Deceuninck’in QuickStep’ten Ayrılığı ve Alpecin-Fenix ile Açtığı Yeni Sayfa

Belçikalı pencere üreticisi Deceuninck’in CEO’su, neden Patrick Lefevere’in başında olduğu QuickStep takımından ayrılıp Alpecin-Fenix ve Plantur-Pura kadın takımına sponsor olduklarını açıkladı.

Francis Van Eeckhout, anlaşma duyurulduğunda Van der Poel, Ceylin del Carmen Alvarado ve diğer bisikletçilerle çekilmiş bir fotoğrafını yayınlanmıştı. Deceuninck’in logosu, ilerleyen dönemde yapılacak daha büyük bir yatırım ile artık sporcuların şortlarında da yer alacak.

Buna karşılık Lefevere, Deceuninck’in desteğini Alpecin-Fenix’e taşıma kararını olağan karşılamış ve Deceuninck’e üç yıllık isim sponsorlukları için teşekkür etmişti.

Van Eeckhout, yaptığı açıklamada, “Patrick konusunda biraz hayal kırıklığına uğradım. Sponsor olarak iyi yıllarımızın olduğunu söylüyor ama onu problemlerden kurtardığımızı söylemeyi unutuyor. Bazı şeyleri çok çabuk unuttuğu için hayal kırıklığı yaşıyorum. Şu an Evenepoel, Alaphilippe ve Asgreen ile gayet başarılı bir dönem geçiriyor. Hayat böyledir.”

Van Eeckhout, Deceuninck şirketinin neden Alpecin-Fenix ve Plantur-Pura’ya sponsor olduğunu anlattı.

“Başka bir takıma sponsor olma sürecinde bir sürü faktör etkili oldu. Alpecin-Fenix ve Plantur-Pura takımlarını yöneten Roodhooft kardeşlerin planlarından etkilendik. Ayrıca modern bir şirket olarak kadın bisikletine katılmak istiyoruz. Konuyu QuickStep ile de görüştük fakat Patrick Lefevere çok sıcak yaklaşmamıştı.”

Lefevere, bu yılın başlarında verdiği bir röportajda kadınlar takımı oluşturma düşüncesi olmadığını söylemiş ve eleştirilmişti. Remco Evenepoel’un liderliğinde büyük turlarda başarı kovalamak, Lefevere’in başlıca planları arasındaydı. QuickStep, yeni sponsoru ile gerçekleştirdiği uzun yıllar sürecek anlaşma sonucu gelecek sezon QuickStep-AlphaVinyl ismiyle yarışacak. Belçika basınında çıkan ve doğrulanmayan haberlere göre, Soudal’in 2023’te Lefevere’in takımının isim sponsoru olmak için önümüzdeki sezonun sonunda Lotto’dan ayrılacağı yazıldı.

Francis Van Eeckhout, “Patrick, iyi kaynak ayrılması gereken bir iş olan büyük tur kazanmaya odaklanmış vaziyette. Büyük turlarda kazanan ekiplerin bütçesi, kazanamayan takımların maddi durumuna göre çok daha iyi. Ayrıca bu hedefin bir garantisi yok.” şeklinde konuştu.

Van Eeckhout, Mathieu van der Poel’un da takımda olması sebebiyle düşük riskli bir sponsorluk yatırımı yaptığını düşünüyor. Hollandalı bisikletçi gelecek sezon klasiklerde, Fransa Bisiklet Turu etaplarında, kros ve dağ bisikletinde galibiyetler arayacak. Alpecin-Fenix bir Dünya Turu takımı değil ancak ProTeam sıralamasında en üst basamaklarda yer alarak büyük organizasyonlara davetiye kazanabiliyorlar.

Van Eeckhout, Van der Poel hakkında, “Mathieu van der Poel; Hollanda, Belçika ve Fransa’da oldukça popüler. Bizim için bu üç ülke çok önemli. Pek çok bisikletçide bu kombinasyon yok. Mütevazı ve gerçekçi bir genç adama benziyor. Bisiklet küresel bir spor değil ama bir bisikletçiye 12 ay boyunca sponsor olabilirsiniz. Eylül’den şubat ayına kadar yol bisikleti takvimi durduğu için görünürlük olarak zorlanıyoruz. Bu dönemde şirketin insanların zihninde olması açısından kros bisikletini kullanabileceğimizi düşünüyoruz.”

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir