Norveç hükümeti 1975’te ölümlü trafik kazalarının sayısını sıfıra indirme hedefiyle “Vision Zero” programını başlatmıştı. Söz konusu program kapsamında şehir içi hız limitleri düşürüldü, bisiklet yolu sayısı artırıldı ve birçok alan trafiğe kapatıldı. Norveç Yol Güvenliği Konseyi’nden Christoffer Solstad Steen, “Yayaları, bisiklet sürücülerini ve araçları ne kadar ayırırsanız kaza riski de bir o kadar düşer” diye konuştu.
Nüfusu yaklaşık 673.000 olan Norveç başkentine ilişkin şehir verileri, trafik ölümlerinde 1975’teki 41 ölümden bu yana tek bir karayolu kazasına bağlı ölüme uzanan çarpıcı bir düşüşü göstermektedir. Sayı 1975’ten bu yana 10 yıl sonra 27, beş yıl sonra 18’e düşerek ciddi bir azalma gösterdi. Şehirde 2019’da gerçekleşen tek ölümlü trafik kazası, bir sürücünün geçtiğimiz yaz, arabasıyla bir çite saplanması sonucu meydana geldi. 2019 dışında şehrin en kazasız yılı ise 3 ölümlü kaza ile 2005 idi.
Belki de en önemlisi, 15 yaşın altındaki hiçbir çocuk 2019 yılında yaklaşık 5,3 milyonluk bir nüfusa sahip Norveç’in herhangi bir yerinde, karayolu kazaları sebebiyle ölmedi. Şehir, bu vizyon kapsamında 1000’den fazla otopark alanını kaldırmış, daha fazla bisiklet yolu ve kaldırım eklemiş, bisiklet paylaşım sistemlerini iyileştirmiş, toplu taşımada değişimler başlatmış ve şehrin bazı bölgelerinde araba girişini yasaklamıştı.