Arenberg başlı başına tarihi bir sektör. Yol üzerindeki Arnavut kaldırımlı taşlar, I. Napolyon zamanında askeri kullanım için döşenmişti. Ayrıca, 1990 yılına kadar yakınlarda aktif olarak işlemeye devam eden bir kömür madeni bulunuyordu. 50’li ve 60’lı yıllarda profesyonel yarışlarda yer alan Jean Stablinski, profesyonel kariyerine başlamadan önce bu maden işletmesinde çalışıyordu. Stablinski, organizatörlere bu taşlı sektörü mücadelenin heyecanını arttırması amacıyla önermişti. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Arnavut kaldırımlı yollar hızla asfaltlanmış ve bununla birlikte Paris-Roubaix’nin rekabet düzeyi düşmeye başlamıştı. Yarışı daha heyecanlı hale getirmek için yeni Arnavut kaldırımlı sektörler bulmak gerekliydi.
Arenberg, Paris-Roubaix parkurunda ilk kez 1968’de kullanıldı. O sene, bisikletin efsane ismi Eddy Merckx, ilk Paris-Roubaix zaferine ulaşmayı başarmıştı. 1974-1983 yılları arasında yarıştan çıkarılan sektör, o günden bu yana yarış içi rekabetin en özel noktalarından biri konumunda. Yarışın bitmesine 100 kilometre ve pek çok taşlı sektör kalmış olsa da Arenberg, her zaman mücadeleye etki eden noktalardan biri.
Fransa Bisiklet Turu, son yıllarda “Roubaix etabı” şeklinde lanse edilen parkurlar tasarlasa da daha önce hiç Arenberg’i ziyaret etmedi.