Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

YENİ BİR UMUT | HOPE HB.T

Büyük Britanya takımının, Tokyo 2021’de Olimpiyat başarısını desteklemesini umduğu radikal pist bisikletiyle tanışmaya hazır olun!

Yazı SAM CHALLIS Fotoğraf ADRIAN VOLCINSCHI

hopetech.com

Hope’un yeni HB.T pist bisikletinin bugüne kadar gördüğümüz diğer bisikletlerden değişik olmasının bir sebebi var- tamamen farklı bir mantık kullanılarak tasarlandı. “Son derece efektif bir bisiklet tasarlayabilirsiniz ancak üzerine bisikletçi koyduğunuzda her şey mahvolabilir” diyor Hope’un yeni tasarımının öncü mühendisi Sam Pendred. “Tasarımı yaparken, sürücü ve bisiklet tek bir öğeymiş gibi düşündük.”

Alışılmadık kadro mimarisinin nedeni tam olarak bu. Aynı zamanda tasarım, havayı sürücü bacaklarının üzerine ve çevresine yönlendirirken, maşa bacakları, arka çatal ve dönen tekerler arasındaki hava etkileşimini en aza indiriyor.

“Maşa ve arka çatalın kullanıcıyla daha uyumlu olduğu büyük bir aero paket” diyor Pendred. “Emin olmak zor olsa da bisikletimizin aerodinamik olarak %2-3 daha verimli olduğunu söyleyebiliriz.”

Kulağa ufak gelebilir, ancak pistte altın ile gümüş madalya arasındaki farkı belirleyebilir. Yine de bisiklet ne pahasına olursa olsun sadece aero değil. Hala ağırlık ve sertlik gibi performansla ilgili diğer metrikleri karşılaması gerekiyor.

“Tasarım, bisikletin daha geniş yüzey alanı ve karmaşık kıvrımları nedeniyle bazı zorluklar yarattı. Sertlik için yüksek modüllü karbon boruların bir karışımını kullandık ve borular arasında karmaşık ancak hafif yapılar oluşturmak için 3D baskılı titanyum bağlantılar kullandık. Resmi olarak onaylanmamış olmasına rağmen, kadronun yaklaşık 1.500g civarında olacağından eminiz, bu da daha geleneksel tasarımlarla rekabet edebilir” diyor Pendred. 

Hope, kadro ve tekelere özen gösterirken, yeni tasarım Hope, 3D titanyum parçaları yapan Renishaw ve maşa ile gidonu üreten Lotus arasındaki işbirliğinin bir sonucu.

“Birkaç yıl önce British Cycling bizi ziyaret etti ve ne kadar kapsamlı bir üretim tesisimiz olduğunu ve nelere kadir olduğumuzu fark etti” diyor Pendred. “Aletlerimizi yapıyoruz, kendi kalıplarımızı işliyoruz, böylece kadroları evimizde düzenleyebiliyor, pişirebiliyor ve servis edebiliyoruz.

Rio Olimpiyatları’ndan önce bizden bir pist bisikleti yapmamızı istediler ve işte o zaman geniş arka çatal ve maşa konsepti üzerine tartışmaya başladık. Ar-Ge’ye ciddi şekilde zaman harcadığımızdan, o dönem başka bir firmanın bisikletlerini satın aldılar çünkü kadroyla fazlasıyla meşguldük.”

Sonuç başka bir dünyaya benzeyebilir ancak Pendred, UCI kurallarına göre, bisikletin 1 Ocak’tan itibaren düzenli perakende kanalları aracılığıyla satın alınabildiğini söylüyor. 

“Bu, pist kadro tasarımında bir atılım” diyor Pendred. “Kendimizi kısıtlamak istemiyoruz.”

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

ORBEA ORCA OMX

Kaçırmayın:

FELT AR ADVANCED

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

LUKASZ PÖSTLBERGER ARI SOKMASI YÜZÜNDEN ABANDONE OLDU

Haberler

DECATHLON İLE #SPORADEVAM | BİSİKLETİNİZLE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZİ SAĞLAYACAK İPUÇLARI

Editoryal

SALGIN SONRASI ŞEHİRLER 1 | MİLANO’NUN GÖZLE GÖRÜNEN DEĞİŞİMİ

Editoryal

YA GENİŞ YA DA HİÇ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!