Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

ORBEA ORCA OMX

Orbea, en yeni Orca’da püf noktasını buluyor

orbea.com.tr

Yaş alan şarabın en iyi tada sahip olduğu düşüncesi popüler bir yanlış kanıdır. Bazı nadir ve en pahalı şarapların tatlarının yıllar içinde daha komplike hale gelebileceği doğru olsa da, dünyadaki şarapların %95’inden fazlasının, genç ve taze iken tüketilmesi amaçlanmıştır. Bisiklete uyarlarsak. Bu bakımdan Orbea Orca yaygın şaraplar gibi değil çünkü kesinlikle yaş aldıkça daha iyi hale geliyor.

2017’de, bir önceki jenerasyon Orca OMR’ı test etmiştim. Hafif ve çabuk bir yarış bisikletiydi. Fakat zamanın ruhuna ayak uyduramama tehlikesiyle karşı karşıyaydı. Zira disk fren veya kablo entegrasyonu yoktu. Yahut o zamanlar yarış bisikletlerinde görünmeye başlayan ve o dönemden beri standart hale gelen orta kadro borusuyla daha aşağıda birleşen arka çatala veya aero stile sahip değildi. Öyle ki bisiklet 23mm lastiklerle geliyordu.

Bir yıl sonra Orca Aero’yu test ettim. UCI’ın kadro boru şekillerindeki 3:1 derinlik/genişlik oranındaki esnetmesinden faydalanan ilk bisikletlerden biri olan Orca Aero, Orbea’nın aero tarafta ana akımın önüne geçme girişimiydi. Kuşkusuz ileriye doğru bir adımdı ama görüşüme göre Orca Aero, terazinin ağırlığını tek bir yöne fazla yüklemişti. Hızlı hissettiren ama ağır ve pratik açısından zaafları olan bir bisikletti.

Bir bisikletin aerodinamiğinin ne derece etkili olduğunu ölçmek her zaman zordur, ancak Orca yüksek hızda ekstra itiş sağlıyor

Yeni OMX’in diğer bir anlamı, Orca’nın 17’nci yaşına bastığı. Geçen zaman Orca’ya iyice olgunlaşması için yeterli vakti tanımış görünüyor. Şarap açısından, Orca OMR meyveli beyaz ve Orca Aero güçlü bir kırmızı. Dahası, her ikisinin de en iyi özelliklerini harmanlayan OMX rafine bir rosé.

Her şeyden biraz

OMX entegre kablolu, aero kadro profilli, orta kadro borusuyla daha aşağıda birleşen arka çatallı ve disk frenli. Ancak en önemlisi, bu özelliklerin, bisiklete kontrol becerisinin önüne geçmeden eklenmiş olması. Bisikletin doğal sertliği, güncellemelerle artan ekstra ağırlığı dengelemeye de yardımcı olan geniş alt borunun, orta göbek kavşağının ve çeki borusunun bir sonucu. 7.5kg’de OMX rakipleri kadar hafif değil ancak bisikletin sağlam omurgası, kısa, keskin eğimleri test ederken aşırı efor harcamadan yokuşları aldığımı hissettirdi.

Kağıt üzerinde en dikkat çekici güncelleme bileşenlerin entegrasyonu. Kablolar neredeyse tamamen dahili olarak yönlendiriliyor ve sele borusu kelepçesi, gidon ve alın borusu bağlantıları oldukça temiz. Zaman zaman kabloları ve kelepçeleri gizleme ihtiyacı, bakım açısından kullanıcıların kabusu haline gelir. Bu nedenle, Orbea’nın bu zor görevi başarıyla tamamladığını görmek güzel. Kablolar gidondan geleneksel gidon boğazının altından kusursuz bir şekilde spacerlara doğru aktarılıyor. Basit ama zekice bir çözüm. Eşit derecede gizlenmiş sele borusu kelepçesi son derece temiz olmasına rağmen erişimi kolay. 

Orca OMX’den, yönünü kalçalarımla yönlendirebileceğim düşüncesi yaratan bir arketipik yarış bisikleti hissiyatı edindim

Bisiklette aero tarzın yalnızca göstermelik olmadığını hissedebiliyorsunuz. Bir bisikletin aerodinamiğinin ne derece etkili olduğunu ölçmek her zaman zordur, ancak Orca’nın yüksek hızda ekstra itiş sağladığını anlıyorsunuz. Örneğin, test sürüş rotamın bir yerinde, yaklaşık 45km’de hafif, uzun süreli iniş yapabileceğim bir bölüm vardı. OMX ile bu bölümde sprint atabileceğimi ve genellikle bulmayı beklediğimden çok daha fazla ivme ile ödüllendirileceğimi fark ettim. 

Bozuk olmayan tamir edilmez

Kadro geometrisi anlamında Orbea yenilik gayretine girmemiş. Disk frenlerinin kullanılması ve geometride küçük değişikliklere rağmen OMX, önceki Orca’larla neredeyse aynı. Örneğin, Orbea’nın mühendisleri çeki borusunu ekstrem derecede kısa tutmuş: 408mm. Ve sonuç olarak OMX’i kalçalarımla yönlendirebileceğim düşüncesi yaratan bir arketipik yarış bisikleti hissiyatı edindim.

Bisikletin gitmesini istediğim yönü kendim belirlemektense, bisiklet sanki vücut hareketlerimi takip ediyordu. Bu, görece düşük şişirilmiş 70psi Mavic’in Yksion Pro tubeless lastikleriyle eşleştirilen OMX’in virajları en doğru çizgide aldığı anlamına geliyor.

OMX, Orca OMR ve Orca Aero’nun yerini alıyor gibi görünse de, Orbea, yeni gelenin aslında her iki modelin yanında oturduğunu söylüyor. OMR biraz daha hafif; Aero daha ağır ama daha hızlı. OMX masadaki en iyi özellik dengesini sağlıyor ve maddi açıdan da gideceğim yol OMX olurdu. Yine de, aralarından seçim yapabileceğiniz çok iyi tasarımlara sahip olmak Orbea açısından güzel bir sorun.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!