Bizimle iletişime geçin

Haberler

BİSİKLETLİ ULAŞIMA DAİR ÖNGÖRÜLER “GELECEĞİN KEŞFİ”NDE TARTIŞILDI

Londra’da ünlü danışmanlık firması Deloitte, gelecek on yıl için öngörülerin yer aldığı “Geleceğin Keşfi” adlı bir çalışma yayınladı. Önümüzdeki on yıl içinde toplum ve iş hayatında yaşanması beklenen altı önemli konunun üzerinde durulduğu çalışmada 5G, robotlar, akıllı telefonların bizi nereye götüreceği gibi konuların yanında bisikletli ulaşım, bisiklet kullanımının muazzam şekilde artış göstereceği ve e-bisiklet satışlarının bu artışı büyük oranda etkileyeceği gibi konu başlıkları yer alıyor.

Çalışma kapsamında Deloitte, Bike Europe dahil 2000’li yıllar boyunca bisiklet ve elektrikli bisikletin durumuna dair yayınlanmış çok sayıda kaynaktan faydalandı.

Bisikletli dönüşüm

“Küresel anlamda teknolojik ilerlemenin de yardımıyla daha fazla bisikletçiyi yollarda görmeye başladık. Her yıl on milyarlarca bisiklet turu eklenmesiyle bu oranın küresel anlamda 2022’de dahi 2019 seviyesinin kat be kat üzerine çıkacağını öngörüyoruz. Bu, trafik sıkışıklığının azalması, kentsel hava kalitesinin iyileşmesi ve halk sağlığındaki gelişmeler gibi avantajların sağlanması ile daha az taşıt kullanımı ve buna bağlı olarak daha düşük emisyon anlamına gelmektedir.

Bisiklet kullanımına dair bu öngörülerin temelinde analitik düşünme, ürün ve uygulama tasarımı, kablosuz bağlantı, dijital kentsel planlama araçları, 3D yazdırılmış parçalar ve elektrifikasyon gibi çeşitli teknolojiler yer alıyor. Bu yenilikler bisiklet sürmeyi daha güvenli, daha hızlı, daha kullanışlı ve izlemesi ve ölçülmesi daha kolay hale getiriyor.

Etkili bir ulaşım çözümü, özellikle sıkışıklığın şiddetli olduğu bölgeler için elzem durumda. Bu noktada bisiklet, özellikle şehir içindeki kısa yolculuklar için çözüm olabilir: Örneğin İngiltere’deki araba yolculuklarının yarısından fazlası 5 milden az, Londra’dakilerin ise üçte biri 1,2 milden daha az mesafelerde yapılıyor. Bununla beraber 2019’dan bu yana Londra’daki seyahatlerin sadece yüzde 5’i bisikletle yapılıyor.”

Elektrifikasyon: Diğer arabam bir e-bisiklet

“Bisikletle ilgili teknolojiler arasında, pedal çevirmeye yardımcı olmak için batarya ve motor teknolojisi kullanan elektrikli bisikletin geliştirilmesi ve yayılması, bisikletin büyümesini artırmada potansiyel gücü ile öne çıkıyor. Bu noktada bir bisikleti elektrik teknolojisiyle birleştirmek yeni bir fikir değil: Elektrikle çalışan bir bisiklet için ilk patent 1895’te tescil edildi. Şimdi ise büyük ölçüde kullanılmaya başlanan lityum iyon pil teknolojisi, fiyatlandırma ve güçlendirmedeki son gelişmeler sayesinde, elektrikli bisiklet pazarı daha fazla ilgi çekiyor.”

“2020 ve 2023 arasında, küresel olarak 130 milyondan fazla elektrikli bisikletin (tüm pil teknolojilerini kullanarak) satılması bekleniyor ve 2023’te elektrikli bisiklet satışlarının dünya çapında yaklaşık 40 milyon adede ulaşarak yaklaşık 16 milyar GBP (19 milyar euro) gelir getirmesi bekleniyor. Ek olarak, 2025 yılında 12 milyon elektrikli aracın satılması bekleniyor ki 2018’in sonunda bu sayı sadece 5,1 milyondu.”

“Bazı Avrupa ülkeleri elektrikli bisikleti tamamen benimsedi. Almanya’da 2018 yılında elektrikli bisiklet satışları yüzde 36 artışla yaklaşık bir milyon adede yükseldi ve bu da satılan tüm bisikletlerin yüzde 23,5’ini temsil ediyordu; Almanya’da 2019’un sadece ilk yarısında neredeyse bir milyon daha elektrikli bisiklet satıldı. 2018’de Hollanda’da satılan tüm yetişkin bisikletlerinin yarısından fazlası elektrikli idi. Ancak İngiltere’de satışlar çok daha düşük: 2018’de sadece 70.000 e-bisiklet satıldı, bu sayı satılan tüm bisikletlerin sadece yüzde ikisini oluşturmaktaydı.”

