Continental Grand Prix 5000 S TR yol bisikleti lastik incelemesi

Continental Grand Prix 5000 S TR yol bisikleti lastik incelemesi

Continental’in ünlü modeli Grand Prix 5000 yol bisikleti lastik incelemesi ile hız, konfor ve patlak korumasını bir arada sunarak yol bisikleti kullanıcıları arasında en çok tercih edilen lastiklerden birini keşfediyoruz.

  • SONUÇ: Güvenilir, her yönden dengeli performans sunan ve dört mevsim kullanılabilen bir lastik
  • ARTILAR: Yol tutuşu, konfor, dayanıklılık, hookless uyumluluğu
  • EKSİLER: Pahalı, takması zor
  • FİYAT: 4.740₺

Continental, Grand Prix 5000 S TR modelini “her yönüyle dengeli” bir lastik olarak tanımlıyor. Bu tanım, yol bisikletçileri arasındaki popülerliğini açıklıyor. Zira bu ününü selefi olan efsanevi GP4000 modelinden devralmış durumda. GP5000 lastiğini kendi bisikletlerimde ve test için gelen farklı bisikletlerde uzun süredir kullanıyorum. Her türlü zeminde – hatta kış aylarında bile – sergilediği performanstan oldukça etkilendim.

Son yıllarda yol bisikleti lastiklerinde kış performansı, kauçuk bileşimlerindeki gelişmeler ve modern vulkanizasyon teknikleri sayesinde öne çıkan bir konu oldu. Continental Grand Prix 5000 S TR bu alanda en iyi oyunculardan biri. Binlerce kilometre sürüşümde tek bir patlak dahi yaşatmadı.

Grand Prix 5000 tasarım ve teknik özellikleri

Continental Grand Prix 5000 S TR yol bisikleti lastiği incelemesi

Continental Grand Prix 5000 S TR, markanın tasarım DNA’sına sadık kalarak klasik görünümünü koruyor. Siyah kauçuk üzerine gümüş Continental logosu kullanılmış, siyah/taba versiyonda ise bu renkler ters çevrilmiş.

Teknik açıdan lastik, BlackChili kauçuk bileşimi, omuzlarda “Lazer Grip” sırt deseni ve taban altında Vectran patlak önleyici katman içeriyor. Hem iç lastikle hem de tubeless sistemle kullanılabiliyor.

GP5000 S TR’nin en büyük yeniliği, selefi GP5000 TL’deki üç katmanlı 180 tpi karkastan, daha hafif olan iki katmanlı 220 tpi karkasa geçişi. Yanaklarda ise üç katmanlı 330 tpi yapı bulunuyor. Ağırlık kazanımı için GP5000 TL’deki butil iç katmandan vazgeçilmiş. Sonuç olarak lastik başına 280 gram geliyor, yani segmentte ne hafif ne ağır, tam ortalarda. (Karşılaştırma: Vittoria Corsa Pro sadece 2 gram daha hafif.)

Ebat seçenekleri: 25, 28, 30 ve 32mm.
Renk seçenekleri: tam siyah veya siyah/taba.

Grand Prix 5000 S TR’nin takılması

Continental’in ünlü modeli Grand Prix 5000

Vittoria Corsa Pro veya Hutchinson Blackbird gibi modellere kıyasla takması kolay değil. Ciddi güç ve iki lastik levyesi gerekiyor. Takmadan önce lastiği büküp esnetmek işinizi kolaylaştırıyor. Avantajı ise takıldıktan sonra oldukça sıkı oturması ve şişirmenin daha rahat olması.

Ben genelde jant yatağını da sıvı ile kaplıyorum, bu lastiklerin jant üzerinde kaymasını kolaylaştırıyor. İlk şişirmede 100 psi’ye kadar çıkarıp lastiğin oturduğunu duyuran 3-4 “çıt” sesini alıyorum. Daha sonra sıvıyı dağıtmak için tekerleği çeviriyor, ardından kendi tercih ettiğim basınca ayarlıyorum.

Hookless jantlar için maksimum basınç 5 bar / 73 psi ile sınırlı. Bu bilgi lastiğin yanak kısmında da yazıyor.

