Vücudunuzun bisiklete nasıl uyduğunun her yönü üzerinde domino etkisi olan selenizi doğru pozisyona yerleştirmek, rahat ve verimli sürüş için çok önemlidir. Tam da bu nedenledir ki poponuzu tam olarak nereye koymanız gerektiği konusunda tonlarca spor bilimi araştırma makalesi yazılmıştır.
Ancak, birçok bisikletçi kaba bir tahminde bulunup en iyisini ummaktan mutluluk duyuyor. Aslında doğru ayarı bulmak zor veya zaman alıcı olmadığından, sele ayarına yeteri önemi göstermemek büyük bir ihmal.
• Harcanan zaman: 10 dakika
• Tasarruf edilen para: Fizyoterapi faturaları
• İhtiyacınız olacaklar: Gres; 4mm/5mm alyan anahtarı; tork anahtarı; bir kitap ve bir mezura
Altı adımda sele yüksekliğinizi nasıl değiştirirsiniz
1. İç bacak uzunluğunuzu ölçün

Ayakkabılarınızı çıkarın ve bir kitap alın. Sonra, bir duvara yaslanın. Kitabın sırtını bacaklarınızın arasına doğru yukarı kaldırın. Bacaklarınızla iyice sıkıştırın.
Kitap terazisiyle, kitabın üst kısmının denk geldiği duvara bir işaret koyun. Şimdi işaret ile zemin arasındaki mesafeyi ölçün. Bu sizin iç ölçünüz olacak.
2. Hesap makinesini çıkarın

Doğru sele yüksekliğini hesaplamak için çok sayıda formül var. En yaygın kullanılanlardan biri, adını Amerikan Tour de France şampiyonundan alan LeMond yöntemidir.
İç bacak ölçünüzü alın ve 0,883 ile çarpın. Örneğin, 860mm x 0,883 = 759,38mm.
3. Orta göbeğin merkezinden sele üstüne kadar ölçün

Oturma kemiklerinizin (sırt bölgenizin kemikli kısımları) selede tam olarak nerede durduğunu hesaplayın. Sonra, kranklarınızın merkez noktasını (etrafında döndükleri mil) bulun ve iki nokta arasındaki mesafeyi ölçün.
Sayıyı, denklemin 2. adımda verdiği sayıyla karşılaştırın. Önemli ölçüde farklıysa selenizi ayarlamanız gerekecektir.
4. Sele borusunu temizleyin ve yeniden yağlayın

Sele yüksekliğinizi ayarlamak sele borusunu temizlemek için iyi bir bahanedir. Sele borusu kelepçesini gevşetin ve sele borusunu çıkarın. Bir bezle silin ve sele borusunun içini silikon sprey veya hafif bir çözücü kullanarak temizleyin.
Metal bir kadroda metal bir sele borusuysa, taze bir gres veya sıkışma önleyici uygulayın. Karbon bir kadroda karbon bir sele borusuysa, çıplak bırakın veya kayma bir sorun yaratıyorsa, sele borusu ile kadro arasındaki tutuşu artırmak için karbon macun kullanın.
5. Sele borusunu ayarlayın

Sele borusunu kadroya geri takın ve krankların merkezinden selenin tepesine kadar olan mesafe 2. adımda hesapladığınız sayıyla eşleşene kadar içeri doğru itin.
Sele borusu yüksekliğini ayarlarken ve kelepçeyi sıkarken bir başkasından mezura tutmasını istemeniz yardımcı olabilir.
6. Tork

Doğru tork ayarına sıkmak (kadro veya sele borusu kelepçesi üzerinde işaretlenmelidir) özellikle karbon parçalarda önemlidir. Ve boruyu yerinde tutmak için kama tipi bir gergi kullanılıyorsa kesinlikle gereklidir.
İşi düzgün bir şekilde yapmak için bir tork anahtarına yatırım yapmakta fayda var.