyayan kişinin imzasının olup olmayacağı gibi birçok tercihi ihtiyacınıza ve zevkinize göre belirliyorsunuz. Ardından ölçü işlemi başlıyor. 

Aynakolun kol boyu, selenin genişliği, sele borusunun arkaya doğru kuyruk uzunluğu, gidon boğazı ve daha nicesi. Konfigürasyon ve renkleri belirledikten sonra artık bu noktada kişiselleştirme işlemini işin ehline bırakmanız gerekiyor. Koen anlatıyor, “Project One yaptırmak isteyen kişiler ‘modeli, grupseti, jantını koydum, rengi de bu yaptım’ diyor. Ardından kendisine retül işlemi uyguluyoruz. Gidon boğazı, gidonun genişliği, istenilen dişli oranları gibi birçok teknik seçenek şifreyle girdiğim, Trek’e asıl sipariş yapılacağı alanda benim tarafımdan giriliyor. Tüm seçenekler ve ince ayarlamalar yapıldıktan sonra onay vermemiz üzerine Amerika’da imalata başlanıyor.”

Peki sevenler birbirine ne zaman kavuşuyor? Seçilen konfigürasyonlar bisikletin imalat süresi üzerinde doğrudan etkili, ancak Koen, sistemin genelde 19 ila 33 gün arasında bir vakit biçtiğini belirtiyor. Eğer süreyi kısaltmak isterseniz, tercihinizi  Project One tarafından oluşturulmuş hazır şablonlardan yana yapmanızda fayda var.

Project One, size özel bisiklet tasarlamak için daha önce denenmemiş bir yaklaşım sunuyor. Trek’in dev Ar-Ge teknolojisinden ve birinci sınıf boya atölyesinden faydalanabileceğiniz konsept, seçtiğiniz özellikler ışığında nevi şahsına münhasır bir bisiklet elde etmenizi sağlıyor.

Project One’ı bir bilene sorduk

Oğuz Omur Triatlet

52 yaşındaki Omur, 2000 yılından bu yana triatlon sporu yapıyor ve kariyeri boyunca birçok Full ve Half Ironman yarış koştu. Omur aynı zamanda tam beş bisikletine Project One aracılığıyla son halini verdi. 

Neden Project One?
Bir kere kendime göre bir bisiklet almak istiyorum. Biz ne yapıyoruz, dükkandaki herhangi bir bisikleti alıyoruz. Ama üzerinde o kadar vakit geçiriyoruz. O yüzden standart değil de bana özel bir şey olsun istedim. Tabii istediğin rengi seçebilmek büyük bir artı.

Seçim aşaması?
Teknik özelliklerin dışında 6 ay boyunca sadece renk seçtiğimi bilirim. Bütün kombinasyonlarını denemişimdir herhalde. Motivasyonu devam ettirmek açısından da güzel gerçekten.

Dikkat edilmeli?
Renk kişisel ama şahsen kadro renginde ikinci bir renk istemem. Göz yoruyor bence. Mesela aerobar siyah olsun, kadro başka bir renk ama sele borusu muhakkak siyah olsun isterim. Renk kombininde zorlama olmaması önemli. Benim zevkim bu yönde.

Tavsiye?
Project One isteyenler bike-fit yaptırmış ve elinde mutlaka ölçüleri olmuş olsun. Çünkü renk kombinasyonu işin keyfi kısmı. Onu günlerce seçebilir ama teknik detayları değiştirmek çok zor. Temel referans bike-fit, ondan sonra jant, renk, grupset yapılır.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!