2020’de E-Bike’ın toplam pazar hacmi 270.000 adede ulaştı. Önceki yılların satışlarıyla aşağı yukarı paralel bir tablo ortaya çıktı. Ülkede satışların büyük çoğunluğu mart-haziran ayları arasında yapıldığından 2021 pazarı için şimdiden tahminde bulunmak mümkün. Ocak-Temmuz ayları arasındaki ithalat rakamlarına göre, E-Bike’ın 2021’deki toplam pazar hacmi kabaca 260.000 adet civarında olacak.
2020 satış rakamları gayet tatmin edici bir noktaya ulaşmıştı. Kış aylarının ardından firmalar bisiklet sezonu için ürün kataloglarını yenilemişlerdi. Ardından mart ayında Covid-19 nedeniyle işletmeler kapanmak zorunda kaldı ve satışlar bir süre tam olarak yapılamadı. Diğer birçok ülkede olduğu gibi, Finlandiya’da halk bisiklete epey yoğun ilgi gösterdi. Toplu taşımanın risklerinden kaçınmak ve kendi başlarına bağımsız ulaşımını sağlamak isteyen insanlar, pandemi boyunca bisiklet mağazalarına akın etti. Takım sporları ve kapalı alanlarda yapılan sporlar sekteye uğrarken insanlar açık havada yapabilecekleri aktivitelere yöneldiler.
Hükümet; fosil yakıtlı otomobilden bisiklete geçenlere vergi desteği ve başka projeler ile halkı iki teker ile alakalı teşvik etmeye başladı. Bisikletin güvenli bir ulaşım aracı olduğu kadar aynı zamanda spor faaliyeti özelliği, hükümetin verdiği destekte önemli bir etken. Tüm bu gelişmeler, beklentilerin ötesinde bir taleple sonuçlandı. Stoklar hızla tükenirken mağazalar tekrar sipariş geçmeye başladı. O zamandan beri Finlandiya, küresel tedarik koşulları yeniden rahatladığında düzelecek bir “Bisiklet Kıtlığı”‘ ile mücadele ediyor.
Raporlar ve istatistikler, ortalama bisiklet satış fiyatının iki yılda %20 arttığını ortaya koyuyor. En düşük fiyat kategorisindeki ürünler sabit kalırken orta fiyatlı bisikletlere binenler üst segment bir ürün için daha fazla parayı gözden çıkartmak durumunda. Hibrit bisikletlerin satış rakamları artarken insanlar daha çok hafif ve teknik olarak gelişmiş bisikletleri tercih ediyor. Finlandiya’da dağ bisikleti, okula veya işe gitmek için kullanıldığından ve sporda çok yönlü olduğundan ülkede halen en popüler tercih konumunda. Ayrıca son dönemde Gravel Bike, yol bisikletinden önemli ölçüde pazar payı çalmayı başardı.
Son üç yılda, E-Bike pazar payını 2018’deki %4,2’den %15’in üzerine yükseltti. 2018’de yaklaşık 12.000 adet E-Bike satışı yapılırken şu an sayı 40.000’e yaklaştı. Daha da önemlisi, insanlar üç yıl öncesine göre daha yüksek bedeller ödeyip bir E-Bike sahibi olmak konusunda istekli. Önemli sayıda firma, cirolarını üç yılda iki katına çıkarmış durumda.
Bisiklet endüstrisinin görünümü Finlandiya’da son derece olumlu. İnsanlar bisikletle ilgili ve bisikletin faydalarının farkında. Hükümet; kampanyalar, tesisler ve altyapı yatırımları yaratarak iki tekeri daha fazla teşvik etmeye çalışıyor. En büyük sorun, sektörün oluşan talebi karşılayamaması. Ülkede ürün sıkıntısı yaşanırken mağazalar, müşterilerine tüm bisiklet yelpazesini sunamıyor. Son 1,5 yıldaki gelişmeler, firmaların daha planlı hareket etme zorunluluğunu beraberinde getirdi. Yakın gelecekte daha fazla bisiklet, kullanıcılarıyla buluşacak.