Bizimle iletişime geçin

Haberler

CYCLEUROPE 2020 LANSMANI

cycleurope.com.tr

2020 lansmanını geçtiğimiz haftalarda İzmir’de gerçekleştiren Cycleurope Grubu, bünyesinde bulundurduğu Peugeot ve Bianchi markalarına ait yeni modelleri tanıttı. Cyclist Türkiye, elektrikli bisikletten yol, dağ modellerine kadar geniş ürün gamında yeni modellerin görücüye çıkarıldığı lansmanı yerinde takip etti.

Lansmanda mikrofon uzattığımız Cycleurope Yönetim Kurulu Başkanı Önder Şenkol, 2019 yılını değerlendirirken firma olarak 2020 yılı hedef ve beklentilerini şöyle aktardı: “2019 yılı sadece firmamız için değil, genel anlamda bisiklet sektörü açısından ülkedeki ekonomik sıkıntılar sebebiyle oldukça zor bir yıl oldu. Sektördeki pek çok marka gerek üretici gerek bayiler anlamında bu durumdan olumsuz etkilendi.

Ancak sevindirici olan, bu olumsuzlukların bisiklet kullanımına yansımamış olması. Yaşanan ekonomik çıkmazlara rağmen bisiklet kullanımı artarken yerel yönetimlerin de bisiklet projelerine ağırlık vermeye başladığını görüyoruz. Bunları göz önüne alırsak haliyle 2020’den daha umutluyuz ve ekonomik beklentiler anlamında da geride bıraktığımız yıldan daha iyi olacağı düşüncesindeyiz.

Öte yandan biz iç pazara yaptığımız yatırımların yanı sıra ihracata da yatırımlar yapan bir firmayız. Bu noktada şirket politikamızın da ilk sırasında iç piyasa için üretim yer alırken ikinci ve üçüncü sırayı ise grup şirketlerine ihracat ve grup şirketleri dışındaki ülkelere ihracat alıyor. Buna göre 2019’da sadece İtalya, Fransa ve Yunanistan olmak üzere üç ülkeye ihracat yapıyorken 2020’de bunlara iki ülke daha ekleyeceğiz.”

Yeni modellerin üretim ve tasarım süreciyle de ilgili bilgiler veren Şenkol; “Bisikletlerimizin üretim ve tasarım aşamalarında Avrupa ve dünyadaki trendleri takip ederek çalışmalara yürütüyoruz. Öte yandan ülkemizdeki bayi ve tüketicilerden gelen geri bildirimleri de önemsiyor, iç piyasaya yaptığımız üretimlerde bunları da mutlaka baz alıyoruz. Bunun yanında örneğin Akdeniz ülkelerinde sıcak tonları, hareketli desenleri tercih ederken İskandinav ülkeleri için daha farklı renkler kullanıyoruz.

2019’da şöyle bir şey yapmıştık firma olarak; geçtiğimiz yıl lansmanda bir araya geldiğimiz bayilerle çeşitli görüşmeler gerçekleştirdik. Bu görüşmeler sonucunda edindiğimiz bilgiler doğrultusunda ekipçe notlar aldık ve gelen taleplerin uygulanabilir olanlarına yanıt vermeye çalıştık. Bunu da modellerimize uygulamadığımız revizelerle gerçekleştirdik. Geçtiğimiz yıl kısa vadede gerçekleşemeyecek revizeleri ise bir sonraki sezon uygulamak üzere plan dahiline aldık. Şimdi 2020 modellerini oluştururken de yine bu veriler ışığında tasarım ve üretimlerimizi gerçekleştirdik.”

Cycleurope, yeni yıla bünyesinde barındırdığı tüm markalarla birlikte hızlı bir giriş yapmaya hazırlanırken özellikle elektrikli bisiklet tarafında Bianchi’nin High End modelleri ile pazarın güçlü bir aktörü olmaya aday. Bu noktada lansmanda yer alan katılımcılardan biri de Bianchi’nin Uluslararası Satış Sorumlusu Annalisa Togni idi.

Lansmanda mikrofon uzattığımız bir diğer isim olan Togni ile elektrikli bisiklet teknolojisini, Bianchi’nin Türkiye pazarındaki yerini konuştuk: “E-bisiklet pazarı, sürekli olarak büyüyen ve çok fazla kullanıcısı olan bir pazar. Bu kapsamda Bianchi olarak bizler de bu büyük pazarda, yeni ve farklı bir şey ortaya koymak düşüncesiyle sadece bir elektrikli bisiklet değil, bir konsept yaratmak istedik. Sonuçta Bianchi Life E denilen bir vizyon ortaya koyduk. Bu vizyon bağlamında benzersiz modeller yaratmak ve her model için en iyi çözümü, tasarımı bulmaya çalışıyoruz.

Başında Angelo Lecchi’nin olduğu çok büyük bir Ar-Ge bölümümüz bulunuyor. Burada alanında uzman kişilerle üretim ve geliştirme yapmaktayız. Ürün ne olursa ister yol ister dağ ister elektrikli bisiklet, burada önce 3D çizim ile tasarımın bir prototipini oluşturuyor ve böylece mevcut tasarımı kontrol edilebilir ve gerektiğinde değiştirilebilir bir hale getiriyoruz. Sonuçtan memnun olduğumuzda sıra test aşamasına geliyor ve her ürün için nihai üretime geçmeden önce mutlaka çeşitli testlerden geçiriyoruz.

Elektrikli bisikletlerde tasarım aşamasının yanında bir de motor ve batarya noktasında hassas çalışma ve testlerimiz oluyor. Bu noktada hem Shimano hem de Bafang markalarıyla çalışıyor, her modelin ihtiyacına uygun en iyi çözümü gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Modeller için farklı pil ve motor kombinasyonları yapıyor, bu şekilde en iyi performansı sağlayacak kombinasyonu seçiyoruz.

Türkiye ise pazar anlamında Bianchi için oldukça güçlü bir nokta. Markamızın farklı segmentlerde temsilcilerinin olduğu ve azımsanmayacak satışların yapıldığı bir pazar. Örneğin geçtiğimiz yıl yaklaşık seksen bin Bianchi marka bisiklet satışı gerçekleştirildi burada. Bunlar çok profesyonel olmayan giriş seviyesinde modellerdi belki ama yine de sayı olarak iyi rakamlara ulaşabildik. O sebeple Türkiye, önemli bir ortak bizler için.”

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!