İtalyan lastik üreticisi Vittoria, geçen yıl Mayıs ayında başlayan seri güncellemesini tamamlamak maksadıyla Corsa Pro modelinin Speed varyasyonunu kısa süre önce tanıttı. Tıpkı Corsa Pro ve Corsa Pro Control gibi Speed de Vittoria’nın “elektrikli vulkanizasyon” tedrisatından geçiyor. Bu üretim sürecinde sıcak gazlar yerine elektrik, lastik sırtının pamuklu karkasa kusursuz bir şekilde yapıştırılmasını sağlıyor.
Vittoria, bu sayede, kendine özgü 320 tpi pamuklu karkas esnekliğinin korunduğunu (geleneksel vulkanizasyon, lastik malzemesini sertleştirir ve dolayısıyla esnekliği azaltır) ve daha fazla sağlamlık sağlandığını belirtiyor. Önceki nesil Corsa’ların lastik sırtı elle yapıştırılmıştı ve zaman içinde belirli durumlara bağlı olarak katmanlara ayrılıyordu.
Vittoria’nın zamana karşı lastikleri olarak tanıtılan Pro Speed tamamen hıza yönelik. Bu amaca uygun şekilde daha ince bir lastik sırtı tercih edilmiş. Bu da standart Corsa Pro’ların delinmeye karşı koruma katmanının hıza feda edildiği anlamına geliyor.
Vittoria’dan Christian Bellini, “Corsa Pro Speed’ler öncekine göre %5 daha hızlı yuvarlanıyor ve standart Corsa’lara göre lastik başına 45 grama kadar daha hafif” diyor. “Lastik zaten kendini en üst seviyede kanıtladı – Jonas Vingegaard 2023 Tour de France’ın 16. Etabı zamana karşıyı bu lastiklerle kazandı.”
Corsa Pro Speed 24, 26 ve 28mm genişliklerde mevcut ve yalnızca ten rengi bir yan duvarla geliyor çünkü herkes bunun en hızlı renk olduğunu bilir.


