Shimano GRX Di2 gravel grupseti inceleme

Shimano GRX Di2 gravel grupseti inceleme

Yazı Matthew Loveridge Fotoğraf Joseph Branston

Shimano, gravel bisikletler için özel olarak geliştirdiği GRX grupseti bir adım öteye taşıdı: GRX Di2. GRX’in 12 vitese geçişi ile en üst seviye gravel grupset, markanın 12 vitesli yol kitleriyle aynı seviyeye geldi. Yarı kablosuz sistemde kablosuz vites kolları uzun ömürlü düğme pilleriyle çalışıyor. Arka ve ön aktarıcılar fiziksel merkezi bir bataryaya bağlı.

Shimano’nun grupset serisi bir süredir anlamını yitişmişti. Amiral gemi yol grupseti Dura-Ace R9200’un 12 vitesinin üzerinden üç yıl geçti. Fakat ilk 12 vitesli gravel grupset 2023’te geldi ve o da yalnızca mekanik versiyondu. Shimano GRX Di2 gravel grupseti kullanıcıları, fazladan bir dişli için 2024’e kadar beklemek zorunda kaldı. Hâlâ sadece 2×12 konfigürasyonu mevcut. 1×12 elektronik gravel aktarma sistemi mi istiyorsunuz? Beklemeye devam edin ya da Sram’a geçin.

Çoğu kullanıcı bisikletini sıfırdan kadro üzerine kurmaz, ama bunu yapanlar için Di2 her zaman Sram’in tamamen kablosuz eTap’ine kıyasla daha karmaşık olmuştur. Çünkü bileşenleri kabloyla bağlamak ve junction box ya da başka aksesuarlar eklemek gerekiyordu. Yeni yarı kablosuz tasarım bunu tamamen ortadan kaldırmıyor – hâlâ arka ve ön aktarıcıları bataryaya bağlamak için kablo çekmeniz gerekiyor – ama kafa karıştırma oranı çok daha az. Yeni kit ayrı bir şarj portu, junction box ya da Bluetooth adaptörü gerektirmiyor. Sistemin beyni büyük oranda arka aktarıcıda.

Parçaları kadroya ve gidona monte etmek, birkaç kablo (ve fren hortumları) döşemek ve bataryayı sele borusu ya da kadro içine gizlemek dışında yapılması gereken şey, parçaları birbirine tanıtmak. Bu da Shimano’nun E-Tube uygulamasıyla oldukça basit. Uygulama sayesinde vites kollarının mantığını özelleştirebilir veya kolların yanlarındaki ek düğmelere Garmin ekranlarını değiştirme ya da uyumlu bir Wahoo cihazınız varsa telefonunuzda şarkıyı atlama gibi ekstra işlevler atayabilirsiniz (evet, gerçekten).

Durmak ve gitmek

Shimano GRX Di2 gravel grupseti

GRX’i ilk denediğimden beri fren performansı konusunda ölçütüm bu oldu, 12 viteste de değişmedi. Kolların retro-fütüristik tasarımını seviyorum, sadece görüntüden ibaret değil – elde çok rahat ve manetlere asıldığınızda çok güven veriyor. Önceki nesilde olduğu gibi RX825 kollar Shimano’nun Servo Wave tasarımına sahip. Bu da güçlü ve çok hassas bir frenleme sağlıyor.

Vites geçişleri de yine harika. 11 vitesle fark çok büyük değil, ama biraz daha hızlı ve pürüzsüz. Ön ve arka tuşlara aynı anda yüklenseniz bile sistem rahatlıkla idare ediyor ve yük altında vites geçişleri her iki tarafta da sınıfının en iyisi. Yol kitinde olduğu gibi, arka aktarıcı üzerindeki düğmelerle Shimano’nun Senkronize Vites özelliğini açabiliyorsunuz. Yarı senkro modunda ön aktarıcıyı değiştirirken arka aktarıcı geçişi yumuşatıyor. Tam senkro modunda ise ön vites değişimlerini sistem üstleniyor ve siz sadece “yukarı” ya da “aşağı” değiştiriyorsunuz.

Ek başparmak tuşlarının ergonomisini pek sevmedim. Yol kollarında olduğu gibi üstte değiller, GRX’te düğmeler farklı konumda ve manetlerden elinizi kaydırmadan kullanabiliyorsunuz ki arazide mantıklı. Ancak genelde başparmağınızın eklem kısmıyla basıyorsunuz, bu da özellikle bozuk zeminde pek doğal hissettirmiyor.

Standart dişli seçenekleri 48/31t aynakol ve 11-34t ya da 11-36t kaset. Bu sistem klasik HG+ Shimano göbekle uyumlu. Yük taşımadığınız, karışık arazi ve yol sürüşleri için iyi bir aralık da var. Ancak en düşük dişli oranı 31×36, ki bu bikepacking ya da çok dik yokuşlar için muhtemelen yeterince düşük olmayacaktır.

Mükemmel ama kafa karıştırıcı

GRX RX825 devrimsel bir yenilik değil, ama ekstra bir dişli dışında çok rafine bir grupset. Harika fren gücü ve vites geçişi sunuyor. Üstelik selefiyle kıyaslandığında kurulumu daha basit. Kullanması gerçekten keyif verici.

Eleştiri noktası ise Shimano’nun gereksiz karmaşık ürün gamı. Dişli seçenekleriyle hâlâ tüm ihtiyaçları tam karşılamıyor ve uyumluluk konularında birçok tuzak barındırıyor. Eğer bisiklet tamircisi değilseniz kurulum yapmak kafa karıştırıcı olabilir. Ayrıca, 1×12

Di2 gibi amiral gemisi olması gereken gravel aktarma sisteminin hâlâ çıkmamış olması da akla yatmıyor.

Karışık kullanım için 2x mantıklı ama arka tarafta 12 vitese geçiş pek çok bisikletsevere tekli aynakola yöneltecek cinsten. Burada sorun, hâlâ yapamıyor olmamız. Henüz.

Teknik özellikler

  • Model Shimano GRX RX825 Di2
  • Ağırlık 2.728g
  • Aynakol dişli seçenekleri 48/31t, 46/30t
  • Krank kol uzunlukları 170mm, 172.5mm, 175mm
  • Kaset oranları 11-34t, 11-36t
  • Rotor boyutları 160mm, 140mm
  • İletişim shimano.com

İlgili Yazılar

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir