Bizimle iletişime geçin

Editoryal

HOUSE OF BIKE

Cyclist Türkiye, İstanbul, Haramidere’de “Türkiye’nin en büyük bisiklet mağazası” olarak kapılarını açan House of Bike’a konuk oluyor ve mağazanın arka planı ve hedeflerini mağaza müdürleri Emrah Bayındır ve
Ercüment Aras’tan dinliyor

Yazı ÖZGE SEÇKİN  Fotoğraf TARIK GÜL

Bisiklete dair her türlü ihtiyacınıza yanıt bulabileceğiniz ve farklı pek çok markayı tek bir çatı altında bir araya getiren House of Bike, 1200 metrekare alanıyla Türkiye’nin en büyük bisiklet mağazası olarak geçtiğimiz ay Hadımköy Haramidere Kavşağı’nda kapılarını açtı. Ürün ve hizmet çeşitliliğiyle bisikletseverlerin farklı gereksinimlerine yönelik alternatifler sunan House of Bike, yalnızca ürün satışıyla da sınırlı kalmıyor. Mağaza; servis, bakım ve tamir hizmetlerinden bike fit’e kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyor.

Marka ve model anlamında da ürün gamını geniş tutan House of Bike’da Trek, Mosso, Giant, Kron, Tern, KTM, Scott, Ümit Bisiklet ve Dahon’un yanı sıra Shimano, Lazer, CST, Bontrager, Schwalbe, Mitas, Vittoria, Zefal, Keo, Magnum, Elite, Michelin, Maxxis gibi bilinen markaların ürünlerine yer veriliyor. House of Bike servis hizmetini ise Shimano ile işbirliği yaparak Service Center kapsamında sunuyor. Mağaza içeriği ve sunduğu hizmetleri birinci ağızdan dinlemek adına misafir olduğumuz House of Bike’ı mağaza müdürleri Emrah Bayındır ve Ercüment Aras’a soruyoruz. 

House of Bike konsept olarak nasıl bir mağaza?

100’den fazla yerli ve yabancı marka ve birçok hizmeti tek çatı altında toplayan 1200 m2’lik House of Bike, şu anda Türkiye’nin en büyük bisiklet mağazası durumunda. Yaklaşık 700 çeşit bisiklet modeli ile 7’den 70’e her bütçeye uygun seçenek sunan mağazamız, satış hizmetinin yanı sıra Shimano Service Center kapsamında tamir, bakım, servis ve bike-fit hizmeti de veriyor.  Bunun yanı sıra müşterilerimiz için bisikletlerini satın almadan önce kafalarındaki soru işaretlerini ortadan kaldırmak amacıyla mağazamızda trainerlarla ve Zwift gibi simülasyon uygulamalarıyla da desteklenen geniş bir test alanı mevcut. 

House of Bike’ın ortaya çıkış süreci nasıl gelişti ve birçok markayı bir arada sunan bu mağaza, insanlara ne gibi kolaylıklar sağlayacak?

Söylediğiniz gibi mağazanın aslında en büyük avantajı farklı pek çok markayı tüketiciye bir arada sunuyor oluşu. Burada alt kategoriden üst sınıf bisiklet ve ekipmanlara kadar her şeyin bulunabileceği, hatta bunların deneyimlenebileceği bir konsept mevcut. Bunun yanı sıra House of Bike’ın, Shimano tarafından geliştirilen bikefitting.com destekli bike-fit hizmeti, test alanları, Shimano Service Center destekli bakım, onarım, servis hizmeti ve farklı alternatifler sunan marka ve model çeşitliliği ile bisikletle ilgili her türlü sorunun ve eksiğin tek bir yerden giderilebileceği yegane mağaza olduğunu da söylemek mümkün.

House of Bike’da genel olarak baktığımızda hangi markalar bulunuyor?

House of Bike’da Avrupa menşeili markalardan KTM, Trek, Dahon, Tern, Giant ve Scott; yerli markalardan ise Mosso, Kron ve Ümit Bisiklet’in ürünlerini bulmak mümkün. Aksesuarda ise marka çok daha fazla, ekipman anlamında neredeyse her markadan ürünümüz bulunuyor. O yüzden şunu söyleyebiliriz ki, House of Bike’da bir bisikletçinin ihtiyaç duyacağı her şey tepeden tırnağa mevcut.

Peki diğer mağazalardan ve tüketicilerden ne gibi geri dönüşler aldınız?

Bu mağaza aslında, Türkiye’deki bisiklet sektörünün gelişimi ve büyümesi bakımından güzel bir atılım. Çünkü bu mağaza sayesinde aslında bu lokasyonda da bir pazar oluştu. Bizim mağaza olarak en büyük avantajımız, bu kadar marka ve model çeşitliliğini bir arada sunuyor ve gerçekten kaliteli bir hizmet sağlıyor oluşumuz. Bizler mağaza müdürü olarak buradan önce de aynı sektörde çalıştığımız için aslında hali hazırda uyguladığımız kaliteli hizmet prensibini buraya taşımış olduk. Bizler için mühim olan her zaman müşteri memnuniyetiydi. Dolayısıyla burada da aynı hassasiyet ile hizmet veriyoruz. Ek olarak ekibimizi oluştururken de bizimle aynı prensibi taşısınlar istedik ve seçimlerimizi buna göre yaptık. 

House of Bike’ın arka planında nasıl bir ekip bulunuyor?

Şu an yedi kişilik bir ekibimiz mevcut. İki arkadaşımız Shimano Service Center’da, bir arkadaşımız da bike fit konusunda hizmet veriyor. Bunların haricinde bir de satış konusunda hizmet sağlayan ekip arkadaşlarımız bulunuyor. Ekibin bu kısmı da şehir bisikleti, çocuk, yol, dağ bisikleti ve aksesuar gibi ayrı ayrı bölümlerde görev alıyor. Bu noktada tüm kategorilerde o alanda en iyi bilgiye sahip kişiyi görevlendiriyoruz. Bu konseptte büyük bir mağazada bir kişinin, mağaza içerisindeki her markanın her ürünüyle ilgili bilgi sahibi olması olanaksız. Biz de buradan yola çıktık ve dedik ki herkes bir alanda uzmanlaşsın ve o kategorideki ürünler hakkında eğitim alsın, bilgi edinsin ve bu şekilde nitelikli hizmet versin.

House of Bike’ın bisiklet sektörüne ve pazara katkısını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Konum itibariyle aslında burada bisiklet anlamında bir alıcı ve kullanıcı kitlesi mevcut değil. O yüzden bu mağaza, esasen kendinden ziyade sektörün gelişimine katkısı olan bir girişim. Sonuçta insanlar burada ‘Türkiye’nin En Büyük Bisiklet Mağazası’ dendiğinde bisikleti duyuyor veya görüyor mu, evet görüyor. Bisikletten haberdar olan tüketici, buraya gelemese dahi kendine yakın başka bir mağazadan da bisiklet veya ekipmanını temin edebilir veya bisikletini buradan alıp servis hizmetini, ürün ve ekipman anlamında eksiklerini başka bir bayiden alabilir veya giderebilir. Burada bu mağaza, aslında sektörde bir itici güç olarak yer alıyor diyebiliriz.

Dünya pazarında yaklaşık 50 milyar dolarlık bir hacme sahip olan bisiklet sektörünün önümüzdeki 5 yıl içinde %8, e-bike sektörünün de %12,5 büyüyeceği varsayılıyor. Biz de House of Bike olarak sektördeki dinamikleri ve eğilimleri takip edip talep beklemeksizin arz yaratma çabası içinde olacağız. Böylece Türkiye’deki pazardan pay çalmak yerine pazarı büyütmeyi ve sektöre dinamizm kazandırmayı hedefliyoruz.  

Mağazaya gelen müşteri profilini gözlemleme şansınız oldu mu? 

İşin ilginç yanı burası aslında; gelen müşterilerin yüzde altmış, yetmiş kadarı daha önce bisikletle haşır neşir olmuş müşteriler değil. Daha önce hiç bisikletle ilgisi olmamış, tamamen yeni bir kitleden bahsediyoruz burada. Az önce bahsettiğimiz sektöre, pazara olan katkısı da tam da bu noktadan kaynaklıyor bize göre. Buradaki ürün çeşitliliği ve hizmet anlayışı insanların bisiklete olan bakışını da değiştiriyor. 

House of Bike’da Shimano Service Center’ın oluşu hizmet kalitesi anlamında neler katıyor?

Shimano global bir marka; bu noktada teknik servis olmak başka Shimano Service Center olmak bambaşka bir şey. Çünkü arka planda ciddi eğitimler ve profesyonel bir anlayış söz konusu. Burada Shimano Service Center’ın varlığı, kaliteli hizmet anlayışı ve sözünü ettiğimiz sektör katkısında tamamlayıcı bir unsur. 

House of Bike’da Shimano Service Center kapsamında verdiğiniz hizmetler neler?

