Yağmurun tutuşu azaltması ve döküntüleri yola sürüklemesiyle, kış koşulları lastiklerin üzerine patlamalara karşı sağlam kalmak ve kaymanızı önlemek için daha fazla görev düşmektedir.
Şimdi hafif lastiklerle yuvarlanmanın zamanı değil, tutuşu iyi olan bir çift her türlü hava koşuluna uygun lastik, yaz tekrar gelene kadar kış ve bahara karşı savaşmanıza yardımcı olabilir.
Ancak, günümüzde kış lastikleri takmak, kendinizi yavaş bir şeye teslim etmek anlamına gelmiyor. En iyi seçenekler artık tutuş ve aşınma, his ve dayanıklılık arasında denge kuruyor. Yaz yarış lastiklerinden biraz daha ağır olsalar da, giderek hız tutkunları için de birçok seçenek bulunuyor.
Ve tubeless’ı unutmayın. Uyumlu jantlarınız varsa, iç lastiklerinizi cömert bir dolgu macunu ile değiştirmek, daha farkına bile varmadan birçok patlağı kapatmanıza yardımcı olabilir.
Kış lastikleri seçerken, normalden biraz daha geniş lastikleri tercih etmek de faydalı olabilir. Daha geniş temas alanı daha fazla tutuş ve konfor sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yağlı koşullarla başa çıkmak için daha düşük basınçları güvenli bir şekilde kullanmanıza da olanak tanır. Elbette, kadronuzdaki ve maşanızdaki boşluğu kontrol etmelisiniz.
Aşağıda Cyclist Türkiye ekibi tarafından belirlenen en iyi kış yol bisikleti lastiklerinin bir seçkisini bulacaksınız.
Goodyear Vector 4Seasons

Goodyear’ın tubeless lastikleri, güven verici derecede sağlam ve çok ağır olmamak arasındaki o tatlı noktayı yakalayarak, kış şartlarını atlatacak kadar sağlam, ancak yaz geri geldiğinde muhtemelen kullanmaya devam edeceğiniz kadar da hafif.
“Tamamen tubeless” olarak tanımlanan bu çözüm, sızdırmazlık maddesi gerektirmeyen gerçek tubeless sistemler ile sızdırmazlık maddesi gerektiren tubeless uyumlu modeller arasında bir orta yol buluyor.
Temel olarak, 40ml’lik ufak bir sızdırmazlık maddesi sıkıyorsunuz ve lastiğin yapısının ortalamanın üzerindeki yoğunluğu, lastiği sızdırmaz hale getirmek için çok fazla israf edilmesini engelliyor. Kesikleri otomatik olarak giderebilecek kadarını bırakmak, güven verici güvenlik seviyeleri ve 25c lastik için 290 gramlık, ayrıca sızdırmazlık maddesi için 40 gramlık makul bir genel sistem ağırlığıyla sonuçlanıyor.
Yol tutuşu iyi olan Vector 4Seasons, lastiğe hoş bir şekilde pürüzsüz bir profil kazandıracak olan modern genişlikteki jantlarla en iyi şekilde çalışmak üzere tasarlanmış. Ayrıca geleneksel kancalı jantlarla veya kancasız stil ile de uyum gösteriyor.
Goodyear Vector 4Seasons’ın 32c’ye kadar boyutlarda geldiğini görmek de güzel, bu da kaliteli yarış modelleri arasında hala nadir görülen bir şey. Elbette, Goodyear’ları ucuz olarak tanımlamak zor, ancak mükemmel performansları ve bir kesik veya yarık nedeniyle onları çöpe atma olasılığı düşük olduğu için birçok kullanıcının aklına yatacak modeller.
Hutchinson Fusion 5 Storm

Hutchinson Fusion 5 lastikleri hakkında kötü söyleyecek pek bir şeyimiz yok, delinmeye karşı koruma açısından çok fazla ödün vermemelerine rağmen çoğu iç lastikten bile hafif oldukları biliniyor.
Esnek kauçuğu ve ek bir bonus olarak, tubeless uyumlular. Kışın ihtiyaçlarını hızlı sürüile dengeleyen harika bir lastik.
Pirelli P Zero Velo 4S

Daha çok otomobil lastikleriyle tanınan Pirelli, yılın dört mevsimi için her türlü hava koşuluna uygun, çok yönlü lastiği 4S de dahil olmak üzere P Zero serisiyle bisiklet dünyasına geri döndü.
Pirelli, aramid elyaf katmanının delinmeleri azaltmaya yardımcı olduğunu ve işlevsel oluk tasarımının özellikle ıslak zeminde daha iyi kavrama sağladığının altını çiziyor.
Continental Grand Prix 5000

Yakın zamanda piyasaya sürülen Continental GP5000, daha fazla kavrama için Lazer Grip teknolojisi, delinme direnci için eklenmiş Vectran Breaker katmanı ve yuvarlanma direncini azaltan yeni Black Chili bileşiği kullanarak selefi GP4000’i geliştirmeyi vaat ediyor.
Bunlar yeterli değilmiş gibi Continental ayrıca, clincherlastiğin tüm teknolojisine sahip ancak tubeless lastiğin ek avantajlarıyla gelen GP5000 tubeless lastiğini de piyasaya sürdü. Temel olarak, piyasadaki en iyi çok yönlü lastik daha iyi hale getirildi.
Schwalbe Durano DD