Bisiklet kullanımının amacı

Bisiklet kullanımındaki daha düşük sayıların önemli bir nedeni, bisiklete binme amacının değişkenliğidir. Almanya ve Hollanda’da bisiklet kullanımı bir yolculuk seçeneği olarak ulaşım amaçlı kabul edilirken, İngiltere’de daha çok bir sportif amaçla yapılmaktadır. Hollanda, ulaşım sistemindeki seyahatlerin yarısından fazlasını bisikletle yapıyorken İngiltere’de nüfusun sadece yüzde 6’sı (3,1 milyon) işe gidip gelmenin bir parçası ya da tamamını bisikletle gerçekleştiriyor. Spor veya boş zaman etkinlikleri için bu sayı ise (6.1 milyon kişi) ulaşım amaçlı kullanımın neredeyse iki katı. Bu noktada bisiklet için yapılan özel yollardaki artış, elektrikli bisiklet kiralama sistemleri, sübvansiyon ve işe gidiş amaçlı kullanıma dayalı projeler 2020 ve sonrasında satışları artırmaya yardımcı olacaktır.

“E-bisikletlerin çekiciliği nedir? En büyük artısı, motor ve batarya yardımcıları ile bisiklete binmeyi fiziksel olarak daha az çaba gerektiren bir hale getirmesidir: e-bisikletle seyahat etmek için bir atlet olmanıza gerek yoktur. Bu, daha yüksek ortalama hızlar demektir (standart bir bisikletten yaklaşık yüzde 50 daha hızlı); trafik ışığında olduğu gibi, durduktan sonra daha kolay hızlanma ve yokuş çıkarken, rüzgarlı havalarda, ağır yükler taşırken veya bunların herhangi bir kombinasyonunda belirgin bir güç artışı sağlar. Ayrıca standart bir bisikletten daha az çaba gerektirdiğinden, e-bisikletçiler diğer bisiklet kullananlara oranlara üçte iki daha az terler.”

Elektrifikasyonun ardındaki teknolojiler

“E-bisikletler, bisiklet kullanma konusunda tereddüt eden birçok kişi için bisiklet sürmeyi daha az göz korkutucu hale getiriyor. Ancak bir bisikleti elektrik teknolojisi ile donatmak pedal çevirmeyi kolaylaştırmaktan daha fazlasını yapıyor. E-bisikletler, uygulamalarla güvence altına alınabilir, bu şekilde kilidi açılabilir ve takip edilebilir. Elektrifikasyon güvenliği de artırabilir. Çünkü çoğu üst düzey e-bisiklet, büyük, parlak, pille çalışan ön ve arka LED ışıklara da sahiptir.

“Uygulamalar, bisiklet deneyimini de birçok şekilde ölçebilir. Yakılan kalori miktarını hesaplayabilir veya araç kullanmak yerine bisiklet sürüldüğünde kaydedilen sera gazı miktarını ölçebilirler. Benzer şekilde, bisikletçiler sadece yolculuk süre ve mesafelerini kolayca kaydedip paylaşmakla kalmaz aynı zamanda kullanıcı verilerine göre bir yerden bir yere ulaşmak için ihtiyaç duyulacak zaman tahminlerini de alabilirler. Ayrıca bisiklet paylaşımı için uygulamalar da mevcuttur. Temmuz 2019’dan itibaren Google Haritalar / Google Maps, 24 şehirde bisiklet paylaşım istasyonlarının konumlarını ve her bir istasyonda kaç tane bisiklet bulunduğunu gösterecek şekilde güncellendi.

 “Teknolojinin kendisini geliştirmek – kentsel planlamayı desteklemek için daha iyi veri analitiğinin yapılması veya daha hızlı pil şarj sürelerinin sağlanması ile insanların bisiklete binip seyahat edebilecekleri şekilde entegre ulaşım sistemleri yaratan yardımcı uygulamalar geliştirmek de dahil – resmin yalnızca bir parçasıdır.

Aynı derecede önemli olan diğer bir kısım ise, bisiklet sürmeyi teşvik eden politika ve programları desteklemektir. Ancak teknoloji bunu tek başına yapamaz. Bazı yerleşik sektörler, belirli zorluklar karşısında çözüm olabilmek adına bisikletli ulaşımın teşvik edilmesi uygulamalarına dahil edilmelidir. Örneğin, halk sağlığı ve bununla ilişkili sağlık bakım maliyetleri konusunu ele alalım. Reçete ile ilaç dağıtmak yerine doktorlar, egzersizi teşvik etmek gibi davranış değiştirmeye dayalı öneriler, programlar sunabilirler.”

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

HATAY’A KESİNTİSİZ 25 KM BİSİKLET YOLU

Haberler

ÜÇ İSİM DAHA COVID-19 NEDENİYLE BURGOS TURU’NDAN ÇEKİLDİ

Haberler

ANTİK KENTLER BİSİKLET ROTASI İLE ÜÇ MİLYON TURİST HEDEFLENİYOR

Haberler

ELEKTROLİT DENGESİ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!