Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

ÇITAYI YÜKSELTMEK

Tüm yol koşullarına uygun Grail’in çift barlı gidonu bir aldatmaca değil, diyor Canyon

Canyon’un tüm yollara uyumlu modeli Grail bir gidona bağlanmış iki adet bara sahip. Kesinlikle tuhaf gözükmesine karşın Canyon’un Grail’i çok fazla ilgi (pek çoğu alay etse de) topladı, ama Alman şirket tasarımın mantıklı temellere oturduğunda ısrarcı.

“Biz bu tasarımı Hoverbar olarak adlandırıyoruz” diyor Grail projesinin ileri gelen geliştirme mühendislerinden Daniel Heyder. “Bu tasarım bizim diğer tüm yol koşullarına uygun bisiklet piyasasında ön plana çıkmak için alelacele yaptığımız bir şey değil. Bu konsept üzerine yaklaşık beş yıldır çalışıyoruz. O zamanlar bizim için ikinci planda olan bir projeydi, sonrasında toprak yol bisikletleri patladı ve kullanıcılara ne sunmak istediğimizi belirledik.”

Heyder, Hoverbar üzerindeki ana motivasyonun konforu artırmak olduğunu söylüyor. “Bunun için vibrasyonu sönümleyecek bir tasarıma ihtiyacımız vardı” diyor Heyder. “Mekanik süspansiyon ya da diğer türden sönümleyici elementler hem çok karmaşık hem de ekstra ağırlık. Buna kıyasla, gidona normalde olduğundan 100g’nin biraz üzerinde ağırlık ekledik ve yüksek oranda ekstra konfor sağladık.”

Çifte güzellik

Heyder ve meslektaşları, binicilerin orman yollardan geçerken, manzarayı seyretmek için elleri gidonun üst kısmında çok fazla zaman geçireceğini düşünmüşler, ama bu tutuş biçimi geleneksel gidonların en az uyumlu olduğu pozisyon. Benzer olarak, hızlı bir inişteyken sürücü droplara iner ve sağlam bir bisiklet hakimiyeti için sertlik ve hassasiyet arar, bununla birlikte, geleneksel bir gidonda merkez noktasından en uzak nokta olduğundan en çok bükülen yer burasıdır. 

Hovebar’ın üst kısmı merkezinde ‘esneme alanı’ olarak adlandırılan bir bölüme sahip ki Canyon, markanın H31 Ergocockpit’inden yedi kat daha fazla dikey sapma sunduğunu söylüyor. Bisikletin hissiyatını önden arkaya kadar dengelemek için Canyon sele kelepçesini esnekliği artırmak için sele borusunun çok daha aşağısında tasarlanan Endurance ve Ultimate modellerinden almış. Ancak bu Grail’in Canyon’ın diğer modelleriyle taşıdığı tek benzerlik.  

“Hoverbar hangi jantların ve lastiklerin en iyi olacağını tekrar incelememize neden olan ‘yeni bir geometri şeklini mümkün kıldı” diyor Heyder. 

“Artık daha fazla geometri seçeneğine sahibiz çünkü sınırlı bir gidon boğazı uzunluğuna bağımlı değiliz. Dağ bisikleti sahnesinde kısa gidon boğazları daha uzun mesafeler için kullanılır. Bu yüzden bunu Grail’in geometrisine ilham olarak kullandık.’

Doğru dengeyi tutturmak

‘Grail’in geometrisi spesifik jant ve lastiklerle sıkı sıkıya bağlı’ diyor Heyder. ‘Farklı disiplinlerde sürüş yapacak binicilerin kullanmasını istediğimiz jant tipine dair açık bir anlayışa sahibiz. Tüm yol koşulları demek 23mm iç genişlik ve 40 mm lastikler ile derin olmayan tubeless lastikler anlamına gelir.

Bu lastikler en iyi hacim dengesini, çekiş, sürtünme direnci ve asıl isteğimiz en iyi lastik performansını sunuyor. Bunun için Schwalbe ile G-One Bite’i geliştirdik. Grup sürüşüne çıkabileceğiniz gibi keşif sürüşüne de çıkabileceğiniz bir lastik.

Canyon aynı zamanda Grail’in bikepacking kimliği konusunda da son derece ciddi. Marka Topeak ile Grail’e özel kadro çantası için işbirliği yaptı. “Yol bisikletimiz, dayanıklılık ve tüm yol koşulları yarış makinamız vardı, ama tek eksiğimiz tüm koşullara uygun bir dayanıklılık bisikletiydi. Artık portfolyomuzu dördüncü sütun ile tamamladık.”

Eğer markanın bundan sonra ayaklarını havaya dikerek bir süreliğine dinleneceğini sanıyorsanız bir daha düşünün. “Bizim için dört sütun gelecekte üzerine daha da ilginç bir şeyler inşa edebileceğimiz sağlam bir altyapı gibi gözüküyor’ diyor Heyder.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

FACTOR O2 VAM DİSK

Kaçırmayın:

BİSAN PRAETOR

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

BİSİKLETTE SIVI ALIMINA DAİR BİLİNMESİ GEREKEN HER ŞEY

Editoryal

PANDEMİ DÖNEMİ VE SONRASINDA BİSİKLETLİ ULAŞIMA YÖNELİK AÇIK MEKTUP

Haberler

DAHA FAZLA BİTKİSEL PROTEİN

Editoryal

TREK MADONE SLR 9 DİSK

Bisikletler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!