Netflix, geçtiğimiz senelerde yayınladığı docu-drama tarzındaki “Formula 1: Drive to Survive” ile büyük ilgi topladı. Popüler serinin yapımcılığını üstlenen Box to Box Films şirketi, Fransa Bisiklet Turu ile ilgili benzer bir proje yapmak konusunda görevlendirildi. Drive to Survive, F1’de yarış heyecanına daha az yer verirken, sahne arkasında yaşananları izleyiciye sunmak üzerine bir yapıya sahip. Netflix, daha önceleri profesyonel bisiklet ile alakalı Movistar takımının 2019 sezonunu ele alan bir proje yayınlamıştı. Başka yayıncılar da son yıllarda bisikletin perde arkasında yaşananları izleyiciye aktarmak için çeşitli işler ortaya çıkardı. Flanders Classics’in Ronde van Vlaanderen için yaptığı “Ronde Treasures”, Hollandalı yayıncı NOS’un 2020 Fransa Turu’ndaki Pogacar – Roglic rekabetine odaklandığı “Code Yellow” belgeseli son yıllarda ilk akla gelen örnekler.
Projede yer alması için çeşitli takımlar ile görüşmeler yapıldı. Bu ekipler; AG2R Citroën, Alpecin-Fenix, EF Education EasyPost, Ineos Grenadiers, Jumbo-Visma, Movistar ve Quick-Step Alpha Vinyl.
Bir Netflix işinde yer almak ticari takımlara, sponsorlara ve bisikletçilere kamera önünde izleyici karşısına farklı bir platformda çıkma şansı tanısa da seçilen ekiplere yapılacak olan ödemelerin, ikna konusundaki önemine dikkat çekiliyor. Profesyonel bisiklete olan ilginin artması, Drive to Survive’ın ilk sezonundan sonra izleyici sayısının yüzde 53 oranında çarpıcı bir şekilde arttığı F1’de olduğu gibi spora büyük fayda sağlayacak.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!