Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

BİSAN MİTHRA ULTEGRA İNCELEMESİ

Yerli üretici yeni modeliyle kartları yeniden dağıtıyor. Bisan Mithra Ultegra modelini inceledik. Özellikleri, donanımları ve daha fazlası yazımızda.

Yerli üretici yeni modeliyle kartları yeniden dağıtıyor. Bisan Mithra Ultegra modelini inceledik. Özellikleri, donanımları ve daha fazlası yazımızda.

Yazı Agit Salman

5 0 yılı aşkın mazisinde birçok millî sporcu yetiştirmiş, Türkiye’nin birçok şehrinde bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması için organizasyonların ve sosyal sorumluluk projelerinin düzenlenmesine öncülük etmiş, başarılarını sayısız kupa ve ödülle taçlandırmış bir marka Bisan. 

Sektörel anlamda ise her geçen gün yenilikleriyle gelişen bisiklet dünyasına ayak uydurmayı başarabilen bir firma Bisan. Geçtiğimiz aylarda, İzmir merkezli firmanın disk frenli Praetor modelini incelemiştik. İtiraf etmeliyim ki oldukça şaşırtıcı bir performans ile karşılaşmıştım. Praetor modeli bu ay dergideki yerini kardeşi Mithra’ya bırakıyor. 

Modeller değişse de değişmeyen bazı şeyler var. 2021 model Bisan Mithra Ultegra beni bir kez daha şaşırtmayı başardı. Bisan bisiklet modellerini değerlendirmeden önce mutlaka araştırıp, üzerine bu yazıyı okuduktan sonra yargıda bulunmalısınız çünkü yerli ürün ve uygun fiyat klişesi sizi aldatabilir. 

2000’li yıllarda Bisan bisikleti alüminyum gövde yapısına sahip metalik gri modeliyle tanıyan biri olarak, 2021 yılında bisikletlerinde yine modern gri tonlarını kullanarak mirası sürdürmeye devam ettiğini görmek açıkçası hoşuma gitti. 

Bisan Mithra Ultegra incelemesi

Donanım özellikleri

Bisiklet tasarımlarında en çok eleştirdiğim şey markaların bisikletin her bir santimetresine logolarını yapıştırması olurdu – sanki bu logolar o bisikleti olduğundan daha iyi gösterecekmiş gibi. Neyse ki günümüzde üretilen bisikletlerle bu algı gün geçtikçe değişiyor. 

Bisan da bu akıma katıldığını, 2021 modeli Mithra’da sadeliği koruyarak, kadro hatlarını ortaya çıkartmasıyla bize gösteriyor. Ayrıca bisikletin ön tarafında kullanılan retro görünümlü metaldan işlenmiş Bisan logosu bisiklete oldukça hava katıyor. 

Bisikletin sürüş deneyimine geçmeden önce üzerinde kullanılan donanımlara mercek tutalım. Shimano Ultegra R8000 vites ve fren donanımına sahip Bisan Mithra modeli, 50mm jant profilli Novatec R5’e sahip. Jantlar Michelin Powerroad TLR 25mm lastikleriyle beraber kombini tamamlıyor. Tamamlayıcı kit olarak ise Pro PLT gidon, gidon boğazı ve sele borusu tercih edilirken, oldukça konforlu Pro Falcon sele görevini başarıyla yerine getiriyor. 

Gelelim birkaç teknik detaya. Fren ve vites kablolarının içeriden geçirilmesi modern bisikletlerde artık alışıla gelmiş bir durum. Kadroya ait olan ön maşa ise janta uzanan çatalların dışarıya doğru kavisli olmasının avantajını bisiklete aerodinamiklik kazandırarak, hızın korunmasında gösteriyor. 

Dengeli bir model 

Bisiklete bindiğim ilk andan itibaren beklentimin üzerinde bir performansla karşılaştığımı söyleyebilirim. Mithra modeli hem çok şık hem de gücünüze güzel cevap veriyor. Bisan Mithra düz yolda Novatec jantların da beraberinde getirdiği akıcılığı sunarken, aynı zamanda yokuş performansından ve sprint atikliğinden ödün vermemiş. Bir bisiklet hem düz parkurda çok hızlı hem de yokuşlu parkurda çok hızlı olamaz! Ama ikisinin arasında bir optimum performans sunabilir. İşte Bisan Mithra size bunu bahşediyor. 

Yüksek performansa sahip bisikletlerde uzun zamandır jant fren sistemi kullanmamıştım. Disk fren bisikletlere göre jant fren, özellikle inişlerde frenaj performansı açısından biraz zayıf kalıyor. Yokuş yukarıda ise daha performanslı diye düşünebilirsiniz fakat bisikletten düşme olasılığınız yokuş yukarı pek mümkün değildir.

