Bizimle iletişime geçin

Haberler

Dünya turundaki bisikletli gezginler Beyşehir’e ulaştı

İngiltere’den dünya turuna çıkan bisiklet tutkunu Adela Morchova ve Steven Rossiter çifti, pedal çevirerek ülke ülke dolaştıkları dünya turlarında son olarak Konya’nın Beyşehir ilçesine geldi.

Çekya vatandaşı Adela Morchova ve İngiliz Steven Rossiter, 2 Eylül 2020 tarihinde dünya turuna çıktı.Çift, çok sayıda ülkeyi gezdikten sonra giriş yaptıkları Türkiye’de Konya’nın Beyşehir ilçesine geldi.

Bisikletli gezginler, dünyayı keşfetmek ve yeni ülkeleri görmek için çıktıkları turda 13 ülke gezip yaklaşık 6 bin 500 kilometre çevirdikten sonra Türkiye’ye geldiklerini belirterek, “Yolculuğumuzun amacını söylemek aslında zor. Dünyayı keşfetmek ve yeni ülkeler görmek amacıyla bu tura çıktığımızı söyleyebiliriz. Türkiye bisikletle ulaştığımız bizim için 14’üncü ülke oldu” dedi.

İngiltere’den bu tura çıkmak için iki yıl para biriktirdiklerini ve bu birikimle seyahate başladıklarını ancak Kovid-19 salgını dolayısıyla çok fazla para harcayacakları yer olmadığını da vurgulayan çift, hastalığın seyahatlerindeki programlarında da aksamalara yol açtığını söyledi.

Koronavirüsten dolayı çok fazla ülkeye gidemediklerini ancak gidebildikleri kadar gitmeyi hedeflediklerini vurgulayan çift, “Aslında Singapur’a gitmeyi istiyorduk. Ama gidebilecek miyiz, onu da bilemiyoruz. Türkiye’den ilk etapta Gürcistan’a geçmek istiyoruz ama oraya geçişin de uçakla olduğunu söylüyorlar.

Bizim için aslında buralara kadar gelebilmemiz de bir başarı. Ama biz olabildiğince yere gitmeye çalışacağız. Kovid yüzünden birçok insan bu dönemde evlerinde oluyor ama biz bu dönemde gezebildiğimiz için de ayrıca çok mutluyuz” ifadelerini kullandı.

Türkiye’ye Edirne’den giriş yaptıktan sonra Türk insanının yakın ilgisi, misafirperverliği ve cömertliği ile karşılaştıklarını da anlatan bisikletli gezginler, kendilerini gören herkesin çay ya da yiyecek ikram etmek istediğini vurgulayarak, şu cümlelere yer verdi:

“Gerçekten Türk insanı bizi çok şaşırttı. Türkiye çok güzel, doğası çok güzel. Daha çok gezebilirsek çok daha mutlu olacağız. Türkiye turunda İstanbul’da tarihi camileri gezdik, Efes Tiyatrosu’nu gördük, Denizli’de Pamukkale’yi gördük. Beyşehir’i de çok sevdik.”

Kaynak: Habertürk

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!