Öncelikle Shimano Service Center’ın verilecek hizmet ve bulundurulacak ekipman konusunda çizdiği belirli bir çerçeve mevcut. Biz de hem bu çerçeve dahilinde hem de üst sınıf ürün gruplarında Shimano’nun ürün gamının yüzde yetmiş kadarını mağazamızda bulundurmaktayız. Dolayısıyla service center kapsamında hizmet almak için buraya gelen hiçbir müşterinin ürün ve parça temini ile hizmet anlamında herhangi bir vakit kaybı ve olumsuzluk yaşamayacağının garantisini verebiliyoruz. Üstelik buna şehir bisikletlerinden tutun da Di2 grupsetli bisikletlere kadar her türlü ürün çeşidi dahil.Bunun yanı sıra service center kapsamında sağladığımız bir bike-fit hizmeti de mevcut. Bikefitting.com destekli bu uygulama, dünyanın en eski ve en gelişmiş bike-fit sistemlerinden biri esasen.

100’den fazla marka ve birçok hizmeti tek çatı altında toplayan House of Bike, şu an Türkiye’nin en büyük bisiklet mağazası

Bike-fit alanında 20 yıllık deneyime sahip bir sistem olan bikefitting.com, Shimano Dynamics Lab ile birlikte pedallı analiz cihazı, dinamik bike-fit gibi eklentilerle de geliştirilen, sürekli olarak yenilenen bir uygulama. Konuyla ilgili uzman personelimiz tarafından uygulanan bike-fit hizmeti ile dinamik, statik ve pedal analizi olmak üzere üç alanda sürücüye veri sağlıyoruz. Önce bisiklet üzerindeki pozisyona göre ölçüm yapıp ardından sürüş esnasında en iyi performansı sağlayacak pozisyon iyileştirmelerine yöneliyoruz. Son olarak pedal çevirme verimliliğini ölçümlüyor ve gerekiyorsa ürün desteği sağlayarak bisikletin üzerine gerekli ekleme ve revizeleri yapıyoruz.

House of Bike’daki Shimano Service Center ekibinden bahseder misiniz?

Shimano Service Center’da görev alan tüm çalışanlarımız, Shimano tarafından verilen eğitimlere tabi tutulmadan ve bu eğitimler sonunda verilen sertifikaları almadan çalışmıyor. Dolayısıyla tamamen donanımlı bir ekipten söz ediyoruz. Buradaki ekibimiz de daha önce aynı sektörde çalışan ve işe yabancı olmayan deneyimli arkadaşlardan oluşuyor ve her biri, şehir bisikletinden yol bisikletine her ürün çeşidi için profesyonel hizmet verebilecek düzeyde. 

House of Bike olarak gelecek planlarınızdan  bahseder misiniz?

Yeni sezonda bisiklet severlerin karşısına her ay yapacağımız farklı kampanyalarla ve sektörde daha önce yapılmamış birçok yeni hizmetle çıkmayı planlıyoruz. Bisikletlere ücretsiz check-up , yüzde yüz müşteri memnuniyeti garantili ve para iadeli servis hizmeti, müşteri istekleri ve şikayetlerini en hızlı şekilde çözüme kavuşturmak ve hizmet kalitemizi en üst seviyeye taşımak için hem servis hem de satış hizmetlerine özel Whatsapp, Bip uygulamaları ve web sitemiz uzerinden destek hattı kurmak ve mağazamıza ulaşımakta zorluk çeken müşterilerimiz için mobil servis araçları sağlamak önümüzdeki sezonda hayata geçirmeyi planladığımız yeniliklerden bazıları. 

William Saroyan’ın da söylediği gibi `Bisiklet, insanlığın en asil icadıdır.’ Biz de elbette her şeyden önce House of Bike olarak, bu aracı ülkemizde daha çok sevdirmek ve değerine değer katmak için elimizden geleni yapma gayreti içinde olacağız.

Bakım, onarım, servis ve bike-fit hizmetlerini Shimano Service Center kapsamında sunan House of Bike, Shimano’nun geniş ürün gamına da yer veriyor.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Kaçırmayın:

YAP BOZ!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

DECATHLON İLE #SPORADEVAM | BİSİKLETİNİZLE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZİ SAĞLAYACAK İPUÇLARI

Editoryal

LUKASZ PÖSTLBERGER ARI SOKMASI YÜZÜNDEN ABANDONE OLDU

Haberler

HER ŞEYİ KARARINCA YAPMANIN FAYDASI

Editoryal

AKILLI BİSİKLET SİSTEMİNE ZARAR VERENLER HAKKINDA YASAL İŞLEM

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!