Geçtiğimiz yılın haziran ayında büyük bir farkla yeniden seçilen Belediye Başkanı Anne Hidalgo, daha fazla bisiklet dostu çalışma yapmak için kolları sıvadı. Kentsel dönüşümden sorumlu belediye başkan yardımcısı David Belliard, “Hedefimiz şehrimizi %100 bisiklete binebilir hale getirmek” dedi.
Ayrılan yaklaşık 180 milyon euro’luk yeni bütçe, Paris’in şehir merkezindeki önemli noktaları bisikletçiler için daha güvenli hale getirmek ve çevredeki banliyölere giden bisiklet yolları yapmak için kullanılacak. Ayrıca yeni yapılacak bazı yollar araç trafiğine tamamen kapatılıp sadece bisikletlilerin ve yayaların kullanımına sunulacak.
Paris şehri bisiklet yolları ile ilgili planı için şimdiye kadar 150 milyon euro harcadı. Bu proje Fransız başkenti için bir “devrim”in başlangıcı olarak nitelendiriliyor. Aynı zamanda COVID-19 pandemisi ile beraber toplu taşıma araçlarındaki enfeksiyon korkusu, bisiklet yolları ile ilgili çalışmayı hızlandıran etmenlerden bir tanesi.
2026 yılına kadar Paris’teki bisiklet yolu toplamı 180 kilometreye ulaşacak. Belediye başkanının bisikletlilere ve yayalara öncelik veren politikaları, otomobil kullanıcıları tarafından tepki ile karşılanmıştı.
Paris, Kopenhag ve Amsterdam gibi bisiklet yolları konusunda çok gelişmiş iki ülkenin gerisinde olsa da, bisiklet ile ilgili yapılan çalışmalarda pek çok Avrupa büyük şehrinin önünde yer alıyor. Paris’te ayrıca, Belliard’ın bisiklet kullanımının önündeki en büyük engellerden biri olarak tanımladığı bisiklet hırsızlığının önüne geçilmeye çalışılıyor. 2026’ya kadar Paris’in bisikletler için 100 bin yeni park yeri tahsis edeceğini ve bu yerlerin yaklaşık 40 bininin, özellikle tren ve metro istasyonlarının yakınında oluşturulacağı belirtildi.