Bizimle iletişime geçin

Haberler

BİSİKLETLİ ULAŞIM İÇİN ALTERNATİF YOL ARAYIŞLARI SÜRÜYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, elektrikli scooter ve bisikletli ulaşım konusunda yeni alternatif modellerler üzerinde çalıştıklarını belirterek “Bu kapsamda bisiklet ve scooter yollarını metro ve tren hatlarına entegre edeceğiz” dedi.

Adil Karaismailoğlu, “Son dönemde elektrikli scooter kullanımı çok arttı. Dikkatimizi çekiyor. Bu güzel bir şey. Ancak onlarla ilgili beyin jimnastiği yapıyoruz. Ama nasıl olacağı netleşmedi. Mutlaka bir düzenleme gelecek. Sonuçta yolcu taşıyorlar. ‘Ben vergi veriyorum’ demekle olmuyor. İşin içine yolcu taşımacılığı girdiğinde, trafiğe çıkma girdiğinde yapılması gereken bazı şeyler var” dedi.

Bisiklet kullanımındaki artışı da çok olumlu karşıladıklarını söyleyen Karaismailoğlu, geçmişten itibaren bisiklete olan ilginin artması için çeşitli uygulamalar yaptıklarını ifade etti. Karaismailoğlu, “Bisikleti özendirmek için yeni yatırım ve teşvikler devam edecek. Teşvik modellerinde yeni uygulamalara da gidilebilir. İnsanların daha fazla bisiklet kullanması şehirlere büyük fayda sağlıyor” diye konuştu.

Bakan Karaismailoğlu ayrıca, “Ulaşımda değişim ve dijital altyapıya dönüşüm hızla devam ediyor. Gelecekte de şehir içi kısa mesafelerde insanları daha çok yürüyüşe bisiklete, scooter’a yönlendiren politikalar, kentsel tasarımlar ve sokak kesitleri gerekecektir. Paris Belediyesi, sıkışıklığı ve kirliliği azaltmak ve yaşam kalitesini artırmak için günlük ihtiyaçların çoğunun 15 dakikalık bir yürüyüş, bisiklete binme veya toplu taşıma yolculuğu ile gerçekleşebileceği “15 Dakikalık Şehir” planını devreye sokuyor. Biz de bu noktada hazırlıklarımızı yapıyoruz” dedi.

“Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo; herkesin işine, evine ya da istediği herhangi bir yere yürüyerek ya da bisikletle 15 dakikada ulaşabileceği bir şehir yaratmak istiyor. 15 dakikalık şehir; işe, eve ya da herhangi bir yere yürüyerek ya da bisikletle gidilebilen, tüm ihtiyaçlara bu mesafede ulaşılabilecek yer anlamına geliyor.”

Geçtiğimiz günlerde konuyla ilgili bir öneri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bisiklet Şefliği biriminden geldi. Bağdat Caddesi’ne pandemi döneminde inşa edilen pop-up bisiklet yolunun, ‘orta şeride’ alınması konuşulurken konuyla ilgili detaylar da birimin sosyal medya hesaplarından paylaşılmıştı. 

Buna göre, ilk olarak “Bisiklet toplulukları, bölge esnafı ve Kadıköy Belediyesi ile yapılan değerlendirmeler doğrultusunda Bağdat Caddesi bisiklet yolunun Kızıltoprak ve Recep Peker Caddesi’nden geçen kısmı yeniden projelendirilmek üzere geçici olarak kaldırılacaktır” ifadesi paylaşıldı.

Yapılacak düzenlemelerle ilgili olaraksa “Yol aksında yapılacak düzenleme sonrasında herkes için daha iyi bir şekilde hizmet vermeye devam edecektir. Geçici olan bu süreçte anlayışınız için teşekkür ederiz.” denirken, çalışmaya ait çizim ve video görüntüleri de bisikletsevelerle paylaşıldı. Ancak henüz projenin yapımına başlamadan mevcut bisiklet yolunun yeniden kullanıma kapatılması ise büyük tepki çekti. 

Öte yandan Toplu Ulaşım Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, bisikletle hangi yollarda seyahat edilebileceğini şöyle anlattı. Ilıcalı, “Türkiye’de 2918 Sayılı Trafik Kanunu var. Bisikletle ilgili o kanunda maddeler bulunuyor. Otoyolda yani motorlu taşıtların kullandığı yolda bisiklet kullanılamaz. Zaten levhalarla girilemez yazıları vardır. Tünellere dikkat edecek olursak orada ‘bisiklet giremez’ diye işaret levhaları vardır. Çünkü oradaki emisyon zehirlenmeye, yangında büyük bir tehlikeye neden olur” ifadelerini kullandı. 

“Bisikletin faydaları saymakla bitmez” diyen Ilıcalı, “Biz sağlık için kullanıyorduk. Pandemi sürecinde gördük ki bisiklet muazzam bir ulaşım aracı aynı zamanda. İstanbul Toplu Ulaşım Bilim Kurulu olarak yaptığımız anketlerde bisiklete karşı ilgiyi görüyoruz. İnsanlar toplu ulaşım araçlarından kaçıyor. Şu an bulunan mevzuata göre yolda rahatlıkla bisiklet kullanılabilir. ‘Burada bisiklet giremez’ gibi bir yazı bulunmuyor. Ama bir bisiklet yolu varsa ve bu levha ile belirtilmişse o bisikletin oradan gitmesi gerekiyor. Yaya yolu olan kaldırımdan kullanmaması lazım. 

Otoyollara, bağlantı yollarına, tünellere, köprülere giremez. Bisiklet yollarımızın sürekliliğini sağlamamız lazım. Bugün EDS sistemi var. Kameralarla takip edilmeli. Bisiklet yollarının bisiklet için kullanılması sağlanmalı. Denetimi güçlendirmemiz gerekiyor. Bisiklet kullanırken nelere dikkat edilmeli şeklinde eğitimler de verilmeli. Yoldaki şeritlerde kullanılır ama görünürlük önemli. Bazı tedbirlerin alınması lazım” şeklinde konuştu.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

Konya’da Georgios Bouglas podyum gördü

Haberler

56. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu başlıyor

Haberler

Decathlon ile #Sporadevam – Bisiklet için depolama çözümleri

Editoryal

Pandemide hediye edilen bisiklet ekmek kapısı oldu

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!