Tour de France yenilikleri

Tour de France yenilikleri

Milyonlarca bisikletseverin takip ettiği, dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Fransa Turu, aynı zamanda bisiklet sektörü için de hedef kitlesiyle buluştuğu paha biçilmez bir sahne. Bu sebepledir ki sektörün en ünlü markaları bile en yeni ürünlerini Fransa Turu ile birlikte görücüye çıkarıyor.

Tour de France 2022’de bu konuda bir istisna değil. Kasetlerden gidonlara, kasklardan lastiklere, gelin Tour 2022’nin yeniliklerine birlikte göz atalım.

Sizler için dünyanın en büyük yarışındaki en yeni teknolojileri, ilginç ürünleri ve bisikletçilerin tercihlerini derledik.

İşte bulduklarımız

Trek’in yeni kaskının havalandırması oldukça işlevsel görünüyor.

Trek-Segafredo takımı, yeni bir kaskla yarışan birkaç bisikletçiye sahip. Normalde Trek-Segafredo sporcuları markanın bir yan kuruluşu olan Bontrager kaskları kullanıyordu. Fakat bu Fransa Turu’nda takımın bazı sporcuları kalanlardan farklı bir model deniyor. Zira kaskların üzerinde Bontrager yazısı yok.

Kaskın havalandırması oldukça etkili gibi görünüyor ve muhtemelen hafif bir ürün. Görünüşe göre kask, en azından kısmen Trek’in OCLV karbonuyla yapılmış ve belki de bu durum markalaşmadaki değişikliği açıklıyor.

Rudy Project de Fransa Turu’nda yeni bir kaskla karşımıza çıkıyor. Markanın Instagram sayfasında duyurduğu yeni modeli Egos’un güvenlik, konfor ve olağanüstü kişileştirme sunduğu belirtiliyor.

SRAM, eski dünya şampiyonu Mads Pedersen için üretilmiş olan ve son derece dikkat çekici altın bir zincir ve altın bir kasetle karşımıza çıkmakta.  

Ayrıca SRAM, gökkuşağı mayosunda geçirdiği süre boyunca Pedersen için gökkuşağı renginde bir zincir de üretmişti.

Thibaut Pinot hariç tüm Groupama – FDJ bisikletçileri, Kronos Sport’un 55 dişli aynakol yapraklarını kullanmakta.

Wout van Aert Fransa Turu’nda Vittoria’nın Corsa Speed lastikleriyle yarışmayı tercih ediyor.  

Specialized, tüm sezon boyunca yeni bir lastik kullandı ve şimdi o lastikler Fransa Turu’nda en büyük zorluklara maruz kalacaklar.

Bahrain Victorious mekanikeri fren balatalarını starttan sadece birkaç dakika önce olağanüstü hızlı bir şekilde değiştiriyor.

Tadej Pogačar, Tour’da prototip Scicon gözlükleriyle yarışıyor. Çerçevesinin hemen önünde bulunan lensteki bir delik sayesinde gözlüklerin hava akışını yüze kanalize ettiği söylenmekte.

İlginç bir şekilde sadece Mads Pedersen ve Jasper Stuyven yeni Madone gidon/gidon boğazı ile yarışıyor. Geri kalan altı bisikletçinin tamamı yeni Madone’a başka bir gidonla binmekte.

Anladığımız kadarıyla bazı bisikletçiler için uygun boyutlarda yeni tek parça gidon/gidon boğazı kombinasyonları henüz mevcut değil. Bu nedenle bu bisikletçiler alternatif bir kurulumla yarışmak zorunda kaldılar. Belki de daha hafif bir seçeneği tercih ediyorlar.

Bauke Mollema, yarış esnasında bisiklet bilgisayarı kullanmıyor. Bunu da yarış sırasında verilerini görmekten hoşlanmadığını ve ön tarafta dikkat dağıtıcı hiçbir şeyin olmasını istemediğini söyleyerek açıklıyor. Bu yüzden yarış verilerini kaydetmek için kullandığı bisiklet bilgisayarını sırt cebine koyuyor.

Yarışın neresinde olduğunu ise gidonuna yapıştırdığı etap profilinin stickerını kullanarak anlıyor.

Wout van Aert, bu yılki Tour de France’da yeşil mayoyu hedeflediği için ve ilk etap sonunda yeşil mayoyu sırtına geçirdiğinden dolayı bisikletinin maşası ve gidon bandı yeşil renk olarak değiştirildi. Fakat 2. Etabın ardından sarı mayoyu üzerine geçirince bu sefer yeşil detaylar yerini lider mayonun sarı rengine bıraktı.

Dylan Van Baarle yeni Garmin 1040 ile yarışa başlamak üzereyken ekrandaki bazı kurulumlardan memnun kalmamasından dolayı 100 plus’a geçti.

Tabii ki de hava gerçekten -25ºC değil.

Geraint Thomas yarıştan önce Zwift ile ısınmaya çalışırken uygulamayı açamadı. Belki de şifresini unutmuştur!

Jakob Fuglsang, ağırlıktan birkaç gram tasarruf etmek için tamamı karbon olan Selle Italia SLR ile yarışıyor.

Israel-Premier Tech bisikletçileri inanılmaz derecede sade görünen yeni bir kokpite yarışıyor.

Takım mekanikerlerinin de telsizleri var. Bu sayede bir kaza anında ekip arabasıyla iletişim kurabiliyorlar.

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir