Dünya genelinde etkileri devam eden pandemi süreci, insanların yaşam, ulaşım ve tüketim alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Sosyal mesafe kavramıyla birlikte bireysel ulaşım modlarına olan ilgi artarken toplu taşıma kullanmak istemeyenlerin ulaşım tercihi ise bisiklet ve scooter gibi araçlardan yana oldu.
Öyle ki Google tarafından sağlanan verilere göre, geride bıraktığımız üç aylık süreçte tüm dünyada internet üzerinden alışveriş maksadı ile yapılan bisiklet aramaları son 5 yılın zirvesini gördü.
Dünya genelindeki bu artış, Türkiye’de de etkili oldu. Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, bisiklete talebin ciddi oranda arttığını belirterek “Türkiye’de ve diğer ülkelerde bisiklet satışları patlamış durumda. Hem yedek parça tedarikçilerinin hem de bisiklet üreticilerinin yoğun talep karşısında zorlandıklarına şahit oluyoruz” ifadesini kullandı.
Çevrim içi alışveriş platformu Trendyol, geçtiğimiz ay yayınladığı verilerde, 20 Mayıs ile 3 Haziran’ı kapsayan 15 günlük dönemde geçen yıla göre satış oranlarının en çok arttığı ürünler güneş ürünlerin, valiz ve bavul, çadır, bisiklet, scooter ve kaykay olduğunu belirtirken; bisiklet satışlarının, sadece bu 15 günlük dönemde yüzde 58, scooterların satışının ise yüzde 50 arttığını ifade etti.
Konuyla ilgili bir paylaşım da bir diğer çevrim içi alışveriş sitesi GittiGidiyor’dan geldi. GittiGidiyor’un temmuz ayı verilerine göre bisiklet satışları, geçen yılın aynı dönemine oranla yaklaşık 4 kat arttı. Yetişkinler için olan scooter satışları ise yine geçen yılın temmuz ayına göre yaklaşık 21 kat artış gösterdi. Bisikletlerin, ortalama bin 400 liradan satıldığı belirtilirken, yetişkin scooterlarının ise ortalama 3 bin 600 liradan alıcı bulduğu söylendi.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!