Tour de France pelotonundan bazı sporcular, Pontivy’deki sprint finişine giden dar yollarda yarışmak zorunda kalan çok sayıda sporcunun geçirdiği kazayla gölgelenen 3. etap hakkındaki düşüncelerini dile getirdi.
Jumbo-Visma’dan Primož Roglič kazadan oldukça etkilenen isimlerden biriydi. Sporcu birden fazla yara aldı ve finişe dokuz kilometre kala pelotonla çarpışma yaşadıktan sonra 1:21 süre kaybetti, finişe doğru 4 km kala ise bir grup sporcunun yaşadığı çarpışma sonucunda Bahrain-Victorious’tan Jack Haig yarış dışı kaldı.
Deceuninck-QuickStep için yarışan Tim Declercq etaptan sonra, sporcuların etap başlamadan önce, genel klasman sürelerinin finişten sekiz kilometre öncesine alınmasını talep ettiklerini, fakat talebe bir cevap verilmediğini söyledi.
“Aslında bu beklediğimiz bir şeydi.” dedi. “Sporcuların süreyi son 8 kilometreye almak için talepte bulunduklarını biliyorum çünkü inişte çok dar bir yol olduğunu ve bir kazanın meydana gelme olasılığının yüksek olduğunu farkındaydık.’’
“Genel klasman için yarışanların 15 saniyelik bir kayıp riskini alamadıklarını biliyorum, ancak böylesi daha az stresli olurdu. Herkes ilk 20’de olmak istiyor ancak yalnızca 20 kişiye yer var.’’
Declerq, “Bizim süreyi son 8 km’ye almak için bulunduğumuz talep, kazaları göz önünde bulundurmak istemedikleri sürece yarış için hiçbir şeyi değiştirmeyecek.”
“Sanırım bundan organizatörler ve UCI, gelecek adına dersler çıkarabilir. Bir yıl önce baba oldum ve bu konuyu artık daha çok düşünüyorum. Kimse kaza yapmak istemiyor ve bisiklet sporu artık kazalarla anılmamalı. “
Israel Start-Up Nation favorisi André Greipel de dahil olmak üzere çok sayıda bisikletçi, 3. etap ile ilgili hayal kırıklıklarını ifade etmek için Twitter’da seslerini duyurdu. 11. Tour’unda yarışan Alman sporcu, rotayı düzenleyenlerin de bu dar yollarda peloton içinde yarışmayı denemeleri gerektiğini yazdı.
“Le Tour’un bugünkü etabını kim tasarladıysa, beş metre genişliğindeki dolambaçlı bir yolda yan yana ve sınırları zorlayarak 180 bisikletçiyle birlikte pedal çevirmeye çalışmalı. Elbette, yarışı biz sporcular veriyoruz, ancak biz de sürenin son 8 km’ye alınmasını istedik ama reddedildi.”
Greipel’in takım arkadaşı finişi “delilik” olarak nitelendirdi ve rotanın Tour de France pelotonu için uygun olmadığını ekledi.
“Özellikle finişe 3 km kala, yarışa devam etmek güvenli hale gelene kadar sporcuların rahatlıkla sürmesini bekleyemezsiniz. Yollar Tour de France için oldukça dar.” diye yazdı.
Cofidis sporcusu Simon Geschke, durumu ‘tehlikeli’ sürüş pozisyonlarına gelen son yasakla karşılaştırırken, Trek-Segafredo’dan Julien Bernard alaycı bir şekilde tartışmalı ‘çorap yüksekliği’ kuralını 3. etaptaki rota planlamasıyla karşılaştırarak gündeme getirdi.
Geschke, “Super tuck ve önkol pozisyonlarının ‘güvenlik nedenleriyle’ yasaklanması, bugünkü Tour’daki finişi düşününce oldukça gülünç.” dedi.
Bernard, “Bugünkü finişin tekrarını izledim ve açıkçası herkesin çorapları doğru yükseklikteydi, yani her şey yolunda.” diye yazdı.
Eskiden üç kez yeşil mayoyu giymeyi başaran sporcu Robbie McEwen, parkur tasarımını “sorumsuzluk örneği” olarak nitelendirdi ve organizatörlerin “güvenliğe asla aldırış etmediğini” ekledi.
McEwen, “Feci yaralanmalara, paramparça olmuş umutlara ve sporcuların yarış dışı kalmasına neden olan çok sayıda kazayla dolu bir etap için yorumda bulunmak tatsız. Sorumsuzca yapılmış bir parkur tasarımı, tamamen göz ardı edilen güvenlik önlemleri ve sporculara yapılan saygısızlık.”
Cofidis takım lideri Guillaume Martin, kaza anında bir ‘slalom’ attığını söyledi ve etapta yaşananların bir karşılığı olması gerektiğini ekledi. Groupama-FDJ’den William Bonnet, sporcuların her zaman öncelik sırasında sonda olduğunu yazarken, Ineos Grenadiers’dan Michał Kwiatkowski de yarışın ilk etaplarındaki koşulları aktardı.
Bonnett ise, “Arkadaşlar, size nasıl sürmeniz gerektiğini bilmediğinizi, sinirlerinize hakim olamadığınızı, ekipmanlarınızın uyduruk olduğunu ve ev sahipliği yapan şehirlerin para ödediğini bu yüzden şovun devam etmesi gerektiğini söyleyecekler!”
Bisikletçi dernekleri, CPA ve yeni kurulan The Rider’s Union, etabın planlamasıyla ilgili eleştirilerde bulundu.
“Tim Merlier’in kazayla sonuçlanan bu yarıştaki galibiyetini takdir etmek istesek de önceliğimiz – her zaman olduğu gibi – bisikletçi güvenliği. Şu anda sporcularla doğrudan görüşme halindeyiz. Web sitemiz ve sosyal kanallarımız aracılığıyla sizi bilgilendirmeye devam edeceğiz.” diye yazdı CPA.
“Bugünün olayları kaza değildi. Parkur seçiminde ve bunun onay almasında bir terslik var. Daha fazla kural daha fazla güvenlik getirir düşüncesi yanlıştır. Çözüm sağduyu. Yarışın daha hızlı bir hale gelmesini bir bahane olarak değil, güvenliğin arttırılması için bir sebep olarak kullanın!’’ diye ekledi The Rider’s Union.
Kaynak: Cycling News
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!