DD veya Double Defence adını taşıyan Schwalbe’nin sadık üyesinden haklı olarak çok şey beklemeliyiz.
Bu son versiyon, Schwalbe’nin Snakeskin adını verdiği ve lastiğin tüm genişliği boyunca uzanan yeni bir kumaşla güncellendi.
Bu, kesme direncini artırdığı ve sıkışma delinmelerini durdurduğu söylenen bir monofilament kumaş; bu, RaceGuard kesici kayışla birleşerek çift D’yi Schwalbe’nin en delinmeye dayanıklı seçeneklerinden biri haline getiriyor.
Challenge Strada Open Road

Günümüzde, ‘el yapımı’ karışık mesajlar gönderebilir, ancak Challenge bunu bir avantaj olarak tanıtıyor çünkü el yapımı oluşu lastiklerinin vulkanize edilmediği anlamına geliyor – bunun yerine dişler elle yapıştırılıyor.
Bunun pratikte anlamı, kauçuğun daha yumuşak kalması, bu da kavrama sağlamak için o kauçuğa güvendiğinizde harika bir haber.
Beklediğiniz gibi, maliyet artıyor. Sadece şaşırtıcı derecede hacimli 25mm olarak mevcut, 300 tpi olarak listelenmiş ve delinmeleri önlemek için bir kat kırıcı (PPS) içeriyor ve ağırlığı 250 gram.
Bir balık sırtı temas yaması, özellikle yol döküntüleri üzerinde iyi bir genel kavrama ve güven sağlıyor, diş dayanıklılığıyla birlikte yan duvarın esnekliği Strada’nın öne çıkan özelliklerinden biri. Elbette, el yapımı bir lastiğin performans avantajlarının bir bedeli var, ancak ödemeye değer bir bedel.
25c için 312g ağırlığında, incelememizdeki en ağır lastiklerden biri, bu nedenle biraz daha yavaş hissettirmesi pek şaşırtıcı değil, ancak koruması bunu fazlasıyla telafi ediyor ve ıslak yollarda güvenilir bir tutuş sağlıyor. Uzun zamandır favori olan bu modelin evrimi, mükemmel delinme koruması sunuyor ancak kabul edelim ki en hızlısı değil.
Bontrager R3 Hard-Case Lite TLR

R3, Bontrager’ın serisinde zirveden bir adım aşağıda yer alıyor. 24 veya 26mm genişliklerde mevcut olan harika ve esnek bir performans sergiliyor.
Gövdeye yerleştirilmiş Bontrager’ın Hard-Case Lite korumasıyla üretilen lastikte şaşırtıcı derecede esnek bir his veriyor.
Tüm tubeless lastiklerde olduğu gibi, yuvarlanma direnci eklemeden daha fazla çekiş ve konfor sağlamak için biraz daha düşük basınç kullanabilirsiniz.
Dişsiz tasarım, 329g ağırlık gibi daha yarışçı bir hedef pazara işaret ediyor; eklenecek bir iç lastik olmadığını unutmayın. Her koşulda hızlı, tutuşlu performansla tubeless lastiklere harika bir giriş.
Specialized Roubaix Pro

Nominal olarak 23mm’lik bir lastik olmasına rağmen, Roubaix Pro ek konfor sağlamak için daha yüksek hacimli bir karkas kullanıyor (genişliği 25mm’e yakın).
Gerçekten çok sağlamlar, ancak yine de kayda değer şekilde tutuş sağlıyorlar ve asfaltta çok fazla sürtünme yaratmıyorlar, bu da onları harika bir kış lastiği haline getiriyor. Ayrıca ulaşılabilir bir fiyat etiketiyle dayanıklı ve çok yönlüler.
Michelin Pro 4 Endurance V2

Bazı lastiklerden daha ağır olmasına rağmen, bu Michelin’leri yavaşlatmıyor gibi görünüyor. Oldukça geniş ebada sahipler ki ekstra kütle aynı zamanda lastiğin açıklığını kaplayan gelişmiş delinme korumasından kaynaklanıyor. İşe yarıyor gibi görünüyor.
Sırt deseninin kendisi de herhangi bir tutuş sağlamadan süper dayanıklı, bu da kayma veya patlama konusunda daha az endişe anlamına geliyor. Yüksek performanslı bir lastik için ucuz, güvenilirlikleri ve ağırlıkları şaşırtıcı derecede yarışçı bir eğilimi yansıtıyor.
Panaracer Race D Evo 4

Japon yapımı Panaracer lastikleri evrimleştikçe etkilemeye devam ediyor.
Adından da anlaşılacağı gibi, Race D yarış pazarının dayanıklı ucuna yönelik, bu nedenle ıslak veya kuru koşullarda yüksek tutuşa sahipler. Bu da çoğunlukla ZSG çift bileşikli kauçuktan geliyor.
Evo 4, ana gövdeye nüfuz eden girintileri önlemek için boncuktan boncuğa bir ‘3D kasa’ malzemesi katmanı ve bir Pro Tite kırıcı kayışı ile Evo tasarımının en son sürümü.
Bu, delinmeleri en aza indirmede iyi bir iş çıkarıyor ve 240g (25c boyutu) ile açıkça görünüyor ki ağırlık pahasına değil.
Geniş jantlarla daha iyi çalışacak şekilde güncellendi, genel hacim artırıldı. Sonuç hem daha pürüzsüz yuvarlanma hem de viraj alırken daha iyi profilli bir geçiş.