50mm jant profili düz yolda sağlamış olduğu avantajın yanı sıra yokuş yukarı performansı korumayı sürdürürken yanal rüzgarlarda ve bazı virajlarda oluşan rüzgar türbülansından etkilenerek bisikletin birkaç kez savrulduğunu gözlemledim. 

Bisikletin üzerinde kullanılan Michelin Powerroad TLR 25mm lastiklerin bu virajlarda çok iyi iş yaptığını söyleyebilirim. Virajlardaki yüksek tutuş performansının yanı sıra düz yolda ilerlerken Tubeless yapısı ile hem hızlı hem de oldukça konforlu olduğunu kanıtladı. 52×36 11-30T vites oranı ile iniş çıkışlı parkurlarda ilerlerken yokuş aşağı ivmelendiğiniz hızla karşınıza çıkacak kısa ama sert yokuşları vitesinizi küçük aynakola almadan aşmanız mümkün.

Bisan Mithra Ultegra incelemesi

Temenniler

Ultegra Di2 vites sisteminin yanı sıra bisiklet mekaniğini daha çok hissetmekten hoşlanan kullanıcıların Shimano Ultegra R8000’in keskin vites geçişlerinden memnun kalacağına eminim ama benim tercihim hala Shimano’nun Di2 vites gruplarından yana. 

Ergonomik gidon yapısıyla beraber üzerinde kullanılan Supacaz gidon bandlarının sürüş konforuna her ne kadar pozitif etkisi olsa da bu tarz harika tasarıma sahip bir bisikletin üzerinde yüksek seviye karbon gidon ve daha şık bir gidon boğazı kullanılabilirdi. Tabii bunların hepsi bisikletin total fiyatını etkileyen faktörler olduğunu da unutmamak gerekir. 

Böylesine özelliklerle geliştirilebilen karbon bisikletlerin Türkiye pazarındaki yerlerini her geçen gün artıracağını göreceğimize eminim. Kim bilir belki yakında Bisan, UCI onaylı bir bisiklet ile karşımıza çıkar. Sonuçta yenilikçi olmanın getirmiş olduğu bazı sorumluluklar var. Eminim kadim bisiklet markası Bisan hepimizi olumlu yönde şaşırtmaya gelecekte de devam edecektir.

Özellikler

Model Bisan Mithra

Groupset Shimano Ultegra R8000

Jant seti Novatec R5

Tamamlayıcı kit Pro PLT gidon/gidon boğazı, Michelin Powerroad TLR lastik, Pro Falcon sele, Supacaz gidon bandı

İletişim bisan.com.tr

Öne çıkan

  1. Bisan Mithra, aerodinamizmden ödün vermeyen karbon kadro yapısı ve tamamlayıcı ekipmanları ile hem tırmanış hem de düz yolda iyi olmanızı sağlayacak optimum performansı sunuyor.
  2. Bisikletin üzerindeki Michelin Powerroad TLR 25mm lastikler, özellikle keskin virajlarda iyi bir yol tutuşu sunarken, Tubeless yapısıyla da ekstra konfor sağlıyor.
  1. Shimano Ultegra R8000 grupset ile keskin vites geçişleri vadediyor.

Bisan Praetor

Bisan’ın, geliştirilmiş özellikleri ve çeşitlendirilmiş özel renk seçenekleri ile 2021 kataloğunda da yer verdiği üst seviye karbon bisikleti Praetor, aero yapısıyla öne çıkıyor. Bisiklet, karbon aero gövdesinin yanı sıra ilk bakışta hemen dikkat çeken özel karbon maşa tasarımıyla vibrasyonu büyük ölçüde azaltarak sürüş esnasında ekstra konfor sağlıyor.

Kadronun içine gömülerek gizlenen sele borusu kelepçesi, entegre gidonla birlikte göze hoş gelen şıklıkla beraber daha modern bir yapı sunuyor. Kişiye özel renk seçeneklerinin de bulunduğu Praetor, hem ekipman hem de kadro yapısı olarak üst seviye bisikletleri tercih eden ve bütünüyle kendine özel bir bisiklete sahip olmak isteyen kullanıcılara hitap ediyor.

  • Bu yazı Cyclist Türkiye Ekim 2020 sayısında yayınlanmıştır.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

Ahmet Örken ABD Yolcusu!

Haberler

Opet Muğla Cup 4x Elımınator Yarışı İçin Geri Sayım Başladı!

Haberler

Anna van der Breggen: “Genç bisikletçiler korunmalı’’

Haberler

Bisiklet Endüstrisi Afgan Bisikletçilerin Afganistan’dan kaçması için yardıma çağrıldı!

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!