Bizimle iletişime geçin

Haberler

Bisikletçiler Birliği Suudi Tur’daki Sporcu Güvenliği Konusunda Şikayetlerde Bulundu

Bisikletçiler Birliği, Suudi Turu’ndaki güvenlik sorunları hakkında UCI’a bir yazı yazarak açılış etabında “potansiyel olarak tehlikeli” görülen durumlara dikkat çekti.

Yazılan yazıda Bisikletçiler Birliği, ilk etapta geçilen gravel sektöre ve yol kenarındaki bariyerlere değindi. Suudi Turu, Fransa Bisiklet Turu organizatörü ASO tarafından düzenleniyor. UCI, organizasyonun yakın zamanda güncellenen güvenlik düzenlemelerini ihlal ettiğini düşünürse Suudi Tur, para cezasıyla karşı karşıya kalabilir.

Bisikletçiler Birliği Başkanı Luuc Eisenga verdiği demeçte, “”Görüntüleri inceledik ve yarıştaki kaynaklarımızdan bilgiler aldık. İlk etapta potansiyel olarak çok tehlikeli iki durumun olduğu açık.” ifadelerini kullandı.

İlk olarak, gravel sektörde Quick-Step Alpha Vinyl’den Andrea Bagioli yerde kaldı ve dirseğinden yaralandı. İtalyan bisikletçi etabı bitirip yarışa devam etse de fakat kaza sonrasında Bagioli’ye tedavisi için dikiş atıldı. Çarşamba sabahı, Bisikletçiler Birliği sosyal medya hesabından yol üzerinde uyarı için yerleştirilmiş engelleri paylaştı. UCI’ın düzenlemelerinin “Organizatör, işaretler yoluyla, herhangi bir engeli yeterince önceden bildirecektir.” maddesine dikkat çekildi.

Dikkat çekilen ikinci olay ise yarışın son kısmı ile ilgiliydi. Bisikletçiler Birliği, yayınladığı ikinci fotoğrafta motorsikletlerin ve otomobillerin parkurdan ayrılması gereken bölümün etap bitimine 150 metre kala yerleştirilmesini eleştirdi. Bu olay ile ilgili gerekli UCI maddesi şu şekilde (2.2.017): “400 metre boyunca devam eden ve birbirine sıkı sıkıya bağlı bariyerler yarış sonunda kullanılmalı. Özellikle finiş çizgisi yakınında bariyerler arası boşluğa izin verilmez.”

UCI, aldığı bir dizi yeni güvenlik önleminin bir parçası olarak 2022 sezonu öncesinde bariyerler ile ilgili düzenlemelerini güncelledi. Fabio Jakobsen’in ağustos 2020’deki korkulan kazası önlemlerin sıkılaştırılmasını beraberinde getirdi. Bitiş çizgisinden önceki 300 metreyi ve bitiş çizgisinden sonraki 100 metreyi ifade eden toplamda 400 metrelik son bölümün bariyerlerle kapatılması gerektiği yeni yönetmelikte yer alıyor.

Bisikletçiler Birliği, resmi olarak UCI tarafından tanınan bir kurum değil. Bisikletçiler Birliği, daha “temsilci” ve “şeffaf” bir sistem arzusundan doğan ve 30’dan fazla takımdan 200’den fazla üyesi bulunan bir kuruluş.

Eğer UCI, güvenlik düzenlemelerinin ihlalini tespit ederse, ASO 10.000-50.000 İsviçre Frangı arasında değişen bir para cezasıyla karşı karşıya kalabilir.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!