Britanya’nın tek etaplı kadınlar WorldTour yarışı olan The Women’s Tour, bu yıl ilk kez tamamen canlı olarak yayınlanacak. Organizasyon Eurosport ve GCN ile anlaştıklarını açıkladı.
Kadın bisikletinde televizyon canlı yayınları konusu bir problem. Hem takımlar hem de bisikletçiler bunun önemini sıklıkla dile getirseler de, canlı yayın için organizasyonlar genelde ekonomik sıkıntıları öne sürüyor.
UCI’ın son yıllarda hayata geçirdiği en az 45 dakikalık yayın zorunluluğu da sorunu çözmüş değil. 2020 sezonunda pandemi sebep gösterilerek Giro Rosa gibi büyük organizasyonlar bile canlı yayın sağlanmadı. Giro Rosa bu yüzden WorldTour klasmanından düşürüldü.
Bu yüzden kadınlar WorldTour takvimi için her gelişme büyük bir adım olarak kabul görülüyor. Bu gelişmelerden en yenisi Britanya’dan geldi. Britanya’nın tek etaplı kadınlar WorldTour yarışı olan The Women’s Tour’un ilk kez tamamen canlı olarak yayınlanacağı duyuruldu. Turu düzenleyen organizasyon Sweetspot ve Eurosport ve GCN ile beş yıllığına işbirliğine vardı.
Turu düzenleyen Sweetspot ve Eurosport-GCN anlaşması sayesinde, yarış hem TV kanallarından hem de dijital ortamlardan yayınlanabilecek. Altı etaplı turun tamamen canlı yayınlanması, yarış öncesi ve sonrası programlarıyla birlikte çok daha fazla izleyiciye ulaşması bekleniyor.
Geçen seneki edisyonun koronavirüs salgını nedeniyle iptal olmasının ardından bu sezon The Women’s Tour, Oxfordshire ve Suffolk arasında 7-12 Haziran tarihlerinde koşulacak.
“Başka bir seviyeye taşıyacak”
2019 Women’s Tour şampiyonu İngiliz bisikletçi Lizzie Deignan (Trek-Segafredo) konu hakkında: “The Women’s Tour, harika kalabalıklarıyla Birleşik Krallık’ta için kadınlar WorldTour takviminin en önemli noktalarından biri. Ama canlı televizyon yayının olması yarışı gerçekten başka bir seviyeye taşıyacak.
Yarışın Eurosport ve GCN ile ortaklık kurduğunu görmek harika. Canlı olması, yarışın daha da heyecan verici olacağı anlamına geliyor ve zaten parlak atmosferine katkıda bulunacak. Yarış benim için daha da özel, çünkü kızım Orla’nın doğumunun ve Trek-Segafredo takımına katılmamın ardından ilk WorldTour yarışımı kazandığım yer. Bu yıl orada unvanımı koruyabilmeyi umuyorum.” dedi.
SweetSpot CEO’su Hugh Roberts da yaptıkları anlaşma için heyecanlı olduklarını söyledi. Eurosport ve GCN’nin ulaştığı geniş rakamların turun bilinirliğini artıracağına ve dijital platformlar sayesinde bisiklet tutkunları için daha kapsamlı ve interaktif çalışmalar yapabileceklerini vurguladı.
Kaynak: Cycling Weekly
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!