Grand Prix 5000 S TR yol bisikleti lastiği: Performans

Satın almak için tıklayınız

Lastiği hem iç lastikle hem de tubeless olarak denedim. İç lastikle de performans gayet iyi, ancak düşük basınçlarla daha esnek olduğu için tubeless kullanımını tercih ettim. Doğru basınç ayarıyla tubeless kurulum, iç lastikli kullanıma göre daha üstün bir performans sağlıyor.

28mm lastikler için önde 50 psi, arkada 55 psi olan her zaman kullandığım lastik basıncını tercih ettim. Bu basınç oranı, hem yuvarlanma verimliliği hem de yol tutuşu açısından iyi bir denge sağladığını, ayrıca canlı ve detaylı bir sürüş hissi verdiğini defalarca test ettim. Sonuç olarak, GP5000 S TR’ler bozuk ve engebeli yol yüzeylerini oldukça iyi sönümlüyor. Hızlanmayı ve hızı korumayı kolaylaştırıyor. Bicycle Rolling Resistance tarafından yapılan bağımsız testlerde Continental GP5000 S TR, sitenin bugüne kadar test ettiği en hızlı lastiklerden biri olarak gösteriliyor. Lakin ten rengi (tan) versiyonunun siyah versiyona göre biraz daha yavaş yuvarlandığı bulgular arasında.

Asıl fark ise yol tutuşta ortaya çıkıyor. Continental lastikler inişlerde ve keskin virajlarda fazlasıyla güven veriyor. Nemli koşullarda bile kullanıcıya birçok rakip lastikte bulunmayan bir güven ve huzur sağlıyor. Ön taraftaki bu güven hissi, lastiğin neden bu kadar popüler olduğunu açıklıyor. Patlak koruması Continental bisiklet lastiklerinin temel özelliklerinden biri. GP5000 S TR de bu konuda beklentileri karşılıyor; son 12 ayda tek bir sızıntı bile yaşamadım. Bu sağlamlığın başlıca nedeni Vectran koruma kuşağı olsa da düzenli lastik bakımı da aynı derecede önemli. Ben, her sürüşten sonra lastikleri silmenin, yüzeyde biriken parçacıkların gövdeye işleyerek delinmeye yol açmasını önleyeceğine inanıyorum.

Continental Grand Prix GP5000 S TR yol bisikleti lastik incelemesi sonucu

150 yıla yayılan bir mirasa sahip olan ve selefinin tüm güçlü yönlerini geliştiren Continental Grand Prix 5000 S TR, dengeli ve rafine bir performans lastiği olarak öne çıkıyor. Yuvarlanma verimliliğinden üstün yol tutuşuna, güvenilir patlak korumasından mevsim boyunca kullanılabilirliğine kadar her alanda etkileyici.

25, 28 ve 30mm seçeneklerini test ettikten sonra, en idealinin 28mm olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Çünkü bu ölçü, genellikle belirtilenden biraz daha geniş şişiyor (jant iç genişliğine bağlı olarak), bu da daha düşük basınçla birlikte daha iyi yol tutuş ve konfor sağlıyor. Ayrıca gövde, dayanıklılık ve esneklik arasında iyi bir denge kuruyor. Sürüş hissi ile genel performans açısından Vittoria Corsa Pro’ya oldukça yakın. GP5000 S TR, fiyat olarak da Corsa Pro’ya benzer seviyede. Bu da bazı alıcıların daha uygun fiyatlı alternatifler olan Hutchinson Blackbird Race veya Michelin Power Cup’ı tercih etmesine neden olabilir.

Continental Grand Prix GP5000 S TR lastik özellikleri

  • Fiyat: 4.740₺
  • Genişlikler: 700x25c, 28c (test edilen), 30c, 32c
  • Ağırlık: 280 g (28c için lastik başına)
  • Format: Clincher, tubeless
  • Hookless uyumlu: Tüm boyutlar
  • Gövde: 220tpi naylon
  • Koruma: Vectran breaker
  • İletişim: bikeandoutdoor.com

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir