Bizimle iletişime geçin

Editoryal

DİNLENME ÖNERİLERİ

Sürüşten sonra ne yaptığınız sürüşün kendisi kadar önemli olabilir, diyor Torq Fitness’tan Marcus Willday

10dk: Biraz karbonhidrat alın

“Toparlanma sürecinin sürüş bitmeden önce başlaması gerekir. Son 10-20 dakika içinde yiyecek almak, daha az glikojen tükettiğiniz anlamına gelir, bu nedenle toparlanma içeceğinizin etkisi artacaktır. Ayrıca sürüş bitmeden önceki beslenme sizi zararlı abur cuburlardan korur.”

015dak: Çalkalayın

“Beslenme, toparlanmanın en büyük parçasıdır. Antrenmandan 15 dakika sonra özel bir toparlanma içeceği alın. Peynir altı suyu proteini hızlı emilim için en ideal kabul edilir, ancak bezelye proteini veganlar veya süt intoleransı olanlar için idealdir.”

15-30dak: Yeniden dirilme

“Egzersiz sonrası düşen bağışıklık fonksiyonu sizi savunmasız bırakabilir, bu yüzden hasta insanlardan kaçının. Otoriteler hâlâ esneme ve foam-rolling’in faydaları üzerine konuşuyor, ancak muhtemelen zarardan ziyade faydası var, özellikle de psikolojik.”

1 saat: Kaçamak 

“Buz banyosunun artıları kesin olarak kanıtlanmış değil, fakat soğumanın kaslardaki iltihabı azaltabileceğini ve potansiyel olarak toksinlerin vücuttan atılmasını kolaylaştırabileceğini biliyoruz. Yine de sadece yüksek yoğunluklu antrenmanlardan sonra gereklidir.”

2-3 saat: Benzin alma vakti

“Besin değeri açısından zengin bir yemek yiyin. Aslen ne yiyeceğiniz, antrenman sürenize ve yoğunluğuna bağlıdır. Temelde kural: Sürüşün gereksinimi kadar beslenin. Yüksek karbonhidrat ve az yağ, çünkü vücudunuz besinleri daha hızlı işleyecektir.”

Yatma vakti: Başınızı yastığa koyun

“Erken yatın, vücudun toparlandığı ve antrenmana uyum sağladığı yer uykudur. Ve yatak odanız serin olsun. Core vücut sıcaklığının düşürülmesi uyku kalitesini artırabilir ki bu, akşam geç saatlerde antrenman yaparsanız göz önünde bulundurmanız gereken bir şey.”

Bir sonraki sabah: Kartlar dağıtılsın

“Kahvaltıda protein sıklıkla göz ardı edilir, ancak eğer düzenli antrenman yapıyorsanız, tost içerisine konulan fasulye şampiyonların kahvaltısıdır. Tostun üzerine yalnızca tereyağı sürün ve antrenmandan önce uygun şekilde sindirmek için kendinize en az iki saat tanıyın.”

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

BİSİKLETTE SIVI ALIMINA DAİR BİLİNMESİ GEREKEN HER ŞEY

Editoryal

SPORCU SAĞLIĞININ KÖŞE TAŞI: SIVI DENGESİ

Editoryal

PRUDHOMME, FRANSA TURU’NDA ALINACAK YENİ ÖNLEMLERİ PAYLAŞTI

Haberler

CYCLIST TÜRKİYE’NİN TRAINER REHBERİ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!