ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER, ELEKTRİKLİ ARABALARI GEÇEBİLİR

ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER, ELEKTRİKLİ ARABALARI GEÇEBİLİR

Analistler, 2023 yılına kadar yollarda yüz milyonlarca elektrikli bisiklet olacağını tahmin ediyorlar. Deloitte Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Danışmanlık Şirketi’nin yayınladığı yeni bir rapora göre, dünya çapında 2020’den 2023’e kadar 20 milyon dolarlık bir değeri temsil eden 130 milyondan fazla ebike satılacak.

Yıllık küresel ebike satışlarının 2023’te 40 milyon adede ulaşacağı ve elde edilecek satış rakamlarıyla elektrikli otomobil ve kamyonları geride bırakacağı öngörülüyor.

Deloitte Danışmanlık Şirketi’ne göre ebike pazarındaki agresif büyüme, ebike’ların çalışmasını sağlayan lityum-iyon pil (LIB) teknolojisi, fiyatlandırma ve güç alanındaki son teknolojilere bağlı olarak şekillenecek.

Her yıl satılan ebike’ların %80’inden fazlası 2016 yılına kadar ağır kurşun-asit piller kullanıyor olsa da çok daha hafif LIB’lerin düşen fiyatı piyasayı hareketlendirdi.

2020 ve 2023 arasındaki 3 yıllık öngörü süresinin tamamı boyunca, dünya çapında satılan tüm ebike’ların yaklaşık beşte ikisinin LIB’lere sahip olmasını bekleniyor. LIB destekli ebike’ların oranı 2020’de yaklaşık %25’ten başlıyor olacak ve 2023 yılında %60’a varacak.

Rapor ayrıca, ebike’ın elektrikli otomobillerden çok daha geniş bir şarj ağına sahip olduğunu ve kullanıcıların alımlarını hızlandırdığını belirtiyor.

Elektrikli otomobillerin aksine, ebike yeni bir hızlı şarj cihazı ağına veya park yerlerine özel şarj cihazlarının takılmasına gerek duymuyor. Bir ebike’nin şarj edilmesi için pilin sadece birkaç saat boyunca standart bir prize takılması yeterli.

Modern bir evin 60’tan fazla elektrik soketi olması, 1000 çalışanı barındıran modern bir ofis binasının 5000’den fazla elektrik soketi olması düşünülürse bataryaların kolaylıkla şarj edilebileceğini görüyoruz.

Çeşitli medya kaynaklarından alınan ebike endüstrisi verilerine dayanan Deloitte Danışmalık’ın raporu, küresel pazarda son zamanlarda yaşanan ebike satış ivmesini özetledi.

Verilere göre,

• Almanya’da ebike satışları 2018’de %36 artarak 1 milyon adede yükseldi ve ülke 2019’un sadece ilk yarısında bu rakamlara ulaştı.
• 2018’de Hollanda’da satılan tüm yetişkin bisikletlerinin yarısından fazlası elektrikli idi.
• ABD’de, özel mağazalarda ebike birim satışları geçen yıl %73 artışla 400.000’den fazla ebike’a yükseldi.
• İspanya’da ebike birim satışları geçen yıl %55 artışla 111.000’den fazla ebike’a yükseldi – her biri ortalama 2.165 Euro’ya satılıyor.

Tüm bu veriler ışığında Deloitte raporu, bu yıl 200 milyondan %50 artışla, 2023 yılına kadar dünyada yaklaşık 300 milyon ebike’ın dolaşımda olacağını tahmin ediyor.

Bu rakamlar, hem özel mülkiyete ait ebikes’ı hem de dünya çapında bisiklet paylaşım sistemlerine yerleştirilmiş elektrikli bisikletleri içeriyor.

Deloitte Danışmanlık, bisiklet paylaşım kullanımının diğer birçok ülkeden daha fazla olduğu ABD’de, ebikes’ın önümüzdeki yıllarda sistem paylaşımında önemli bir artış yaşayacağını öngörüyor.

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bisiklet paylaşım planları olan 192 şehrin 40’tan fazlası bisiklet filolarına zaten ebike’lar eklemiş durumda.

Örneğin Madison, Wisconsin bisiklet paylaşım programındaki tüm bisikletleri Haziran 2019’da elektrikli bisiklete dönüştürdü. Denemelerde, Madison ebikes standart bisikletlerden beş kat daha fazla tercih edildi. Tersine yapılan bir denemede, bazı şehirlerde ebike’ların geri çekilmesi, bisiklet paylaşım programı kullanımını azalttı.

Kaynak matematiksel.org

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir