Bizimle iletişime geçin

Haberler

E-SCOOTER VE E-BİSİKLET, ŞEHİR İÇİ ULAŞIMDA ARABADAN DAHA HIZLI

İngiltere’de yapılan yeni bir araştırmaya göre elektrikli scooter kullanımının şehir içinde yasal hale gelmesi durumunda, İngiltere’de trafik sorunu olan bazı şehirlerde, yolculuk süreleri yüzde 70’e kadar kısalabilir. Trafik verilerini inceleyen Inrix’e göre elektrikli bisiklet ve scooterlar, Londra, Manchester, Glasgow ve Sheffield’de şehir içindeki yolculukları motorlu araçlardan daha hızlı tamamlayabilir. 

Araştırmacılar, otomobillere bağlı cep telefonları ve yol sensörlerinden elde edilen trilyonlarca veri parçacığını değerlendirdi ve sıkışık kentsel alanlarda araba yolculuklarının üçte iki kadarının üç milden (4.8 km) daha kısa olduğunu ortaya koydular.

Inrix’e göre bu yolculukların bir kısmının, scooter ve bisikletle yapılması halinde şehirler önemli avantajlar elde edebilir. Bunlardan en önemlisi, şehir içindeki yolculuk sürelerinin gözle görülür biçimde azalması.

Araştırma bulgularına göre elektrikli scooterlar, elektrikli bisikletler ve paylaşım sistemlerine bağlı bisikletler, şu anda araba ile yapılan seyahatlerin %69’u için yolculuk sürelerini kısaltma potansiyeline sahip.

Ancak elektrikli bisiklet kiralama ağları kurma yönündeki çabalar, çoğu kez istenen sonuca ulaşamadı. Eylül ayında Çin’de oluşturulan Mobike ağı, hırsızlık ve vandalizm sebebiyle büyük zarar görürken, dünyanın pek çok şehrinde istasyona sahip Uber’in elektrikli bisiklet ağı Jump ise geçtiğimiz aylarda ABD’de önce rakip firma Lime’a satılmış, sonrasında ise onlarca bisiklet “gereksinim fazlası” olduğu gerekçesiyle hurdaya çıkarılmıştı. 

Başka bir problem ise bisikletler için trafikte kullanıma yönelik yasal dayanaklar bulunsa da aynı şeyin henüz elektrikli scooterlar için geçerli olmayışı. İngiltere’nin Ulaştırma Bakanı Michael Ellis, konuyla ilgili olarak “Yolda güvenli bir şekilde kullanılıp kullanılamadığına bakacağız. Eğer gerçekten öyle ise halkın güvenliği için bunun nasıl düzenlenmesi gerektiğine yönelik yasal değişimleri uygulayacağız” açıklamasında bulundu. 

Inrix ulaşım analisti Trevor Reed ise mevcut mevzuatların ve kamu bilincinin, “mikro mobiliteyi teşvik etmek için yeterli olmadığını” belirtti.

“Hükümet, e-scooterları yasallaştırma seçeneklerini yeniden gözden geçirmeli ve tüm kullanıcılar için yol güvenliğini artıracak mevcut fırsatları değerlendirmelidir” diyerek sözlerine devam eden Reed; “Yetkili makamları, bu hizmetlerin akıllıca dağıtılmasını ve kullanılmasını sağlamak için daha fazla veriye dayalı kararlar vermeye çağırıyoruz” şeklinde konuştu. 

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

BİSİKLETTE SIVI ALIMINA DAİR BİLİNMESİ GEREKEN HER ŞEY

Editoryal

SPORCU SAĞLIĞININ KÖŞE TAŞI: SIVI DENGESİ

Editoryal

PRUDHOMME, FRANSA TURU’NDA ALINACAK YENİ ÖNLEMLERİ PAYLAŞTI

Haberler

CYCLIST TÜRKİYE’NİN TRAINER REHBERİ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!