UCI Yönetim Kurulu, bu hafta yeni sezonun başlamasından önce erkekler ve kadınlar yol yarışlarında güvenliği artırmaya yönelik devam eden girişimleriyle ilgili bir açıklamada bulundu.
Bisiklette güvenlik sorunları, 2024 yol sezonunun Dwars door Vlaanderen ve bir hafta sonra Itzulia Bask Bölgesi’nde yüksek hızlı kazalarla gölgelenmesinin ve İsviçreli genç yarışçı Muriel Furrer ile Norveçli profesyonel André Drege’nin yarışlar sırasında trajik ölümlerinin ardından, son aylarda profesyonel bisiklet çevrelerinde tartışmalara neden oldu.
“Vites sayısını sınırlamak bisiklete binmeyi çok daha güvenli hale getirir” diyordu Wout van Aert.

Kasım ayında ise Tour de France direktörü Christian Prudhomme, Nisan ayında Bask Bölgesi’nde yaşanan ve Remco Evenepoel, Primož Roglič, UAE Team Emirates tırmanışçısı Jay Vine ile iki Tour şampiyonu Jonas Vingegaard’ı ciddi şekilde yaralayan toplu kazaların, yarışçıların “çok hızlı gitmesinden” kaynaklandığını savundu.
UCI’ın bu kış gündeme gelen bazı önemli tartışma noktaları hakkında harekete geçmeyi düşündüğü belirtiliyor.
Yönetim Kurulu dün yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bisikletçi hava yastıklarının kullanımı, jant yüksekliği ve gidon genişliğiyle ilgili düzenlemeler ve azami hızları azaltmak için vites kısıtlamalarının dikkate alınması gibi güvenliği artırmaya yönelik çeşitli ekipmanla ilgili çözümler de analiz ediliyor.”
Belçika merkezli aerObag şirketine göre fikir, bisikletçilerin performans üzerinde minimum etkiyle koruma sağlamak için hava yastığı teknolojisi içeren şortlar giymesi yönünde.

UCI, bu ekipman temelli önerilerin yanı sıra geçen yıl uyguladığı güvenlik girişimleri ve çalışmaları hakkında da bir güncelleme yayınladı.
UCI’nin yarış olayı veritabanı tarafından geçen yıl toplanan verilere göre, 2024 sezonu boyunca erkekler ve kadınlar pelotonunda WorldTour ve ProSeries seviyesinde 497 kaza meydana geldi.
Veritabanı, bu olayların yüzde 35’inin “yarışçıların sebep olmadığı hatalar” nedeniyle meydana geldiğini, yüzde 13’ünün ise “tırmanışlar, parke taşlı sektörler veya sprintler gibi yarıştaki taktiksel olarak önemli noktalarına yaklaşmanın yarattığı gerginlik durumları” nedeniyle meydana geldiği tespit edildi.
Tehlikeli yol koşulları, özellikle ıslak ve kaygan yollar, tüm kazaların yüzde 11’ini oluştururken, yol altyapısı, kötü yol koşulları ve yarış konvoyundaki bisikletçi davranışları sırasıyla kaydedilen olayların yüzde dokuzuna, yüzde dördüne ve yüzde birine neden oldu.


