Belçika’nın başkenti Brüksel, 16 Ağustos’tan itibaren şehir içindeki araç yoğunluğunu azaltma çalışmalarına başlayacak. Paris ise, 2024’ten itibaren şehir merkezine otomobil girişini sınırlandıracak. Yapılan her iki hamle de hava kirliliğini azaltmayı ve iklim değişikliğiyle mücadeleyi amaçlarken, aynı zamanda şehir merkezindeki trafiğin de önüne geçmeyi hedefliyor.
Brüksel’deki plan, belediye meclisi tarafından geçtiğimiz Perşembe günü onaylandı. Brüksel’de, şehir merkezinde araç kullanımını kısıtlamak için tek yönlü sokaklar ve sınırlı erişim bölgeleri oluşturulacak. Birleşik Krallık’ta trafiği azaltmak için yürürlülükte olan planların daha geniş çaplısı Brüksel’de uygulanacak.
“Good Move” ismi verilen plan sayesinde, otomobiller şehir merkezlerine yakın otoparklara yönlendirilirken daha kaliteli yaşam, yürüyüş ve alışveriş koşulları oluşturulmaya çalışılıyor. Artan bisiklet altyapısı, bu çalışmaların önemli bir parçası. Yapılan araştırmalar, altyapı eksikliğinin insanların bisikletlerini daha fazla kullanmasının önündeki en önemli engel olarak gösteriyor. Büyük şehirlerde, mevcut ulaşım ağları ile yol güvenliği, hava temizliği ve gürültü kirliliği ile ilgili birçok problem yaşanıyor. Uygulamaya konacak yeni çalışmalar ile birlikte şehir merkezleri, herkes için daha erişebilir ve cazip hale getirilecek.
Paris’te ise yürürlüğe konacak planlarla özel araçlara ciddi kısıtlamalar getirilecek. Yayalar, bisikletler, toplu taşıma araçları ve ticari araçlar dışında şehir merkezine girişler kısıtlanacak. Yürüyerek ve bisikletle seyahati kolaylaştırmak ve güvenli hale getirmek için bölgedeki motorlu taşıtların sayısını ve hızını azaltmak, uygulamaya konacak planın hedefleri arasında.
Paris hükümetinden yapılan açıklamaya göre, araç sayısın hesaplayan elektronik sistem gelene kadar polisler tarafından düzensiz aralıklarla kontroller yapılacak. Paris’in 2024 Olimpiyatına ev sahipliği yapması öncesinde şehir merkezini araçlardan büyük ölçüde arınmış hale getirmek için planlar uygulanacak. Fransız başkentinde, sokakların 10.000 civarı araç alabileceği tahmin ediliyor.
Pandemi sırasında Paris’te, şehri bisiklet dostu bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan çok sayıda yeni bisiklet yolu yapıldı. Düşük trafikli bölgeler oluşturmak ise planın bir sonraki parçası olacak.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!
