“İşe bisikletle git” programı ekonomiye katkı sağlayan bir yaşam biçimi. Nitekim bağımsız bir araştırma; çalışanlar, işverenler, bisiklet mağazaları ve hazine açısından sağlanan faydaları ortaya koydu.
Birleşik Krallık’ta çalışanların maaşlarından kesinti yapılarak bisiklet, elektrikli bisiklet ve bisiklet ekipmanları satın alabilmelerini sağlıyor. Ek olarak Cycle to Work (İşe Bisikletle Git) programının yürürlüğe girmesinin üzerinden 25 yıldan fazla zaman geçti.
Şimdi ise Halfords, Evans Cycles, Perkbox, Cycle Solutions ve Cyclescheme’in dahil olduğu Cycle to Work Alliance (İşe Bisikletle Git İttifakı), programın faydalarını ölçmek için bağımsız bir araştırma yaptırdı.
Araştırma, programın yıllık toplam ekonomik katkısının 573 milyon sterlin olduğunu ortaya koydu. Bu miktara, trafik sıkışıklığı ve ulaşım kaynaklı emisyonlardaki azalmadan kaynaklanan çevresel faydalar dahil edilmedi.
Bu rakamlar; çalışanların ulaşımdan sağladığı mali tasarruflar, artan iş gücü verimliliği, bisiklet satış gelirleri ve buna bağlı vergi gelirlerinden oluşuyor.
Yerel Ulaştırma Bakanı Lilian Greenwood, araştırma hakkında şunları söyledi. “Cycle to Work programı gerçek bir başarı hikâyesi oldu. Milyonlarca insana daha sağlıklı ve çevre dostu bir ulaşım şekli sundu. Yerel ekonomileri canlandırdı ve istihdamı destekledi.”
Ulaşım maliyetlerinden sağlanan tasarruf

Araştırmaya göre, işe arabayla gitmek yerine bisiklet kullanmaya başlayan çalışanlar yıllık ortalama 1.262 sterlin tasarruf sağlıyor.
Ayrıca, Cycle to Work Alliance verilerine göre katılımcıların yaklaşık %80’i her hafta bisiklet kullanıyor. Bu oran programa katılmadan önce %40’tı.
Verimlilik artışı
Programın Birleşik Krallık ekonomisine 37 milyon sterlinlik bir ekonomik katkı sağladığı tahmin ediliyor.
Bu katkı, çalışanların hastalık nedeniyle işe devamsızlığının azalmasını (kişi başı yılda 63 sterlin) sağladı. İşe devam oranının artmasından (kişi başı yılda 115 sterlin) kaynaklanıyor.
Perakende getiri

2023/24 döneminde, program kapsamında 219 milyon sterlin değerinde bisiklet, aksesuar ve bisiklet kıyafeti satın alındı. Bu da pandemi sonrası dönemde bisiklet perakende sektörüne önemli bir destek sağladı.
Ayrıca, HM Hazine’sine (HM Treasury) bu satışlardan 43,8 milyon sterlin KDV geliri sağlandı.
Yıllık 200.000 katılımcı
2023/24 döneminde 199.000 çalışan programdan yararlandı; bu sayı 2024/25’te 10.000 kişiye çıktı.
Programın başlangıcından bu yana 2 milyondan fazla kişi bisiklet kullandı. Nitekim bunların %38’inin işe ilk kez bisikletle gitmeye başlayanlar olduğu belirtildi.
Uzun yıllar boyunca toplam harcama limiti 1.000 sterlin ile sınırlı olan program, artık daha yüksek tutarlarda alımlara da izin veriyor. Böylece performans bisikletleri ve elektrikli şehir bisikletleri de kapsam dahilinde.
Son olarak Cycle to Work Alliance, programın serbest meslek sahipleri ve düşük gelirli çalışanları da kapsayacak şekilde genişletilmesi için kampanya yürütüyor.
İlgili Yazılar
- Şehir içi ulaşım bisikletleri hakkında bilmeniz gereken her şey: Kadro tipi, kadro malzemesi ve bisiklet türleri
- İspanya’da bisikletlileri “korumak” için yeni önlemler alındı
- Bisikletle işe gitmek ölüm riskini %47 oranında azaltabiliyor
- Yeni bir araştırma, işe bisikletle gidip gelenlerin daha az hasta olduğunu öne sürüyor


